کاربرد کارپوشه سامانه مودیان

کارپوشه از قسمت های مهم در سامانه مودیان می باشد که مودی تمامی اطلاعات مالیاتی خود همچون پرونده های مالیاتی، اظهارنامه مالیاتی، عوارض ارزش افزوده، صورتحساب های الکترونیکی  ثبت شده را مشاهده نماید و در صورت نیاز پیگیری نماید.زمانی که مودی شرایط لازم جهت پرداخت مالیات و ارزش افزوده را داشته باشد کارپوشه فعال می باشد.یکی از عمده ترین کاربردهایی که کارپوشه دارد، ارسال صورتحساب به سامانه مودیان می باشد.

توجه فرمائید که سامانه مودیان یک پل ارتباطی بین مودی و سازمان امور مالیاتی میباشد، مودیانی که مشمول قانون پایانه های فروشگاهی هستند از طریق خود سامانه مودیان نمی توانند صورتحساب ارسال کنند، بنابراین باید یا اقدام به خرید نرم افزار واسط نمایند و یا از خدمات شرکت های معتمد مالیاتی استفاده کنند تا بتوانند صورتحساب های خود را به سامانه مودیان ارسال نمایند. توجه فرمائید کلیه خدماتی که می توان از طریق کارپوشه انجام داد رایگان است ولی برای خرید نرم افزار واسط سامانه مودیان و یا خدماتی که شرکت های معتمد مالیاتی در ازای صدور هر صورتحساب انجام میدهند می بایست هزینه پرداخت شود.

 

 

شرکت حسابدار اپ نرم افزار واسط سامانه مودیان حسابدار اپ را تنها با قیمت 4.200.000 هزار تومان به همراه آموزش رایگان و پشتیبانی ارائه می دهد.

کارپوشه سامانه مودیان یک فضای اختصاصی است که به هر مودی اختصاص داده می شود، بنابراین کارپوشه مودیان با یکدیگر متفاوت می باشد،در کارپوشه تمامی تراکنش های مالیاتی مودیان ذخیره می شود همچنین میتوانند تمامی اسنادهای مربوط به تراکنش های مالی و مالیاتی خود را از این طریق به سازمان امور مالیاتی ارسال نمایند.

 

اهمیت کارپوشه سامانه مودیان چیست؟

کارپوشه سامانه مودیان یک ابزار مهم برای افزایش شفافیت در امور مالیاتی مالیات دهندگان محسوب می شود. این سامانه اختصاصی، به مودیان این امکان را می دهد تا بتوانند در هر زمان و مکانی که مایل باشند، اطلاعات مالیاتی خود را مرور نمایند. بدین ترتیب، آنها دیگر با محدودیت زمانی و مکانی برای دسترسی به پرونده مالیاتی خود مواجه نخواهند بود.

علاوه بر این، کارپوشه سامانه مودیان به مالیات دهندگان این قابلیت را می دهد تا همیشه از آخرین وضعیت مالیاتی خود آگاه باشند و بتوانند به راحتی پرونده های مالیاتی خود را پیگیری نمایند. این ویژگی ها باعث می شوند تا فرآیند مالیاتی برای مودیان کاملا شفاف باشد و آنها بتوانند به طور دقیق از جزئیات آن آگاه شوند.

با توجه به امکانات گسترده ای که کارپوشه سامانه مودیان در اختیار مالیات دهندگان قرار می دهد، این پوشه اختصاصی از اهمیت ویژه ای در میان آنها برخوردار است. در واقع، می توان گفت کارپوشه محور اصلی شفافیت امور مالیاتی مودیان به شمار می آید.

با استفاده از کارپوشه، مودیان نیازی به مراجعه حضوری به ادارات مالیاتی یا رعایت ساعات اداری خاص ندارند. آنها می توانند از طریق یک سیستم آنلاین و در 24 ساعت شبانه روز، اطلاعات مربوط به مالیات، پرداخت ها، معافیت ها، اظهارنامه ها و هرگونه تراکنش یا رویداد مالیاتی خود را مشاهده کنند

مودیان می توانند از طریق این پوشه آنلاین، بسیاری از امور مالیاتی خود را انجام دهند؛ از جمله ارسال اظهارنامه، پرداخت مالیات، ارسال مدارک و درخواست ها و غیره. این کار را می توانند در هر زمان دلخواه، بدون نیاز به مراجعه حضوری و از هر مکانی انجام دهند.

این مسئله در وهله اول باعث صرفه جویی زمان برای مودیان می شود، زیرا نیازی به اختصاص وقت زیاد برای رفت و آمد و انتظار در صف های طولانی نیست.

علاوه بر این، با حذف نیاز به مراجعه حضوری، هزینه هایی مانند هزینه رفت و آمد، پارکینگ، مرخصی از محل کار و غیره نیز حذف می شود که این خود باعث صرفه جویی مالی برای مودیان خواهد شد.

پس از آنکه یک فروشنده صورتحساب خود را در کارپوشه الکترونیکی ثبت کرد، خریدار کالا یا خدمات مرتبط با آن فاکتور می‌تواند آن را در کارپوشه شخصی خود مشاهده کند.

در این مرحله، خریدار دو گزینه دارد:

تأیید فاکتور: اگر اطلاعات فاکتور از جمله مبلغ، مشخصات کالا/خدمات و دیگر جزئیات با معامله واقعی انجام شده مطابقت داشته باشد، خریدار می‌تواند آن را در کارپوشه خود تأیید کند.

رد فاکتور: اگر اطلاعات فاکتور با معامله واقعی مغایرت داشته باشد، خریدار می‌تواند آن را رد کند

سازمان مالیاتی دسترسی کاملی به اطلاعات ثبت شده در کارپوشه هر مودی دارد، از جمله فاکتورهای صادر شده، پرداخت‌های انجام شده، اظهارنامه‌های ارائه شده و هرگونه تراکنش یا رویداد مالیاتی دیگر. این امکان به سازمان اجازه می‌دهد تا به طور دقیق بر فعالیت‌های مالیاتی مودیان نظارت داشته باشد

مودیانی که در زمان تعیین شده، نسبت به ثبت نام در سامانه اقدام کرده و همچنین تمامی مدارک، اظهارنامه‌ها و مستندات مالیاتی خود را سر موقع و در مهلت قانونی ارائه داده باشند، از تسهیلات ویژه مالیاتی برخوردار خواهند شد

امکانات کارپوشه سامانه مودیان

  1. مودیان فاکتورهای الکترونیکی صادر شده را می توانند از طریق کارپوشه ثبت کنند:

به جای ثبت دستی فاکتورها، آنها می توانند فاکتورهای فروش کالا یا خدمات خود را به صورت الکترونیکی در کارپوشه خود بارگذاری و ثبت کنند. این امر باعث صرفه جویی در زمان و هزینه و افزایش دقت می شود.

  1. هرگونه اعتراض نسبت به مالیاتی تعیین شده باید از طریق کارپوشه صورت گیرد:

در صورتی که مودی با مالیات تعیین شده از سوی سازمان امور مالیاتی مخالف باشد یا اعتراضی داشته باشد، باید اعتراض خود را از طریق کارپوشه اختصاصی خود در سامانه مودیان ثبت و ارسال کند. این امر فرآیند اعتراض را تسهیل می کند.

  1. از طریق کارپوشه مودی می تواند به تمامی اطلاعات مالیاتی خود دسترسی داشته باشد:

کارپوشه سامانه مودیان، یک پنجره واحد برای دسترسی به تمامی اطلاعات مالیاتی مودی محسوب می شود. از طریق این پوشه، مودی می تواند به اظهارنامه ها، پرداخت ها، فاکتورها، معافیت ها و هر گونه داده و سابقه مالیاتی خود دسترسی آسان داشته باشد.

کلام آخر

کارپوشه سامانه مودیان یک فضای اختصاصی است که به هر مودی مشمول پرداخت مالیات تعلق می گیرد.کارپوشه ی هر مودی با مودی دیگر متفاوت است ، این کارپوشه همانند یک حافظه عمل می کند و تمامی تراکنش های مالیاتی مودی را درون خود ذخیره می کند.یکی از عمده ترین کاربردهای کارپوشه در ارسال صورتحساب به سامانه مودیان می باشد. سامانه مودیان به عنوان یک سامانه آنلاین مالیاتی امکان صدور صورتحساب الکترونیکی را ندارد بنابراین مودیان از طریق خرید نرم افزار واسط سامانه مودیان و یا خدمات شرکت های معتمد مالیاتی، صورتحساب های خود را به کارپوشه صادر می کنند.سازمان امور مالیاتی نیز از طریق همین کارپوشه یه صورتحساب ها دسترسی پیدا می کند

شرکت حسابدار اپ جهت تسهیل در روند ارسال صورتحساب ها نرم افزار واسط حسابدار اپ را با پشتیبانی از تمامی الگوهای صورتحسابی و قیمتی کاملا مقرون به صرفه ارائه داده است.همچنین یکی از اطلاعات الزامی برای ارسال صورتحساب اطلاع از شناسه کالا می باشد که مجموعه حسابدار اپ جت دریافت راح تر این شناسه اقدام به طراحی افزونه ی اختصاصی شناسه ی کالا نموده است بدین ترتیب مودیان گرامی تنها با یک کلیک می توانند به شناسه خود دسترسی پیدا کنند

جهت دریافت مشاوره و یا خرید نرم افزار واسط حسابدار اپ می توانید با شماره ی 92 40 00 91 -021 در ارتباط باشید

منبع : https://hesabdar.app/workbook/

خروج از نسخه موبایل