اقتصادی

جریمه‌های ناچیز و ادامه تخلفات ایرلاین‌ها

اگرچه سازمان هواپیمایی کشوری چندی پیش اعلام کرد که مجوز تعدادی از پروازهای داخلی هفت ایرلاین داخلی را به دلیل افزایش قیمت ها و عدم رعایت برخی پروتکل های بهداشتی متوقف کرده است، اما این تخلفات همچنان ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی، از ابتدای تیرماه امسال به دنبال افزایش شدید قیمت بلیت هواپیما، جلسات متعددی بین مسئولان هواپیمایی کشوری، وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان شرکت های هواپیمایی برگزار شد که منجر به افزایش قیمت شد.

این امر به دلیل کوتاهی سازمان هواپیمایی کشوری در اتخاذ اقدامات موثر برای جلوگیری از افزایش قیمت و در نتیجه افزایش بیش از 30 درصدی پروازهای داخلی بود. جالب اینجاست که این روزها نه تنها قیمت بلیت هواپیما گران شده، بلکه پروتکل های بهداشت و درمان نیز از سوی شرکت های هواپیمایی نادیده گرفته می شود و این موضوع اغلب هم از سوی مردم و هم از سوی نمایندگان مجلس مطرح می شود.

جریمه های جزئی و تخلفات مداوم توسط شرکت های هواپیمایی
قیمت بلیط در روز جمعه (7 نوامبر)

سازمان هواپیمایی کشوری تاکنون چندین اطلاعیه در ماه های اخیر صادر کرده و پاسخی نداده است. در بیانیه اخیر این سازمان آمده است: این امر به این دلیل است که تعدادی از ایرلاین ها قوانین بهداشتی پروازهای داخلی (مثلاً 60 درصد سقف ظرفیت) را رعایت نمی کنند و هشدارهای این سازمان را نادیده می گیرند و فروش بالای بلیط تعرفه ثابت مجوز شرکت های هواپیمایی را که قوانین خاصی را نقض می کردند به حالت تعلیق درآورد.

بدیهی است در صورت تکرار این تخلفات، این ایرلاین ها به منظور حفظ حقوق عمومی اطلاع رسانی و به مراجع ذیربط ارائه خواهند شد. «مسافران می توانند شکایات خود را برای پیگیری به سازمان هواپیمایی کشوری یا به سایت این سازمان ارسال کنند.

با این حال، قیمت بلیت هواپیما همچنان بالاست و تغییری در این قیمت‌ها ایجاد نشده است که نشان می‌دهد چنین جریمه‌هایی تاثیر چندانی بر شرکت‌های هواپیمایی نداشته است و در صورت بازگرداندن کرایه‌های داخلی به قیمت‌های قانونی قبلی، اقدامات مهم‌تری انجام خواهد شد. . مورد نیاز است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا