از کجا بفهمیم اسپیکر چقدر شارژ دارد

اگر اهل پیک‌نیک رفتن و مهمانی هستید، کیفیت صدای موسیقی برایتان اهمیت زیادی دارد. اسپیکرهای بلوتوثی و وایرلس در اندازه‌ها و شکل‌های مختلف به شما کمک می‌کنند تا بتوانید موزیک را با صدای بلند و واضح پخش کنید. البته، از آن‌جا که این اسپیکرها شارژی هستند، باید حواستان باشد که موقع استفاده حتما شارژ داشته باشند.

اگر برایتان سوال پیش آمده که از کجا بفهمیم اسپیکر شارژ شده، میزان استاندارد شارژ اسپیکر چقدر است و اصلا نحوه شارژ اسپیکر چگونه می‌باشد، کافی است تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. ما به تمام سوالاتتان درباره‌ی اسپیکر شارژی پاسخ خواهیم داد.

فواید استفاده از اسپیکر بلوتوثی

أنواع اسپیکر دیواری در شکل‌ها، اندازه‌ها و قیمت‌های مختلف هستند و کارشان تقویت صدا است. این وسیله مناسب کسانی‌ست که بدون موسیقی نمی‌توانند زندگی کنند و روی کیفیت، وضوح و رسایی صدا بسیار حساس هستند.

اگر اهل مهمانی دادن هستید، یک اسپیکر با توان خروجی متناسب می‌تواند حسابی حال‌وهوای مهمانی را عوض کند و همه را به جنب‌وجوش درآورد. اگر پیک‌نیک می‌روید و دوست دارید در جمع‌ به موسیقی گوش دهید و کیف کنید، اسپیکرهای کوچک بلوتوثی از کیفیت بالایی برخوردار هستند؛ همچنین ابعاد کوچکشان فضایی را اشغال نمی‌کند و به‌راحتی می‌توانید در کیف یا جیبتان حملشان کنید.

به‌جز این موارد و استفاده‌های شخصی، در کنسرت‌ها، سخنرانی‌ها، و هر جایی که لازم است صدا به‌خوبی منتقل شود، از اسپیکرهای مختلف استفاده می‌شود. پس اگر شما هم به رسا بودن صدا اهمیت زیادی می‌دهید و خیلی مواقع احساس می‌کنید که جای موسیقی باکیفیت خالی‌ست، بد نیست سراغ اسپیکرهای بلوتوثی بروید.
از کجا بفهمیم اسپیکر بلوتوثی شارژ شده |از کجا بفهمیم میکروفن شارژ شده

نحوه شارژ اسپیکر

اول از همه، لازم است اسپیکر بلوتوثی وایرلس خود را خاموش کنید. وقتی اسپیکر به برق وصل شود، یک ردیف چراغ ال ای دی روی اسپیکر روشن می‌شود و تا زمانی که شارژ تکمیل شود روشن می‌ماند.

به‌طور میانگین، ۴ ساعت طول می‌کشد تا یک باتری خالی به‌طور کامل شارژ شود. چراغ‌های روی بدنه، نشانگر میزان شارژ هستند و مدت زمان شارژ اسپیکر را به شما نشان می‌دهند. مثلا، اگر ۲ چراغ از ۴ چراغ روشن‌اند یعنی باتری کم است. ۳ چراغ یعنی میزان شارژ متوسط است و ۴ چراغ یعنی شارژ پر شده است. البته، این وضعیت برای همه اسپیکرها نیست. در بعضی از مدل‌ها فقط یک چراغ وجود دارد اما با رنگ‌های مختلف، وضعیت شارژ دستگاه را نشان می‌دهد.

نحوه افزایش عمر باتری‌های اسپیکر

لوازمی که با باتری کار می‌کنند، پس از مدتی عمر باتری‌شان کم می‌شود. با یکسری پیشگیری‌ها و مراقبت‌ها، می‌توانید عمر باتری را بیشتر کنید.یکی از راه‌هایی که می‌توانید برای سالم ماندن باتری‌ها انجام دهید، این است که آن‌ را در شارژ رها نکنید و در اسپیکرهایی که باتری‌شان جدا می‌شود، آن‌ها را خارج کنید.

اگر اسپیکرتان شارژ ندارد و می‌خواهید حین شارژ شدن از آن استفاده کنید، بهتر است به‌جای زدن آن به یک پریز مرکزی، از سوکت‌های USB استفاده کنید. بدین ترتیب کمترین آسیب متوجه اسپیکر خواهد شد.

عمر باتری شارژی اسپیکر 

مدت زمان شارژ اسپیکر در مدل‌ها و دستگاه‌های مختلف فرق می‌کند چون توان و باتری‌های استفاده شده در اسپیکرها فرق می‌کند؛ و به‌طور کلی، همه‌چیز بستگی به میزان استفاده شما از اسپیکر دارد.

ولوم پلی بک یکی از کارهایی است که تاثیر زیادی روی عمر باتری دارد. استفاده از اسپیکر در بالاترین حد ولوم، خیلی زود منجر به خالی شدن باتری می‌شود. انتظاری که می‌توانید از شارژ اسپیکر خود داشته باشید، بدون توجه به مدل و توان باتری، چیزی بین ۴ الی ۸ ساعت است.

میزان استاندارد شارژ اسپیکر بلوتوثی چقدر است؟

شارژ کردن اسپیکرها از طریق منبع اصلی ۶ الی ۸ ساعت زمان می‌برد تا کاملا پر شود. اسپیکرهایی که با USB شارژ می‌شوند، برای پر شدن به ۳ الی ۴ ساعت زمان نیاز دارند.

در صورت شارژ بیش از حد اسپیکرها چه اتفاقی می‌افتد؟

زمانی که شارژ به ۱۰۰٪ رسید، حتما آن را از شارژر جدا کنید. بدین ترتیب، طول عمر باتری و شارژر آسیب نخواهد دید.

نکات مهم هنگام شارژ کردن اسپیکرها

  • اسپیکرها را بیش از زمان توصیه شده در شارژ نگه ندارید وگرنه در عرض زمان کوتاهی کارآیی خود را از دست می‌دهد.
  • زمانی که اسپیکر در شارژ است به ان استراحت دهید و استفاده‌اش نکنید. بهتر است در این موقع به‌طور کل خاموشش کنید.
  • اسپیکرها را در محافط برق شارژ کنید تا در صورت نوسانات برق یا قطعی آن اتفاقی برای اسپیکر نیفتد.
  • اول شارژر را به برق بزنید؛ پس از آن اسپیکرتان را به شارژر وصل کنید.

جمع بندی

در این مقاله نگاهی انداختیم به اصول استاندارد شارژ کردن اسپیکرهای بلوتوثی که خراب نشوند و باتری‌شان تا مدت‌ها سالم و بی‌عیب باقی بماند. اگر شما هم عمر وسایل شارژی‌تان برایتان مهم است، با رعایت این اصول می‌توانید مدت زمان استفاده از آن‌ها را افزایش دهید و تا مدت زمان زیادی از آن‌ها استفاده کنید.

سوالات متداول

خیر، شارژ سریع آسیبی به باتری شارژی اسپیکر نمی‌رساند. با خیال راحت می‌توانید اسپیکرهای خود را با شارژرهای فست شارژ، شارژ کنید.

آیا می‌توان باتری‌های اسپیکر بلوتوثی را تعویض کرد؟

خیر. باتری‌های اسپیکر غیرقابل تعویض‌اند. هر زمان باتری آسیب دید، باید اسپیکر جدیدی تهیه کنید.

از کجا بفهمیم اسپیکر شارژ شده؟

معمولا روی بدنه چراغ یا چراغ‌هایی برای نشان دادن میزان شارژ وجود دارند. روشن شدن تمام چراغ‌ها، نشانگر پر بودن شارژ اسپیکر است.

چگونه اسپیکر را بدون شارژر شارژ کنیم؟

راهی برای شارژ کردن اسپیکر بدون شارژر وجود ندارد. برای شارژ آن باید از شارژر خود دستگاه یا پاوربانک کمک بگیرید. روش فهمیدن شارژ اسپیکر را می‌دانید؟ آیا تا بحال شده که بخواهید بدانید که اسپیکر، ، و دیگر لوازم شارژی که مانیتوری برای ارائه اطلاعات ندارند، چقدر شارژ دارند؟

تصور کنید که می‌خواهید به کوهنوردی بروید و می‌خواهید در دل کوه اسپیکر یا هدفون خود را نیز همراه داشته باشید و از موسیقی لذت ببرید. اما هدفون یا اسپیکر بعد از اندکی به دلیل عدم شارژ کافی خاموش شود. چه حسی پیدا می‌کنید؟ در آن موقعیت کوهنوردی کاری نمی‌شود کرد. به همین دلیل این مقاله نگارش شده است تا روش فهمیدن شارژ اسپیکر بلوتوثی خود را بدانید و برای اوقات خود با استفاده وسایل‌های جانبی‌تان، برنامه‌ریزی‌های دقیقی داشته باشید.

آیا می‌توان از میزان شارژ همه‌ی اسپیکرهای بلوتوثی مطلع شد؟

اگر از وسایل جانبی برندهای خاص استفاده می‌کنید، با استفاده از اپلیکیشن‌هایی می‌توان از میزان شارژ باقی مانده، مطلع شد. همچنین اگر گوشی شما اندرویدی است، در نسخه‌های 8.1 به بالا از طریق بخش تنظیمات بلوتوث به راحتی می‌توان از میزان شارژ وسایل جانبی، از جمله اسپیکر، هدفون، و… مطلع شد.توصیه می‌کنیم که خود را از فروشگاه‌ها و وب‌سایت‌های معتبر انجام دهید؛ چراکه امکان فهمیدن شارژ کلیه‌ی لوازم جانبی که از کیفیت خاصی برخوردار نیستند، ممکن نیست.

چگونگی مشاهده میزان شارژ اسپیکر در اندروید 8.1 به بالا

دانلود برنامه نشان دهنده شارژ اسپیکر

نکته‌ی مهم اینکه اگر از لوازم جانبی بی‌کیفیت استفاده کنید؛ ممکن است میزان شارژ اسپیکر، هدست و… زودتر از حد انتظار شما به اتمام برسد. و دیگر لوازم جانبی همچنین بسیار جذاب است. برای اینکه بتوانید بعد از خرید کمترین نگرانی ممکنی را داشته باشید و با لوازم جانبی خود کارهایتان را سریع‌تر، با کیفیت‌تر و با لذت خاصی انجام دهید، از برندهای معتبر، لوازم‌های جانبی خود را خریداری کنید.

مشاهده میزان شارژ باقیمانده از طریق پنل اعلان ها

روش فهمیدن شارژ اسپیکر در ویندوز 10

ویندوز 10 میزان شارژ همه گجت‌های بلوتوثی را نمایش می‌دهد. مگر آنکه دستگاه بلوتوثی مورد نظر از قابلیت نمایش میزان شارژ و شاخص باطری پشتیبانی نکند. اگر از لوازم جانبی بلوتوثی همانند هدفون استفاده می‌کنید پیشنهاد می‌کنیم مقاله از «» را مطالعه کنید.

نحوه نمایش میزان شارژ اسپیکر در آیفون

امیدواریم که با مراحل بالا توانسته باشید که از میزان شارژ اسپیکر و دیگر لوزام جانبی خود مطلع شده باشید. پیشنهاد می‌کنیم اگر در خصوص ریست گوشی خود نیاز به اطلاعات دارید مقالههای مرتبط را مطالعه کنید.

خرید اسپیکر و لوازم جانبی درجه 1 از جانبی

جانبی بهترین و بزرگترین وب سایت فروش لوازم جانبی با‌کیفیت در ایران است. با خرید لوازم با‌کیفیت و استاندارد لذت استفاده از گجت‌ها و وسایل جانبی خود را دو چندان می‌کنید. اگر در خصوص میزان شارژ اسپیکر ابهام یا سوالی دارید در بخش نظرات سوال خود را بپرسید؛ کارشناسان جانبی در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما خواهند بود.

دکمه بازگشت به بالا