عمومی

بررسی کوتاه مشخصات فنی ورق طرح سفال پرچین

ورق طرح سفال پرچین در 3 سایز استاندارد یک پله دو پله و سه پله تولید می‌شود که ابعاد هر پله 100*45 سانتی متر است. برای هر متر مربع پوشش سقف به سه عدد تایل نیاز دارید.

معرفی ورق طرح سفال پرچین

ورق طرح سفال پرچین از مواد گالوانیزه ساخته شده است که قیمت مناسبی نیز دارد. به دلیل همپوشانی عالی ورق‌ها، از ورود هوا به سطح زیر آن جلوگیری می‌کند. از جمله مزایای آن موارد زیر است:

نصب سریع و آسان

وزن کم

نیازی به رنگ در محل کار نیست

حجم کم و نگهداری آسان

این نوع محصول ویلانما به دلیل نصب آجری که دارد، نمای بسیار زیبایی به ساختمان می‌بخشد. ورق پرچین ظاهری مشابه با ورق وارداتی دکرا دارد، بنابراین ظاهر ویژه این محصول و قیمت مناسب آن باعث محبوبیت بسیار زیادی شده است. زیرساخت مواد پرچین با پروفیل و چوب قابل اجرا است که یکی از مزایای مهم آن است. از پشم شیشه یا پشم سنگ نیز می‌توان برای عایق بندی مواد آن استفاده کرد.

رنگ آمیزی آن الکترواستاتیک یا پودری بوده و در طول 1000 میلی متر و عرض 460 میلی متر در دسترس است.

نصب ورق پرچین

همانطور که قبلاً اشاره شد برای پوشش هر متر مربع از سقف به سه عدد تایل یک پله نیاز است.

ورق پرچین یک پله ابعادی متناظربا 100*45 سانتی متر قبل از پرس و 100*42 سانتی متر بعد از پرس دارد.

ورق پرچین دو پله ابعادی متناظربا 100*90 سانتی متر قبل از پرس و 100*80 سانتی متر بعد از پرس دارد.

ورق پرچین سه پله ابعادی متناظربا 100*135 سانتی متر قبل از پرس و 100*117 سانتی متر بعد از پرس دارد.

فاصله تیر ریزی عرضی 98 سانت و تیر ریزی طولی برای یک پله 39 سانت، دوپله 77 سانت و سه پله 115 سانت می‌باشد.

ورق تایل (پرچین) چیست؟

در سازه‌های جدید که در توجه به زیبایی در کنار مقاومت و دوام نقش مهمی داشته‌اند استفاده از ورق‌های کاشی برای پوشاندن سقف انتخاب مناسبی است. ورق کاشی (یا پرچین) نوعی ورق گالوانیزه رنگی است که برای پوشش سقف‌های شیب دار و شیروانی استفاده می‌شود.

مزایای استفاده از ورق تایل (پرچین)

علاوه بر وزن سبک، انعطاف پذیری، نصب سریع و آسان، قیمت مناسب، قیمت مناسب، زیبایی و تنوع رنگ‌هایی که طراحان را آزاد می‌گذارد تا یک هماهنگی مناسب (رنگ‌های آجری، قرمز، آبی، آبی، قهوه‌ای ایجاد کنند. از این محصول در بازار موجود است)، سرعت بالا رنگ در برابر نور خورشید و تغییر آب و هوا و شرایط محیطی، تحمل وزن تا 400 کیلوگرم در هر متر مربع مزایای دیگری دارد:

مقاومت ورق تایل در برابر زلزله: در هنگام وقوع زلزله، وزن زیاد سقف و ترکیباتی که در آن استفاده می‌شود، غالباً منجر به خسارت، آسیب و حتی مرگ می‌شود. استفاده از ورقهای کاشی به دلیل وزن کم و استحکام و دوام بالا، خطرات ناشی از زمین لرزه را به شدت کاهش می‌دهد.

مقاومت پرچین در برابر آتش سوزی: نحوه نصب صفحه کاشی روی پشت بام باعث می‌شود که این محصول در برابر آتش خارجی بسیار مقاوم باشد و از نفوذ آتش در داخل جلوگیری می‌کند. ورق کاشی نیز وزن کمتری دارد و بعداً در آتش سوزی روی سقف فرو می‌ریزد. این پوشش تا 720 درجه حرارت را تحمل می‌کند.

مقاومت ورق تایل در برابر تگرگ،‌ طوفان و گرد باد: آزمایش‌های انجام شده بر روی ورق‌های کاشی نشان می‌دهد که این محصول در برابر سنگ‌های تگرگ مقاوم است. همچنین نحوه نصب این محصول با سایر محصولاتی که برای پوشش سطح شیب دار استفاده می‌شود متفاوت است. نوع همپوشانی ورق‌های کاشی و استفاده از لوازم جانبی برای پوشاندن زاویه‌ها باعث طوفان شدید با سرعت زیاد (200 کیلومتر در ساعت) و باران و برف نمی‌شود که به این سقف‌ها نفوذ کند، آن‌ها را از بین ببرد یا به آنها آسیب برساند.

 

مراجع مقاله:

https://www.cladco.co.uk/sheets

https://www.roofingsuperstore.co.uk/browse/roof-sheets.html

دکمه بازگشت به بالا