کسب رتبه نخست در جذب اعتبارات اشتغال و رتبه دوم در ایجاد اشتغال توسط کمیته امداد استان سمنان

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی استان سمنان ، محمد حسین ذوالفقاری مدیرکل کمیته امداد استان سمنان روز پنج شنبه هفدهم خرداد در گفت و گو با خبرنگاران تصریح کرد: از مجموع اشتغال ایجاد شده برای گروه هدف، برای ۱۹۵۵ نفر مرد و ۱۸۴۴ نفر زن اشتغال ایجاد شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: همچنین برای ۲۷۹ نفر از طریق کاریابی مشغول به کار شدند.

محمد حسین ذوالفقاری با اشاره به ضرورت فروش محصولات مددجویان بر بستر پلتفرم‌های ایرانی با هدف پایدار سازی طرح های اشتغال ایجاد شده اشاره و خاطرنشان کرد: ۳۰۴ نفر از مددجویان محصولات تولیدی خود را در بستر پلتفرم های دیجی کالا و با سلام به فروش می رسانند.

مدیر کل کمیته امداد استان سمنان آموزش را لازمه را اشتغال پایدار برای مددجویان دانست و تصریح کرد: درهمین راستا کلاس های آموزشی برای ۱۲۰۷ نفر از گروه هدف کودک و نوجوان ، ۱۰۱۴ نفر با شرکت در دوره های آموزشی مهارتی و ۱۰۳۸ نفر دوره های آموزشی پایدار سازی را فرا گرفتند.

وی برگزاری یک رویداد فرصت شغلی و اجرای پنج طرح دانش بنیان برای گروه هدف در سال گذشته را از دیگر موفقیت های این نهاد بر شمرد ا اظهار کرد: در سال گذشته ۱۰۸ نیروگاه برق خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد استان سمنان اجرا شد.

محمد حسین ذوالفقاری به اشاره به حضور مجریان طرح‌های اشتغال کمیته امداد در ۴۵ نمایشگاه در استان و خارج از استان بیان کرد: ۶۰۲ راهبر شغلی با هدف کمک به زنجیره شغلی با هدف پایدار سازی طرح های اشتغال ایجاد شده از ایجاد تا مهیا کردن بازار فروش محصولات با کمیته امداد استان سمنان همکاری و تعامل دارند.

مدیر کل کمیته امداد از دیگر اقدامات این نهاد در راستای تونمند سازی مددجویان اشاره و اظهارکرد: درسال گذشته ۱۵۵۰ خانوار از مددجویان استان سمنان که از طریق اشتغال به خودکفایی رسیدند.

شایان ذکر است؛ از مجموع طرح های اشتغال ایجاد شده ۲۳۸۰‌ مورد شهری و ۱۴۱۹ مورد در روستاها اجرا شده است.

خروج از نسخه موبایل