چگونه با طب سنتی جوش های صورت را درمان کنیم؟

ورزش و استحمام باعث باز شدن منافذ پوست، بهبود جریان خون آن و رفع چربی می‌شود. می‌توانید روش‌های درمانی و طولانی‌مدت را دنبال کنید اما اگر به دنبال راه‌های آسان‌تر و سریع‌تر می‌گردید ما به شما درمان جوش صورت با روش‌های طبیعی و خانگی را پیشنهاد می‌کنیم. علاوه بر این “تتراسایکلین” و “ایزوترتینوئین خوراکی” می توانند باعث نقص های مادرزادی شوند.

در حقیقت بهتر است از خوردن هرگونه داروی رفع جوش در دوران بارداری خودداری کنید. اما متاسفانه برخی پزشکان برای درمان جوش های بسیار زیاد ممکن است این دارو را تجویز کنند. جلوگیری از جوش بعد از اصلاح میتونه توسط دو روش صورت گیرد یا به طور کامل روش های اصلاحی که سبب ایجاد جوش میشه رو حذف کنید و یا روش های درمان جوش صورت بعد از اصلاح رو در پیش بگیرید.

علاوه بر این، این رژیم منجر به مصرف بیش از حد اسید چرب امگا 6 و مصرف بسیار کم اسیدهای چرب امگا 3 می شود. در حالی که مطالعه رژیم غذایی بسیار دشوار است، تصور می شود که رژیم غذایی معمول مسئول وجود التهاب مزمن، ایجاد و یا تشدید بیماریهای التهابی مزمن و ایجاد جوش است. از پزشک خود درباره داروهایی که مصرف می‏ کنید سوال بپرسید تا از عوارض جانبی، مزایا و مضرات آن‏ها اطلاع داشته باشید.

عوامل ضد آندروژن

خمیر ایجاد شده را روی جوش‌های خود قرار دهید و ۱۵ دقیقه صبر کنید. سپس صورت خود را با آب خنک بشویید و به‌آرامی با دستتان به صورتتان ضربه بزنید تا خشک شود. یک قاشق چایخوری آب لیمو را با یک قاشق چایخوری روغن ویتامین E مخلوط کنید. سپس، آن را با آب بشویید و به آرامی صورت خود را خشک کنید. لیمو، سفید کننده ای طبیعی است که به کمرنگ شدن جای انواع زخم روی پوست شما کمک می کند.

استفاده از رژیم غذایی درست و اصولی برای رفع جوش صورت

این عمل کاملا بدون درد است بنابراین به بیهوشی و یا استفاده از بی حس کننده های موضعی نیازی نیست. استفاده از داروهای ضد لک و یا لایه بردار دو روز قبل از درمان و 3 روز بعد از عمل ممنوع است. در نهایت افرادی که یک سال گذشته اکوتان مصرف کرده اند و یا بیماری پسوریازیس دارند. همچنین افرادی که در سیستم ایمنی بدن دچار اختلال هستند و یا دیابت دارند که این عامل ربطی به انجام خودارضایی ندارد.

توجه داشته باشید که آنتی اکسیدان اصلی موجود در چای سبز است که به کاهش تولید سبوم پوست کمک زیادی می‌کند. به همین دلیل از چای سبز به عنوان موثرترین درمان خانگی جوش صورت برای پوست چرب نام برده می‌شود. پلی فنول موجود در چای سبز باکتری عامل آکنه و جوش را از بین می‌برد و التهاب را کم می‌کند. یک روش سریع دیگر برای رها شدن از جوش استفاده از عسل است.

جای جوش برجسته

در حالیکه هیچ یک از اینها به تنهایی درمان جوش صورت نیستند! اما هرکدام می توانند در کنار روشهای اصلی درمان جوش صورت به از بین بردن جوش صورت کمک کنند. یکی از دلایل اصلی بروز آکنه واکنش ایمنی بدن در مقابل نفوذ باکتری­ ها به عمق پوست می­ باشد. این واکنش باعث ایجاد سلولهای تسکین دهنده التهاب پوست می­ شود و محیط اطراف آن را تشکیل می دهد.

هنگامی که این اتفاق می افتد، غدد سباسه ترکیبات التهابی را تولید می­ کنند. جوش‌های خجالت آور سرسیاه و قرمز رنگ علاوه براینکه زیبایی چهره را تحت تاثیر قرار می‌دهند کار آرایش و گریم را هم دشوار می‌کنند. صورت خود را به طور روزانه با شوینده‌های مخصوص درمان جوش شستشو دهید. تمیز نگه داشتن سطح پوست از موثرترین عواملی است که از ایجاد آکنه جلوگیری می‌کند.

تو بدنسازی تو اوایل تمرین با بالا رفتن هورمون تستتسترون در ب… سلام دکتر برای من تحویز کرده ولی پیدا نمیکنم میشه لطفا بگید… محققان در یک مطالعه روی تعداد محدودی از بیماران (۲۵ نفر) مبتلا به آکنه، به‌مدت ۸ هفته و هر هفته یک ‌بار میکرودرم ‌ابریژن انجام دادند. هاماملیس را به‌صورت آماده هم در بازار می‌فروشند، اما بد نیست بدانید که هاماملیسِ آماده تانن ندارد.

بخور را به‌مدت ۳۰ دقیقه ادامه دهید و سپس به پوست‌تان مرطوب‌کننده بمالید. این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد . شما در حال حاضر جوش فعال دارید، ابتدا باید از نزدیک معاینه شوید تا با درمان دارویی تمام جوش های فعال رو از بین ببریم، پس از آن با روش های عملی جای جوش ها را درمان خواهیم کرد.

مردم قرن هاست که از آلوئه ورا برای بهره بردن از ویژگی های ضد باکتریایی، ضد میکروبی، ضد ویروسی و ضد عفونی کننده قوی آن به ویژه در بازسازی سلول های سالم در سطح سلولی استفاده می کنند. کمپرس گرم را به مدت 20 دقیقه روی منطقه که جوش زده قرار دهید و این کار را روزی دوبار تکرار کنید تا شاهد اثرات آن باشید.

در سنین بالاتر نیز غدد تولید کننده سبوم یا همان چربی توسط عوامل مختلفی تحریک شده و شاهد بروز جوش هستیم. به طور کل هر کاری که به بهتون احساس شادی و آرامش میده ، هم برای جلوگیری و هم برای درمان جوش صورت مفیده. شاید پیش خودتون بگید ای بابا این هم داره شعار های تلوزیونی میده!

منبع: https://darmanejoosh.ir

خروج از نسخه موبایل