بهترین کلینیک کاشت مو زنان در تهران را چگونه می توان انتخاب کرد؟

علیرغم تصور غلط رایج، کاشت مو فقط برای مردان نیست. ریزش موی الگوی زنانه یا (Female Pattern Hair Loss) یا آلوپسی آندروژنتیک در حدود 50 درصد از زنان رخ می دهد و ژنتیکی به ارث می رسد که ممکن است والدین را تحت تاثیر قرار ندهد. زنانی که این نوع آلوپسی را دارند ممکن است از اواخر نوجوانی متوجه ریزش مو شوند و معمولاً پس از یائسگی بدتر می شود.

کاشت مو زنانه چیست ؟

کاشت موی زنانه یک عمل زیبایی است که برای کمک به زنان برای بازیابی تراکم و حجم موهای خود طراحی شده است. این روش شامل پیوند فولیکول‌های مو از یک ناحیه از پوست سر، به نام ناحیه اهداکننده، به ناحیه دیگری از پوست سر که دچار ریزش مو شده است، به نام ناحیه گیرنده است. فولیکول های پیوند شده به رشد طبیعی خود ادامه می دهند و راه حلی دائمی برای ریزش مو ارائه می دهند. شایع ترین علت ریزش مو در زنان آلوپسی آندروژنتیک است که یک بیماری ژنتیکی و هورمونی است که باعث نازک شدن تدریجی موها می شود. سایر علل ریزش مو در زنان ممکن است شامل تلوژن افلوویوم، آلوپسی کششی، آلوپسی آره آتا، آلوپسی آره آتا و مشکلات پزشکی باشد.

کاشت مو برای زنان در بهترین کلینیک کاشت مو زنان در تهران؛ با استفاده از یکی از دو روش پیوند واحد فولیکولی یا استخراج واحد فولیکولی انجام می شود. FUT شامل برداشتن نواری از پوست از ناحیه اهداکننده و تشریح آن به فولیکول‌های موی فردی است که سپس به ناحیه گیرنده پیوند می‌شوند. از سوی دیگر، FUE شامل برداشتن فولیکول‌های مو از ناحیه اهداکننده و پیوند آن ها به ناحیه گیرنده است. کاشت مو یک راه حل مطمئن و موثر برای زنانی است که از ریزش مو رنج می برند، اما انتخاب یک متخصص کاشت مو با تجربه و ماهر برای اطمینان از بهترین نتایج ممکن مهم است.

این روش چندین ماه طول می کشد تا نتایج نهایی را مشاهده کنید و موهای کاشته شده ممکن است ابتدا قبل از رشد مجدد در محل جدید خود، ریزش کنند.  کاشت موی زنان می تواند راه حلی دائمی برای ریزش مو به زنان ارائه دهد و به آن ها کمک کند تا اعتماد به نفس و عزت نفس خود را بازیابند. برای انجام این روش به بهترین کلینیک کاشت مو مراجعه فرمایید.

Female pattern hair loss یا ریزش مو با الگوی زنانه چیست؟

این وضعیت در واقع فرآیندی است که فولیکول های مو در پاسخ غیر طبیعی به هورمون ها به مرور زمان تحلیل می روند و موها نازک تر می شوند. این وضعیت معمولا با باز شدن پیشرونده طاسی در تاج سر و خط رویش موها به ویژه در ناحیه شقیقه ها شروع می شود و گاهی حتی پشت سر را نیز درگیر می کند. با گذشت زمان، بیان متغیری از ژن ها وجود دارد، به طوری که طاسی تدریجی عمدتاً در روی سر با سرعت های مختلف وجود دارد.

بر خلاف مردان، زنانی که دارای ریزش مو با الگو زنانه هستند، به سادگی متوجه موهای کم‌تر در تاج سر می‌شوند، زنان معمولاً تمام موهای خود را از دست نمی‌دهند، اما موهایشان به تدریج نازک‌تر می‌شود، مخصوصاً زمانی که این مشکل درمان نشود. در این مرحله، کاشت موی زنانه ممکن است بهترین اقدام باشد.

ریزش موی زنانه چگونه درمان می شود؟

درمان FPHL شامل رویکردهای پزشکی و جراحی، از جمله کاشت مو است. برخلاف مردان، داروی خوراکی قابل اعتمادی برای درمان ریزش مو برای زنان وجود ندارد. در مردان، جایی که هدف هورمون DHT (دی هیدروتستوسترون) است، فیناستراید یک داروی خوراکی موثر برای حفظ موهای نازک شده است. هنوز چنین هورمون هدف مشخصی در زنان شناخته نشده است، زیرا تصور بر این است که هورمون های متعددی در آن نقش دارند.

آلداکتون یک دارو با اثرات ضد آندروژنی است که اغلب برای زنان تجویز می شود و ممکن است تا حدی در ترکیب با داروهای موضعی مانند فوم روگین یا ماینوکسیدیل کمک کند. مکمل‌های ویتامینی مانند بیوتین نیز مفید هستند، مانند مکمل‌های آهن در زنانی که دچار کمبود آهن هستند. بررسی و درمان مشکلات زمینه ای مانند بکم کاری و پرکاری تیروئید نیز مهم است. در صورت بررسی و اطمینان از سلامت عمومی کامل می توان به کاشت مو به عنوان یک گزینه درمانی مناسب فکر کرد.

چه زنانی کاندید مناسبی برای کاشت مو هستند؟

اکثر زنان کاندیدهای خوبی برای کاشت مو هستند زیرا معمولاً دارای طاسی خفیف تا متوسط با یک الگوی مشخص، خط موی سالم و موهای اهداکننده کافی و پایدار در پشت سر هستند. علاوه بر کسانی که دچار آلوپسی آندروژنیک هستند افرادی که دچار ریزش مو در اثر کشش، ضربه و آسیب شده اند همچنین بیمارانی که در ناحیه شقیق یا پیشانی دچار ریزش مو یا اسکار شده اند برای پوشش این نواحی و حتی کوتاه کردن پیشانی های بلند نیز کاربرد دارد. در ادامه با کاندیدای مناسب کاشت مو برای زنان آشنا می شوید :

سلامت عمومی :

زنانی که سالم هستند و انتظارات واقع بینانه ای در مورد نتیجه دارند، کاندیدهای خوبی برای کاشت مو هستند.

الگوی ریزش مو :

زنان مبتلا به طاسی با الگوی زنانه یا نازک شدن منتشر ممکن است کاندیدهای خوبی برای کاشت مو باشند، اما کسانی که دارای آلوپسی آره آتا یا سایر اشکال ریزش مو هستند ممکن است مناسب نباشند.

در دسترس بودن موی اهدا کننده :

موفقیت کاشت مو بستگی به در دسترس بودن منبع کافی از موی سالم دارد که بتوان آن را در ناحیه گیرنده کاشت کرد. زنان با تعداد محدودی از موهای اهدا کننده ممکن است کاندیدای مناسبی برای کاشت مو نباشند.

تغییرات هورمونی :

زنانی که به دلیل تغییرات هورمونی مانند بارداری یا یائسگی دچار ریزش مو می شوند، ممکن است تا زمانی که سطح هورمونی آن ها تثبیت نشود، کاندیدای مناسبی برای کاشت مو نباشند. مهم است که با یک جراح کاشت مو مجرب مشورت کنید که بتواند الگوی ریزش مو، تراکم و سلامت کلی شما را ارزیابی کند تا تشخیص دهد که آیا جراحی کاشت مو برای شما مناسب است یا خیر. جراح می‌تواند به شما یک ایده واقعی از آنچه می‌توانید از این عمل انتظار داشته باشید، از جمله نتایج مورد انتظار، خطرات و عوارض احتمالی و الزامات پیگیری ارائه دهد.

روش کاشت مو در کلینیک کاشت مو در خانم ها

جراحی کاشت مو در زنان نیز مانند کاشت مو در مردان به دو روش FUT یا برداشت نواری، که در آن نواری از پوست سر دارای مو از پشت سر برداشته می شود و سپس پوست پشت سر بخیه می شود، و روش  (FUE) که شامل برداشتن فولیکول‌های مو از ناحیه اهداکننده در پشت سر توسط سوزن های میکرو پانچ و پیوند آنها به ناحیه گیرنده در خط مو و بالای سر است. در هر دو روش واحدهای فولیکولی را برای پیوند برداشت می کنند و سپس برش های ریزی در ناحیه گیرنده ایجاد می شود. گرافت های حاوی فولیکول های جدید مو در این برش ها قرار داده می شوند.

بعد از بررسی سلامت عمومی کامل با توجه به وسعت ریزش مو پلان کاشت توسط پزشک متخصص تعیین می شود که در کلینیک فوق تخصصی دکتر اشرفی مشاوره دقیق ابتدا نوع و علت ریزش مو شما را بررسی می کند و در صورت کاندید مناسبی جهت کاشت مو بودن با ارائه متد انحصاری پیوند مو برای شما انجام می شود. با توجه به محدود بودن بانک مو و عدم ترمیم آن در صورت آسیب از پیوند مو غیراصولی و غیر حرفه ای انتخاب بهترین کلینیک فوق تخصصی پوست ومو و بهترین پزشک متخصص پوست بسیار حائز اهمیت است.

آیا عوارض کاشت مو برای زنان بیشتر از مردان است ؟

جراحی کاشت مو برای مردان و زنان بی خطر است و عوارض جانبی احتمالی برای هر دو جنس مشابه است. زنان ممکن است در طول فرآیند کاشت مو به دلیل تفاوت در الگوی مو و الگوی ریزش مو بین دو جنس با ملاحظات و چالش‌های منحصر به فردی مواجه شوند. به عنوان مثال، طاسی الگوی زنانه متفاوت از طاسی با الگوی مردانه است، به طوری که زنان اغلب ریزش مو را در قسمت تاج و شقیقه‌ها تجربه می‌کنند، موهای نازک در سرتاسر سر پراکنده می‌شوند.

این امر می تواند دستیابی به نتایج مطلوب با کاشت مو را دشوارتر کند و زنان ممکن است برای پوشاندن ناحیه آسیب دیده به پیوندهای بیشتری نیاز داشته باشند. زنان ممکن است نگران ایجاد جای زخم پس از کاشت مو باشند، زیرا معمولا موهای بلندتری نسبت به مردان دارند. با این حال، روش‌های مدرن کاشت مو مانند FUE منجر به زخم‌های بسیار کوچکی می‌شود که معمولاً توسط موهای اطراف پنهان می‌شوند.در ادامه این عوارض را بررسی می کنیم :

خروج از نسخه موبایل