بررسی مشخصات فنی ساینا

قلم طراحان شرکت سایپا برخلاف مدل تیبا که ظاهری نسبتا ناهماهنگ و نه‌چندان زیبا را ارائه می‌دهد، این بار در باب طرح‌پردازی به‌ویژه چهره‌پردازی ساینا در جهات درست چرخیده و ظاهری زیباتر برای ساینا به ارمغان آورده است. چهره ساینا نسبت به تیبا المان‌های جوان‌پسندانه‌تری را به سوی چشم مشتری انعکاس می‌دهد به نحوی که ناهماهنگی چندانی در آن مشاهده نمی‌شود. طراحی سپر جلو نیز نسبت به تیبا کاملا متحول شده تا وجه قابل‌قبول‌تری برای نمای روبروی ساینا ایجاد شود. از جمله دیگر تغییرات نیمه جلو ساینا نسبت به مدل تیبا، اصلاح شیب درب کاپوت به جهت ارتقای استانداردهای تصادف عابر پیاده بوده است که در نوع خود امری پسندانه تلقی می‌شود.

در نمای بغل تفاوت اساسی میان تیبا و ساینا به چشم نمی‌خورد و طراحان صرفا به تغییر قاب آینه بغل در این بخش و یکی دو مورد اصلاح جزئی بسنده کرده‌اند. اما دیگر ناحیه ساینا که نسبت به تیبا به طور کلی تغییر کرده زاویه عقب این خودروست که چراغ‌های آن به تبعیت انواع جلو، از طراحی گوشه‌دار و نسبتا تهاجمی به صورت یک تکه برخوردار شده و جلوه زیباتری به نمای عقب ساینا بخشیده است.طراحی درب صندوق و سپر نیز دستخوش تحول شده تا وجهه ساینا بیش از پیش مورد پسند مشتریان قرار بگیرد. البته الهام‌هایی از برخی محصولات روز دنیا نظیر سوزوکی کیزاشی و تویوتا یاریس سدان نیز در ابن بخش مشهود است.

در مجموع باید بیان کرد که طراحی ظاهری ساینا گرچه نسبت به محصولات روز دنیا و یا بهتر بگوییم، تولیدات ارزان‌قیمت کشور چین که می‌توان آنها را تا حدودی رقیب ساینا دانست، خیلی سطح بالا به نظر نمی‌رسد اما با این حال ارتقاء نمای ظاهری این خودرو نسبت به تیبا امری است که تا همینجا هم تحسین‌برانگیز بوده و توانسته نظر مثبت عموم مشتریان ایرانی را نسبت به این خودرو جلب کند.

بررسی ساینا اس از نظر طراحی

بررسی ساینا s را با طراحی آن شروع می‌کنیم. ساینا s در سال ۹۹ به عنوان یک نسخه‌ فیس‌لیفت به بازار آمد. مهمترین تفاوت ساینا اس با ساینا ex ، تغییر در گرافیک چراغ‌های جلو، استفاده از سپر جدید و تحول کامل طراحی قسمت پشت بوده که ظاهر نسبتا مدرن‌تری به این محصول اقتصادی سایپا بخشیده است.

در نمای داخل ساینا s هم تحولاتی مثل استفاده از غربیلک فرمان جدید مشابه کوییک اتوماتیک و پنل کیلومترشمار با طراحی متمایز، دیده می‌شود. در تصویر زیر می‌توانید فضای داخل ساینا s جدید شامل داشبورد ساینا s و راهنمای صفحه کیلومتر ساینا اس را ببینید.

داخل ساینا s جدید |مشخصات ساینا 16 سوپاپ

مشخصات فنی ساینا s

همان‌طور که انتظار داشتیم مشخصات فنی ساینا s تحول چشمگیری نسبت به گذشته تجربه نکرده، اما دریچه گاز پیشرانه آن ‌که در مدل‌های قبلی از نوع سیمی بود، به برقی تبدیل شده است و استاندارد آلایندگی موتور ساینا اس نیز اکنون در سطح یورو ۵ قرار دارد.

گیربکس ۵ سرعته دستی محور چرخ‌های جلو را به حرکت درمی‌آورد و در همکاری با موتور ساینا s شتاب ۰ تا ۱۰۰ کمتر از ۱۳ ثانیه را برای این خودرو رقم می‌زند. مصرف سوخت ساینا اس حدود ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برآورد شده و بیشترین سرعت آن نیز به حوالی ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. در جدول زیر، مشخصات ساینا اس از نظر فنی آورده شده است:

نام خودرو ساینا s
نوع موتور چهار سیلندر خطی– هشت سوپاپ – دریچه گاز برقی
حجم موتور 1503 سی سی
قدرت 87 اسب بخار در 5200 دور بر دقیقه
گشتاور 128 نیوتن متر در 4000 دور بر دقیقه
جعبه دنده 5 سرعته دستی
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
شتاب 0-100 12.8 ثانیه
بیشترین سرعت 175 کیلومتر بر ساعت
مصرف ترکیبی 7.02 لیتر در100 کیلومتر
ظرفیت باک 41 لیتر
سیستم تعلیق جلو مک‌فرسون
سیستم تعلیق عقب میله پیچشی
ترمز جلو دیسکی خنک شونده
ترمز عقب کاسه‌ای

ابعاد و اندازه ها

کلاس بدنه سدان کوچک
نوع شاسی یکپارچه
طول 4215 میلیمتر
عرض 1663 میلیمتر
ارتفاع 1484 میلیمتر
فاصله محوری 2410 میلیمتر
وزن 1050 کیلوگرم
حجم صندوق عقب 370 لیتر
رینگ و تایر R14-185/60

فروش اقساطی ساینا اس در این مرکز با در نظر گرفتن شریط ویژه انجام می گیرد و شما به راحتی می توانید صاحب این خودروی زیبا شوید

آپشن‌های ساینا s

شرکت سایپا آپشن‌های سطح بالا برای ساینا اس در نظر نگرفته و ترجیح داده است آنها را به یک تیپ دیگر از این خودرو با نام ساینا G منتقل کند. بنابراین امکانات رفاهی ساینا s تفاوت چندانی با مدل‌های قبلی ندارد و اگر تصیم به خرید ساینا s دارید باید بدانید که تجهیزات شاخص یا دهان‌پرکنی در لیست امکانات ساینا s به چشم نمی‌خورد. البته قرار است شرکت سایپا خودروی ساینا s تیپ da را همراه با اتولایت و چراغ پوزیشن روانه بازار کند.

دکمه بازگشت به بالا