ویزای دانشجویی کانادا بدون مدرک زبان

تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان 2023

آیا آرزو دارید تحصیلات خود را در یکی از بهترین مقاصد تحصیلی مانند آمریکا، انگلیس، کانادا و استرالیا دنبال کنید؟ آیا برای حضور در این کشورها نگران نمره زبان خود هستید؟ با ما همراه باشید تا نگرانی‌هایتان را برطرف کنیم. بسیاری از دانشجویان بین‌المللی بخصوص دانشجویان ایرانی به دنبال راه‌هایی برای تحصیل در کانادا بدون آیلتس هستند. چون ممکن است هزینه آزمون برای آنها زیاد باشد، یا زمان کافی برای آماده شدن برای آزمون را نداشته باشند. دلایل این افراد هرچه باشد، ما برای آنها یک راه‌حل داریم!

از آنجایی که تعداد متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی کانادا روز به روز بیشتر می‌شود و تمامی این افراد امکان ارائه مدرک زبان را ندارند، برخی از مراکز آموزشی کانادا شرایطی را فراهم کردند تا افرادی که مدرک زبان ندارند نیز بتوانند برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنند. در این مقاله به سوالاتی که ممکن است برای شما بوجود بیاید، پاسخ می‌دهیم.

مهاجرت تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان:

پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان ممکن است؛ اما باید بدانید که عدم ارائه مدرک زبان در شانس ویزای تحصیلی کانادا، تاثیر گذار است. پس اگر امکان دریافت مدرک زبان دارید، توصیه می کنیم به تبلیغات هایی که مسیر دریافت ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان را، بسیار آسان جلوه می دهند، توجه نکنید.

اما اگر توجیه قابل قبولی برای عدم دریافت مدرک زبان دارید و دیگر شرایط شما مانند سن، گپ تحصیلی، تمکن مالی، در وضعیت مناسبی ست؛ می توانیم برای پذیرش تحصیلی بدون مدرک زبان اقدام کنیم، سپس وارد پروسه دریافت ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان خواهیم شد.

بسیاری از مراکز آموزشی بدون مدرک زبان پذیرش می دهند؛ اما دانشگاههای رده بالا معمولا بدون مدرک زبان پذیرش تحصیلی نمی دهند.

اگر نمی‌توانید برای دریافت پذیرش و ویزای کانادا مدرک زبان ارائه دهید؛ باید دوره زبان را در کانادا قبل از ورود به دوره تحصیلی اصلی بگذرانید و معمولا شهریه آن حدودا ترمی 6  تا 8 هزار دلار است که حداقل 2 ترم در نظر بگیرید 12 تا 16 هزار دلار خواهد بود.

بدون ارائه مدرک زبان، شانس تحصیل در دانشگاههای رنکینگ بالا را از دست خواهید داد.

با تحصیل در کانادا 20 ساعت در هفته می توانید اجازه کار داشته باشید، اگر پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان دریافت کنید (دانش زبان نداشته باشید)، در ماههای اول مسیر بسیار سختی برای پیدا کردن کار خواهید داشت.

اگر سرمایه بالایی ندارید، معمولا باید دانش زبان بالایی داشته باشید، مثلا در روش اکسپرس انتری نیاز به ارائه نمره مدرک زبان بالا دارید یا در روش مهاجرت کاری نیاز دارید که به کارفرما ثابت کنید مهارت خوبی در زبان انگلیسی دارید که کارفرما تمایل به اهدای جاب آفر به شما را داشته باشد (البته در مهاجرت کاری کانادا ارائه مدرک زبان اجباری نیست، اما چه راهی برای اثبات مهارت زبان خود به کارفرما را دارید؟! قاعدتا کارفرما نمی تواند زمان بگذارد و از تمام کسانی که مدعی هستند مهارت زبان دارد تست زبان بگیرد!)

نکته مهم: توجه داشته باشید که متاسفانه بسیاری از سودجویان کاریابی در کانادا اقدام به خرید فرصت های شغلی در کانادا می کنند که معمولا مشاوران یا وکلای رسمی کانادا نیستند؛ این موضوع بسیار خطرناک و پر هزنیه است. در هر زمانی اداره مهاجرت کانادا متوجه سوری بودن فرصت شغلی شما شود از کانادا اخراج خواهید شد و بسیاری مشکلات دیگر که در مطلب دیگری به طور مفصل به آن اشاره می کنیم.

مزایای دریافت پذیرش و ویزا تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان:

  1. 1. هزینه ی تحصیل کم نسبت به کشورهای هم سطح کانادا مانند آمریکا، استرالیا، انگلیس
  2. 2. سطح علمی بالای مراکز آموزی کانادا نسبت به کشورهای پیشرفته (رتبه یک سطح علمی آموزشی در جهان)
  3. 3. امکان 20 ساعت فعالیت کاری در هفته برای شخص دریافت کننده ی ویزای تحصیلی.
  4. 4. امکان دریافت ویزای کار فول تایم برای همسر فرد درخواست کننده ی ویزای تحصیلی کانادا.
  5. 5. امکان تحصیل رایگان برای فرزندان شخص دریافت کننده ی ویزای تحصیلی کانادا.
  6. 6. کسب امتیاز بالای تحصیل کانادایی برای درخواست اقامت نیروی کار متخصص فدرال کانادا.
  7. 7. امکان اشتغال به کار پس از فراغت از تحصیل در کانادا و درخواست اقامت دائم فرد درخواست کننده و تمامی اعضای خانواده
  8. 8. امکان دریافت پذیرش و ویزا تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان، بدون تاریخچه سفر قوی (شینگن) و بدون محدودیت سنی (بسیار مهم است که پذیرش تحصیلی بدون مدرک زبان توسط یک کالج معتبر ترجیحا دولتی انجام پذیرد تا شانس دریافت ویزا افزایش یابد)
  9. 9. شانس یادگیری زبان انگلیسی و فرانسوی در مراکز دولتی آموزشی کانادا
  10. 10. دریافت پاسپورت کانادایی برای فرزند متولد شده در کانادا با توجه با قانون خاک کانادا.
  11. 11. دریافت ویزا تحصیلی کانادا به نوعی یکی سریعترین روش های مهاجرتی قانونی به کانادا می باشد.

مهمترین عیب درخواست ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان بالا رفتن ریسک ویزاست…

مراحل درخواست ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان:

  1. تایید مشاور یا وکیل موسسه و امضای قرارداد.
  2. تهیه و تحویل مدارک خواسته شده به موسسه.
  3. ثبت نام، ارسال مدارک و درخواست پذیرش از مراکز آموزشی معتبر کانادا.
  4. ارائه مدارک و نامه پذیرش به سفارت کانادا و درخواست ویزای تحصیلی کانادا.
  5. انجام انگشت نگاری توسط متقاضی در یکی از مراکز انگشت نگاری کانادا در کشورهای همسایه ایران.
  6. دریافت ایمیل تاییدیه انگشت نگاری از سوی سفارت کانادا.
  7. انتظار برای پاسخ سفارت به درخواست ویزای کانادا.

     در مواردی ممکن است سفارت درخواست هایی همچون ارسال مدارک پزشکی، ارسال مجدد مدارک ملکی یا مالی و…  را داشته باشد که از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد کرد.

شرایط و مدارک لازم برای درخواست ویزا تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان:

    داشتن پرینت تمکن مالی بالا برای اینکه به آفیسر کانادا ثابت شود که از پس هزینه های تحصیل(دوره زبان و دوره تحصیلی) و زندگی خود و خانواده تان در طی 2 سال بر می آیید.(توجه داشته باشید که، با ارائه سند ملک نمیتوانید شهریه تحصیلی را پرداخت کنید و یا هزینه های زندگی را در کانادا تامین کنید.

پس سند ملک، ماشین، سهام و… فقط نشان دهنده ی ریشه یا بیزینس شما در کشور خودتان است گرچه می تواند در شانس دریافت ویزا تاثیر گذار باشد اما تمکن مالی محسوب نمی‌گردد)  در صورت ارائه تمکن مالی کمتر از این مقدار باید مدرک زبان انگلیسی آیلتس حداقل 6.5 یا فرانسوی حداقل B2 ارائه دهید؛ در غیر این صورت شانس دریافت ویزای تحصیلی کانادا کاهش پیدا خواهد کرد.

وکلای دادگستری، موسسات حقوقی، موسسات کاریابی بین المللی،  موسسات اعزام دانشجو، حتی آژانس های مسافرتی، یا افراد حقیقی، برای فعالیت در حیطه ویزا و مهاجرت به کانادا باید از شورای قانونگذاری مهاجرت کانادا (ICCRC) مجوز داشته باشند؛ در غیر این صورت، هرگونه فعالیت آنها از دیدگاه کانادا در حیطه ویزا و مهاجرت غیر قانونی ست.

در سایت رسمی مهاجرت کانادا اعلام شده است که؛ اگر از بی تجربگی و کلاهبرداری این‌گونه افراد یا موسسات فاقد مجوز ICCRC متضرر شوید، هیچ راهی برای پیگیری و رفع اتهامات خود ندارید. پس فقط به مشاوران یا وکلای رسمی کانادا اعتماد کنید تا  در صورت بروز مشکل، مدافع منافع شما باشیم.

کشور کانادا فقط به وکلا و مشاوران رسمی مقیم کانادا که از iccrc مجوز دارند، اجازه فعالیت در حیطه مشاوره و انجام امور ویزا و مهاجرت به کانادا را می دهد. وکلای دادگستری، موسسات، آژانسهای مسافرتی  و یا هر شرکت دیگری، بدون حضور وکیل یا مشاور رسمی مهاجرت کانادا، نمی‌توانند نامه دفاعیه از موکل خود به اداره مهاجرت کانادا ارائه دهند.

در صورت عدم وجود وکیل یا مشاور رسمی مهاجرت کانادا، این شرکتها یا افراد، یک ایمیل به نام شما درست می کنند و تمامی امور را به جای شما و با یک هویت جعلی انجام می دهند و گاها حتی اکانت و پسوورد را در اختیار شما نمی گذارند، یا اینکه به عنوان واسطه عمل کرده و تمامی امور مهاجرت یا ویزا را به یک مشاور یا وکیل رسمی کانادا می سپارند. فقط قرارداد مستقیم با مشاور یا وکیل رسمی مهاجرت به کانادا (مورد تایید ICCRC) را امضا کنید.

خروج از نسخه موبایل