بررسی مشخصات فنی موتور پیکاپ

در این مقاله به نقد و بررسی نیسان پیکاپ می پردازیم. پارس‌خودرو چیزی حدود یک دهه با نخستین ویرایش نیسان پیکاپ ادامه داد تا اینکه با اوج‌گیری برخی انتقادات نسبت به طراحی قدیمی و آپشن‌های پیش پا افتاده، مجبور به عرضه نسخه فیس‌لیفت این خودرو شد و نهایتا نیوپیکاپ در سال 1390 پا به خیابان‌ها گذاشت.

در واقع نیسان پیکاپ چیزی در حد و اندازه‌های یک شاسی‌بلند بود و می‌شد بارهایی سنگین‌تر و بزرگ‌تر را با آن حمل کرد. حتی در دوره‌ای برخی برای آفرودبازی سراغ آن رفتند که البته این وانت پاسخ مناسبی برای نیاز آن‌ها نبود. یکی از مزایای اصلی پیکاپ، جعبه‌دنده و سیستم انتقال قدرت آن بود. در واقع، این تمام مزیت آن به شمار می‌رفت.

نقد و بررسی مزایا و معایب نیسان پیکاپ

بررسی خودروی پیکاپ نیسان

اوایل دهه هشتاد شمسی و زمانیکه تنها وانت‌های بازار خودروهایی همچون مزدا 1600، پیکان وانت و نیسان وانت (نیسان جونیور) بودند، ناگهان پارس خودرو مدلی را راهی بازر کرد که با قیمت 16 میلیون تومانی خود، حدودا چهار برابر پیکان وانت و دو برار نیسان وانت می‌ارزید.

صرف نظر از قیمت، نیسان پیکاپ یک تفاوت اساسی با رقیبانش داشت و آن شاسی بلند بودن این خودرو بود. به عبارت بهتر نیسان پیکاپ شاسی بلندی با قابلیت حمل بار بود؛ به همین دلیل بسیاری از مشتریان خودروهای باری که صرفا بدنبال یک وانت برای رفع نیازهای خود بودند، خرید چنین خودرویی که نسبت به رقیبانش نیمه لوکس نیز محسوب می‌شد را چندان منطقی نمی‌دانستند.

اینجا بود که پیکاپ با از دست دادن طیف وسیعی از مشتریان، توان رقابتی خود را نیز از دست داد و رویای تصاحب بازار داخلی را کاملا به فراموشی سپرد. اما نیسان پیکاپ همچنان مشتریان خاص خود را داشت؛ مشتریانی که همه معایب آن را با جان و دل خریدند.

مقاله پیشنهادی:

وانت نیسان پیکاپ چگونه وارد ایران شد؟

اوایل دهه ۹۰ بود که نیسان تصمیم گرفت که کم کم وارد بازار پیکاپ تراک ها بشود آنجا هم خودی نشان بدهد. این شد که تصمیم گرفت با استفاده از شاسی نیسان اکسترا یک پیکاپ دوکابین بسازد و اسم آن را نیسان فرونتیر گذاشت.

وقتی که سال ۱۹۹۷ نیسان این کار را کرد ان زمان پارس خودرو به عنوان یکی از زیر مجموعه های شرکت سایپا ارتباط خوبی با نیسان داشت و همان سال ها بود که تصمیم گرفت رونیز را هم وارد بازار کند، این شد که نیسان فرانتیر با نام نیسان پیکاپ از سال ۱۳۸۰ وارد بازار ایران شد.

فیلم بررسی خودروی نیسان پیکاپ دو کابین

ویدئوی زیر به معرفی و بررسی مشخات نیسان پیکاپ دو کابین پرداخته است. که کمک زیادی به کسانی که قصد خرید این خودرو را دارند میکند.

مشخصات فنی نیسان پیکاپ

بررسی مشخصات فنی موتور پیکاپ

نیسان پیکاپ در اوایل با موتور 2. 4 لیتری با قدرت 150 اسب بخار معرفی شد که 230 نیوتن متر گشتاور روی چهار چرخ تولید می کند. این دقیقاً همان موتور مورد استفاده در نیسان رونیز بود. در طول سال ها به دلیل محدودیت های محیطی مجبور به تبدیل خودرو به یورو 4 شدند و قدرت آن به میزان قابل توجهی به 135 اسب بخار و گشتاور 197 نیوتن متر کاهش یافت و البته برای کاربرد آن مناسب به نظر می رسد.

پیکاپ نیسان از 0 تا 100 تقریبا در 12 ثانیه میرسد که برای همچین خودرویی خیلی خوب است و میتوان روی آن حساب باز کرد. موتور این خودرو استهلاک کمی دارد و از نظر قطعات خیالتان راحت باشد چون این خودرو سالهاست در بازار هست و قطعاتش در سراسر کشور وجود دارد.

جدول مشخصات فنی نیسان پیکاپ
نام خودرو نیسان پیکاپ دوکابین
کشور سازنده
سال (طراحی) 2005
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 2389 سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دو دیفرانسیل
حداکثر قدرت 133 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 197 نیوتن متر در 2800 دور در دقیقه
جعبه دنده دستی 5 سرعته به همراه کمک
شتاب 0 تا 100 12 ثانیه
حداکثر سرعت 155 کیلومتر در ساعت
وزن 1716 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) 5095 طول – 1820 عرض – 1710 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2950 میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر – لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر – لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 11 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک 60 لیتر
استاندارد آلایندگی یورو 4
میزان تولید CO2 – گرم در هر کیلومتر
استاندارد امنیت
ترمز و پایداری ترمز جلو دیسکی تهویه شونده و عقب کاسه‌ای تنظیم خودکار – ABS
کیسه هوا کیسه هوای سرنشینان جلو
سیستم صوتی قابلیت پخش CD
دیگر تجهیزات سیستم تهویه مطبوع دستی – تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو – شیشه‌های جلو و عقب برقی – آینه‌های جانبی برقی مجهز به چراغ راهنما

در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

بررسی امکانات و آپشن های پیکاپ نیسان

نیسان پیکاپ از مشکل فقر امکانات به حد زیادی رنج می‌برد و نمی‌توان انتظار حضور آپشن‌های متنوع در این محصول را داشت.

نقد و بررسی طراحی ظاهری نیسان پیکاپ

وقتی از بیرون به این خودرو نگاه می کنیم، کاملا مشخص است که با خودرویی از دهه 90 طرف هستیم. طراحی تمیز و بدون هیچ ظرافت یا نوآوری! طراحی این خودرو بسیار ساده است و از هر زاویه ای که به آن نگاه کنیم چیز خاصی نمی بینیم اما واقعیت این است در خیلی از موارد که زیبایی در سادگی است و این خودرو با وجود سادگی زیباست و هیچ اعتراض خاصی به طراحی آن وجود ندارد.

طراحی بیرونی پیکاپ وانت

در نمای جلو شاهد چراغ های مستطیل شکلی هستیم که در کنار جلو پنجره کوچک باعث شده سپر خودرو خیلی بزرگ به نظر بیاید. در نمای بغلی درب ها خیلی ساده طراحی شده اند و درب عقب از درب جلو به شکل محسوسی کوچک تر است که این به دلیل فاصله محوری خودرو است.

در عقب خودرو می بینیم که طرح ساده ادامه داشته اما خب واقعیت این است که در پیکاپ ها خیلی طراحان دستشان باز نیست که بخواهند دستکاری خاصی انجام بدهند و معمولا در pickup truck ها نمی بینیم که چراغ های عقبشان خیلی زرق و برق خاصی داشته باشد.

فضای بار نیسان پیکاپ فضای کاملا مناسبی ارائه می کند و از انجایی که این خودرو برای کمپینگ، افرود و طبیعت گردی ساخته شده وجود همپین فضای باری کاملا مورد انتظاراست و البته یک برگ برنده مناسب برای این خودرو محسوب می شود.

به طور کلی در بخش طراحی باید گفت طراحی اش با معیار های امروزی هیچ هم خوانی ندارد اما با توجه به این که رقیب مستقیم داخل بازار ندارد و آن ها هم در همین وضع هستند نمی شود این را ایراد تلقی کرد هر چند که این خودرو پتانسیل بسیار زیادی برای تغییرات و شخصی سازی دارد.

بررسی طراحی داخل پیکاپ

در کابین نیسان پیکاپ شاهد طراحی مشابه نیسان رونیز هستیم. بسیاری از قسمت های پیکاپ شبیه به نیسان رونیز است و به نظر می رسد که ما فقط با پشتی تغییر یافته در رونیز می نشینیم. کیفیت متریال به کار رفته در نیسان پیکاپ رضایت بخش است و طی سالیان گذشته هیچ افت کیفیت، پارگی یا ترک خوردن داشبورد مشاهده نشده است که می تواند برتری نسبت به رقبای چینی آن باشد.

موقعیت کابین در جلو مناسب است و به راحتی دو بزرگسال را در خود جای می دهد، البته صندلی این خودرو در جلو متصل است که باعث افزایش فضا می شود، اما در قسمت عقب فضای خیلی خوبی را نداریم.

این ماشین خیلی برای مسافت های طولانی مناسب نیست، در نظر داشته باشید که این یک ماشین تفریحی است و برای بیرون رفتن از شهر و تفریح ​​ساخته شده است و نمی شود به عنوان یک سدان راحت از آن استفاده کرد. بنابراین بهتر است با این خودرو به مسافت های نسبا کوتاه که دو نفر در جلو و دو نفر در عقب سوار شوند.

نیسان پیکاپ به عنوان یک وانت آفرود میان قیمت دارای نقاط قوتی مانند: دنده کمکی، سیستم تعلیق کارآمد اما خشک است که باعث پایداری بیشتر خودرو، کابین جادار، عملکرد نسبتاً خوب در عبور از مسیرهای خارج از جاده و ایربگ برای سرنشینان جلو در نسخه جدید نیوپیکاپ ذکر شده است.

از نقاط ضعف آن می توان به عایق بندی ضعیف کابین، طراحی قدیمی، کیفیت نامناسب تجهیزات کابین، مصرف سوخت بالا و راحتی کم در صندلی های عقب اشاره کرد.

معایب نیسان پیکاپ ریچ

معایب مشخصات فنی نیسان پیکاپ ریچ

شناخت معایب پیکاپ ریچ و سایر خودروهای بازار ایران در مورد کارایی، ایمنی، مشخصات فنی و سایر ویژگی خودرو اطلاعات کافی به مصرف کننده ارائه داده و به او کمک می‌کند با آگاهی بیشتر محصول مورد نظر خود را خریداری کند. در این بخش نقاط ضعف و معایب نیسان پیکاپ ریچ را بررسی کرده و ایرادات آن را از جنبه‌های مختلف مرور می‌کنیم.

تمامی محصولات داخلی از کیفیت مونتاژ نسبتا پایینی برخوردار هستند و این مورد جزو معایب پیکاپ ریچ نیز به شمار می‌رود. بخش دیگری از مشکلات پیکاپ ریچ نیز به مونتاژ خودروسازان ایرانی ربطی ندارد و به توسعه ضعیف خودرو توسط دانگ فنگ پیش آمده است.

برای مثال فرمان اکثر خودروهای چینی عملکرد دقیقی ندارد و پیکاپ ریچ نیز به این مشکل مبتلا است. ترمزها نیز عملکرد قابل قبولی ندارند و گاهی متوقف کردن خودرو بیش از حد دشوار خواهد بود؛ لازم به ذکر است که ترمزهای عقبی این پیکاپ ۱۶۶۵ کیلوگرمی، از نوع کاسه‌ای بوده که در وقوع چنین مشکلی نقش چشمگیری دارند.

اکثر وانت‌ها و پیکاپ‌ها از سیستم فنر شمش در قسمت بار استفاده می‌کنند و به همین دلیل چسبندگی مناسبی در زمان خالی بودن خودرو ارائه نمی‌دهند. این موضوع در پیکاپ ریچ نیز به چشم می‌خورد و خودرو به هیچ عنوان چسبندگی مناسبی به جاده ندارد.

مونتاژ ریچ را در ابتدا پارس خودرو بر عهده داشت که محصولات آن به داشتن کیفیت بالا شهرت دارند، اما مدتی می‌شود که مونتاژ ریچ بر عهده زامیاد گذاشته شده است؛ بنابراین دیگر نمی‌توان با تکیه‌بر خوش‌نامی سازنده به کیفیت پیکاپ ریچ امیدوار بود!

بررسی تجربه رانندگی با نیسان پیکاپ

تجربه رانندگی با نیسان پیکاپ را در مسیر خاکی آغاز می کنیم. استارت پیکاپ نیسان نسبتاً پر سر و صدا است که ممکن است به دلیل حجم موتور یا عایق بندی آن باشد، اما هر چه باشد، پر سر صدا روشن می شود.

دنده ها به نرمی عوض می شوند و البته در کنار دنده اصلی یک دنده کمکی قرار دارد که حالت دو دیفرانسیل سنگین، دو دیفرانسیل سبک، آزاد و تک دیفرانسیل دارد که می توانید با توجه به شرایط آن را انتخاب کنید.

شتاب اولیه این خودرو بسیار خوب است و از آنجایی که گشتاور خودرو در دورهای پایین تولید می شود، پیکاپ ما را در جایی که می خواهیم از مانعی عبور کنیم تنها نمی گذارد و به خوبی از این موانع عبور می کند.

زاویه ورود و خروج پیکاپ عالی است و اصلاً شاهد گیرکردن سپر خودرو در شیب نیستیم و این مزیت بسیار خوبی در افرود است. اما همانطور که از خودرو های آفرودی انتظار می رود سواری آن مخصوصا در در قسمت عقب خودرو خشک است.

فرمان نرم است، زاویه دید راننده خوب است و آینه های بزرگ به ما کمک می کند راحت تر رانندگی کنیم. قابلیت آفرود ماشین بسیار خوب است شاسی مستقل ماشین در شرایط بد خیلی خوب عمل می کند و واقعا منعطف است و در کل هنگام آفرود می توانید روی آن حساب کنید.

فیلم تست رانندگی آفرود با نیسان پیکاپ

وضعیت بازار خرید و فروش وانت نیسان پیکاپ

نیسان پیکاپ در صورت قیمت گذاری درست توسط پارس خودرو می تواند به یکی از گزینه های معقول برای مشتریانی تبدیل شود که به خودرویی خانوادگی با قابلیت های آفرود نیاز دارند. اما قیمت نسبتاً بالای این محصول باعث شد تا مشتریانی که به چنین وانت هایی نیاز دارند سراغ نیسان پیکاپ نروند و به سراغ محصولات چینی مانند وانت کاپرا و وینگل 5 بروند.

و در حال حاضر نسخه های دست دوم این محصول بیشتر در دست سازمان های دولتی و کمتر در بازار معامله می شود. بنابراین باید گفت که وضعیت فروش وانت نیسان در شرایط فعلی بازار ایران چندان پر رونق نیست و وضعیت به نفع رقبایی مانند وانت کاپرا است.

نیسان پیکاپ بخریم یا نه؟

اگر قرار باشد خودروی آفرود با این رنج قیمت بخرید که بتوانید توی طبیعت گردی کمپینگ و تفریحاتتان از ان استفاده بکنید و از طرفی این خودرو خرج زیادی بابت استهلاک و قطعات هم رو دستتان نگذارد و مصرف سوخت منطقی هم داشته باشد نیسان پیکاپ می تواند گزینه م  قوانین و مقررات عمومی

کاربر گرامی لطفا جهت عضویت در وب سایت و اپلیکیشن دورهاتو،قوانین و مقررات استفاده از آن را به دقت مطالعه فرمائید.

کلیه قوانین،فرآیند‌ها و رویه‌های دورهاتو منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران،قوانین تجارت الکترونیک و حمایت از حقوق مصرف کننده می‌باشد و عضویت در سایت یا اپلیکیشن دورهاتو از سوی کاربر به منزله آگاهی و پذیرش قوانین و مقررات دورهاتو می‌باشد و کاربر یا مشتری موظف به رعایت قوانین و مقررات مذکور می‌باشد.چنانچه قوانین،رویه‌ها و خدمات دورهاتو تغییر نماید در همین صفحه اطلاعات آن بروزرسانی خواهد شد و مادامی‌که کاربر از خدمات دورهاتو استفاده می‌نماید به منزله پذیرش کامل این تغییرات از سوی وی می‌باشد و حق هرگونه اعتراض نسبت به آن را از خود سلب می‌نماید.

کاربر:

کاربر به شخصی اطلاق می‌شود که در سایت یا اپلیکیشن دورهاتو ثبت نام نماید.ثبت اطلاعات در حساب کاربری به هر شکل و به هر نحوی به منزله تایید صحت اطلاعات از سوی کاربر می‌باشد.

خدمات گیرنده:

خدمات گیرنده به کاربری اطلاق می گردد که از طریق راه های موجود در سایت و اپلیکیشن دورهاتو اقدام به ثبت درخواست استفاده از خدمات موجود در سامانه دورهاتو می نماید.

روزکاری:

روزهای کاری دورهاتو شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 الی 17:00 و پنجشنبه ها از ساعت 8:30 الی 12:30 می باشد.

منظور از روز کاری،روزهای کاری غیر تعطیل در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران است و هرگونه تغییرات به وجود آمده در این روز ها باید از طریق رسانه های عمومی به اطلاع عموم رسیده باشد.

  حفظ حریم خصوصی

هدف دورهاتو حفظ و حراست از اطلاعات و حریم شخصی کاربران خود می‌باشد و در این راستا می‌کوشد این اطلاعات را در دیتا بیس دورهاتو ذخیره نماید و همچنین موارد امنیتی برای حفاظت از آن توسط دورهاتو صورت می‌گیرد.دورهاتو اطلاعات شخصی کاربر را محرمانه می‌داند و این اطلاعات را به شخص و سازمان دیگری منتقل نمی‌کند مگر در مواردی که با دستور قضایی،انتظامی یا اداری طبق قوانین جمهوری اسلامی‌ ایران موظف به ارائه آن به فرد،سازمان یا نهاد دیگری باشد.

1-هرکاربر تنها حق انتخاب یک نام کاربری را دارد و در صورت فعالیت با بیش از یک نام،حساب کاربری وی مسدود خواهد شد.

2-لینک و آدرس وب سایت های معرفی شده،صرفاً جهت اطلاع رسانی می باشد و سامانه دورهاتو هیچ گونه مسئولیتی در قبال محتوای لینک ها یا تغییرات بعدی آنها نخواهد داشت.

3-توهین به هر شخص،نژاد،قوم و زبانی در این سایت ممنوع می باشد.

4-مسئولیت استفاده از هرگونه پیام،متن،اطلاعات،عکس،توضیح،مشخصات تماس و موارد مشابه که به دورهاتو ارسال می شود یا در آن قرار می گیرد،شامل افشاء،بازتولید،مخابره، نشر و پخش آن بر عهده فرستنده اطلاعات است.

5-انتقال و پست هرگونه مطلبی که متضمّن تجاوز به حقوق دیگران و یا هتک حرمت اشخاص می باشد و انجام هرگونه فعالیت های سیاسی و همچنین درج کلمات تهدید آمیز و توهین آمیز و ناقض حقوق شهروندی و شخصی یا اجتماعی،انعکاس مطالب مبتذل و یا حتی مطالب قابل اعتراضی که باعث ترغیب به انجام رفتارهایی شامل اعمال مجرمانه شود،ممنوع می باشد.

6-هر گونه اختلاف نظر در خصوص موارد و قوانین اعلام شده در سایت دورهاتو تحت حکمیت قوانین قضائی کشور حل و فصل خواهد شد.

7-تمامی حقوق این وب سایت مربوط به دورهاتو می باشد و هرگونه کپی برداری از سایت پیگرد قانونی دارد.

  قوانین خدمات دورهاتو

  مشاوره خرید و فروش

1- مشاوران شما در دورهاتو تمام تلاش خود را می نمایند تا بهترین مشاوره را در اختیار شما قرار دهند؛از این رو،چنان‌چه به استناد ‌هریک از مشاوره‌ های دریافت‌ شده از طریق دورهاتو،هرگونه تصمیمی اتخاذ نمودید،مسئولیت انحصاری و عواقب مالی و قانونی آن برعهده‌ی شما می باشد و تحت هیچ شرایطی،هیچ‌گونه مسئولیتی متوجه دورهاتو و هریک از مشاوران آن،نخواهد بود.

2- انتخاب خدمت مشاوره خودرو به معنای پذیرش قوانین و مقررات سامانه دورهاتو می باشد.

3- هرگونه ارتباط با مشاوران دورهاتو فقط از طریق سامانه دورهاتو امکان پذیر است و برقراری ارتباط خارج از دورهاتو خلاف قوانین و مقررات دورهاتو است.

  برام بفروش

1- مسئولیت هر گونه تخلف اعم از مقررات راهنمایی و رانندگی،کیفری و حقوقی که با استفاده از مورد معامله از زمان تحویل تا زمان انتقال مالکیت صورت بگیرد بر عهده منتقل الیه می باشد.

2- اجرای تعهدات طرفین ازجمله پرداخت ثمن معامله و انجام تشریفات تنظیم سند انتقال رسمی به نام منتقل الیه بر عهده متعاملین می باشد و دورهاتو هیچ تعهدی در قبال تعهدات طرفین ندارد.

3- در صورتیکه معلوم گردد مورد معامله به هر علتی مانند مصادره،رهن،عملیات اجرایی دادگستری یا اجرای اسناد رسمی،مستحق للغیر و یا غصبی بودن،قانوناً قابل انتقال به منتقل الیه نبوده،مراجع قضایی صلاحیت حل و فصل موضوع اختلاف را خواهند داشت و دورهاتو مسئولیتی نداشته و اساساً مرجع حل اختلاف،حصول سازش و یا هر اقدام دیگر نمی باشد.

4- انتخاب خدمت برام بفروش به معنای پذیرش شرایط و قوانین و مقررات سامانه دورهاتو می باشد.

5- عواقب بازدیدهایی غیر از هماهنگی دورهاتو،با خود مالک است و دورهاتو هیچگونه مسئولیتی در قبال بروز تبعات احتمالی نخواهد داشت.

6- فروشنده موظف است هرگونه معامله و تصمیم فروش خودرو خود از طرق دیگر را بلافاصله به دورهاتو اطلاع دهد.بدیهی است در صورت انجام معامله معارض،دورهاتو مسئولیتی نداشته و جمیع عواقب آن با فروشنده است.

7- اعلام هرگونه تغییر قیمت و مشخصات خودرو اعلامی پس از بازدید و بررسی خودرو،به دورهاتو الزامی است.

8- ارائه مدارک خودرو(سند مالکیت،وکالت نامه، بیمه نامه و …)دال بر مالکیت فروشنده بر خودرو مذکور،الزامی می باشد.

9- فروشنده موظف است همکاری های لازم جهت تسهیل روند بازدید و بررسی خودرو و انجام فرآیند فروش را با دورهاتو داشته باشد.

10- فروشنده حق واگذاری خودرو خود را خارج از فرآیندهای سامانه دورهاتو،به خریداران معرفی شده از سوی این سامانه،از خود ساقط می نماید.

11- در صورت انصراف درخواست کننده پس از حضور نماینده دورهاتو در محل جهت بازدید و بررسی خودرو،هزینه ایاب و ذهاب از درخواست کننده دریافت می گردد.

12- دورهاتو ضامن اجرای معاملاتی که توسط طرفین انجام می شود،نمی باشد.

13- خدمات گیرنده اعلام می دارد که در کمال صحت و صداقت،اطلاعات فرم های مربوطه را تکمیل نماید و بدیهی است در صورت احراز خلاف آن،کلیه مسئولیت های آن را می پذیرد.

  برام بخر

1- مسئولیت هر گونه تخلف اعم از مقررات راهنمایی و رانندگی،کیفری و حقوقی که با استفاده از مورد معامله از زمان تحویل تا زمان انتقال مالکیت صورت بگیرد بر عهده منتقل الیه می باشد.

2- اجرای تعهدات طرفین از جمله پرداخت ثمن معامله و انجام تشریفات انتقال سند رسمی به نام منتقل الیه بر عهده متعاملین می باشد و دورهاتو هیچ تعهدی در قبال تعهدات طرفین ندارد.

3- در صورتیکه معلوم گردد مورد معامله به هر علتی مانند مصادره،رهن،عملیات اجرایی دادگستری یا اجرای اسناد رسمی،مستحق للغیر و یا غصبی بودن قانوناً قابل انتقال به منتقل الیه نبوده،مراجع قضایی صلاحیت حل و فصل موضوع اختلاف را خواهند داشت و دورهاتو مسئولیتی نداشته و اساساً مرجع حل اختلاف، حصول سازش و یا هر اقدام دیگر نمی باشد.

4- انتخاب خدمت خرید اختصاصی به معنای پذیرش شرایط و قوانین و مقررات سامانه دورهاتو و هزینه های این خدمت می باشد و در صورت انصراف خدمات گیرنده پس از حضور نماینده دورهاتو در محل، هزینه ایاب و ذهاب از خریدار دریافت می شود.

5- خدمات گیرنده می‌پذیرد هزینه های خدمات ارائه شده،از طرف دورهاتو مشخص می‌شود و پس از استفاده از خدمات، اعتراضی نسبت به هزینه خدمات نمی‌تواند داشته باشد.

6- پرداخت هزینه خدمات ارائه شده فقط از طریق روش‌هایی که توسط دورهاتو مشخص می‌شود، می تواند صورت گیرد و پرداخت های دیگر به منزله عدم پرداخت از سوی سایت می باشد.

7- عواقب بازدیدهایی غیر از هماهنگی دورهاتو،با خود خریدار است و دورهاتو هیچگونه مسئولیتی در قبال بروز تبعات احتمالی نخواهد داشت.

8- خریدار موظف است هرگونه معامله و تصمیم خرید خودرو خود از طرق دیگر را بلافاصله به دورهاتو اطلاع دهد.بدیهی است در صورت انجام معامله معارض،دورهاتو مسئولیتی نداشته و جمیع عواقب آن با خریدار است.

9- اعلام هرگونه تغییر در میزان نقدینگی و شرایط پرداخت و مشخصات خودرو درخواستی به دورهاتو الزامی است.

10- خریدار موظف است همکاری های لازم جهت حضور و تسهیل روند بازدید و بررسی خودرو و انجام فرآیند خرید را با دورهاتو داشته باشد.

11- دورهاتو ضامن اجرای معاملاتی که توسط طرفین انجام می شود،نمی باشد.

12- خریدار حق خرید خودرو را خارج از فرآیندهای سامانه دورهاتو،از فروشندگان معرفی شده از سوی این سامانه،از خود ساقط می نماید.

13- خدمات گیرنده اعلام می دارد که در کمال صحت و صداقت،اطلاعات فرم های مربوطه را تکمیل نماید و بدیهی است در صورت احراز خلاف آن،کلیه مسئولیت های آن را می پذیرد.

  خرید اقساطی

1-متقاضی(مدیون) و ضامنین می‌بایست از تمکن و توانایی مالی مناسب جهت پرداخت به موقع اقساط برخوردار باشند.

2-متقاضی و ضامنین می‌بایست شرایط مندرج در قرارداد های خرید اقساطی را پس از تایید اعتبارسنجی توسط تسهیلات دهنده،بپذیرند و متعهد به اجرای آن شوند.

3-درج اطلاعات و ارائه مدارك مربوط به میزان درآمدها و دارائی ها و بدهی های متقاضی،صرفاً جهت بررسی وضعیت اعتباری متقاضی و ارزیابی توانائی وی در بازپرداخت اقساط می‌باشد.در صورت درج اطلاعات خلاف واقع و رد اعتبارسنجی متقاضی، تسهیلات دهنده مجاز خواهد بود در هر مرحله نسبت به توقف ارائه خدمات به متقاضی اقدام نماید.

4-متقاضی می‌بایست براساس خواسته تسهیلات دهنده،ضامن/ضامنین واجد شرایطی را كه از حسن شهرت و اعتبار مالی لازم برخوردار باشند،معرفی نماید تا در زمان معین اسناد مالی مورد نیاز اعم از چك و سفته را طبق ضوابط تسهیلات دهنده تهیه و ارائه نماید.تشخیص اعتبار ضامن/ضامنین با تسهیلات دهنده بوده و چنانچه اعتبارسنجی هریک،مورد تائید قرار نگیرد،متقاضی مکلف است فرد واجد شرایط دیگری را به عنوان ضامن معرفی نماید.

5-تسهیلات دهنده جهت بازپرداخت اقساط،دفترچه اقساط صادر نموده و یا به تعداد و مبلغ اقساط ماهانه چك و سفته از متقاضی و ضامنین دریافت می نماید.

6-در صورتی که تسهیلات دهنده خواستار پوشش بیمه ای کامل اعم از بیمه اعتباری،بدنه و شخص ثالث برای کل دوره بازپرداخت باشد ،متقاضی(مدیون) مکلف به پرداخت و دریافت بیمه های مذکور با هماهنگی تسهیلات دهنده می باشد،لكن به هر حال مسئولیت این امور با متقاضی می‌باشد.

7- براساس شرایط و قوانین تسهیلات دهنده، قالب و فرمت قرارداد فی مابین متقاضی و تسهیلات دهنده بصورت اجاره به شرط تملیک و یا فروش اقساطی(سند رهنی)می باشد.

8-دریافت پرسش نامه و فرم شرایط استفاده از تسهیلات و سایر اوراق و امضاء آن توسط متقاضی و همچنین تشكیل پرونده، منجربه ایجاد هیچ گونه حقی برای متقاضی و یا تعهدی برای سامانه و تسهیلات دهنده نمی گردد.

9-تسهیلات دهنده در رد یا قبول تقاضای متقاضیان جهت استفاده از تسهیلات،مختار می باشد.

10-براساس شرایط و ضوابط تسهیلات دهنده كلیه مدارك دریافتی از متقاضی و ضامن/ضامنین به هیچ وجه قابل استرداد نمی‌باشد.

  معاوضه

1- مسئولیت هر گونه تخلف اعم از مقررات راهنمایی و رانندگی،کیفری و حقوقی که با استفاده از مورد معامله از زمان تحویل تا زمان انتقال مالکیت صورت بگیرد بر عهده منتقل الیه می باشد.

2- اجرای تعهدات طرفین ازجمله پرداخت ثمن معامله و انجام تشریفات تنظیم سند انتقال رسمی به نام منتقل الیه بر عهده متعاملین می باشد و دورهاتو هیچ تعهدی در قبال تعهدات طرفین ندارد.

3- در صورتیکه معلوم گردد مورد معامله به هر علتی مانند مصادره،رهن،عملیات اجرایی دادگستری یا اجرای اسناد رسمی،مستحق للغیر و یا غصبی بودن قانوناً قابل انتقال به منتقل الیه نبوده،مراجع قضایی صلاحیت حل و فصل موضوع اختلاف را خواهند داشت و دورهاتو مرجع حصول سازش نمی باشد.

4- در صورت وجود مبلغ ما به التفاوت هنگام انجام معامله،طرفین مسئول دریافت و پرداخت وجه می باشند و دورهاتو هیچ تعهدی در قبال انتقال وجه ما به التفاوت را ندارد.

5- انتخاب خدمت معاوضه خودرو به معنای پذیرش شرایط و قوانین و مقررات و هزینه های این خدمت می باشد و در صورت انصراف خدمات گیرنده پس از حضور نماینده دورهاتو در محل،هزینه ایاب و ذهاب از درخواست کننده دریافت می شود.

6- خدمات گیرنده می‌پذیرد هزینه های خدمات ارائه شده،از طرف دورهاتو مشخص می‌شود و پس از استفاده از خدمات اعتراضی نسبت به هزینه خدمات نمی‌تواند داشته باشد.

7- پرداخت هزینه خدمات ارائه شده فقط از طریق روش‌هایی که توسط دورهاتو مشخص می‌شود،می تواند صورت گیرد و پرداخت های دیگر به منزله عدم پرداخت از سوی سایت می باشد.

8- در صورتی که هر یک از طرفین درخواست معاوضه خودرو،به هر علتی خارج از هماهنگی های دورهاتو اقدام به بازدید خودرو و انعقاد قرارداد بنمایند کلیه عواقب و ضررهای احتمالی بر عهده طرفین معامله می باشد.

9- معاوضین موظف می باشند همکاری های لازم جهت تسهیل روند بازدید و بررسی خودرو و انجام فرآیند خرید و فروش را با دورهاتو داشته باشند.

10-دورهاتو ضامن اجرای معاملاتی که توسط معاوضین انجام می شود،نمی باشد.

11- ارائه مدارک خودرو(سند مالکیت،وکالتنامه،بیمه نامه و …)دال بر مالکیت فروشنده بر خودرو مذکور،الزامی می باشد.

12- معاوضین موظف هستند هرگونه معامله و تصمیم فروش و خرید خودرو خود از طرق دیگر را بلافاصله به دورهاتو اطلاع دهند.

13-معاوضین حق واگذاری خودرو خود و خرید خودرو معاوض خارج از فرآیندهای سامانه دورهاتو،به فروشندگان و خریداران معرفی شده از سوی این سامانه را از خود ساقط می نمایند.

14-خدمات گیرنده اعلام می دارد که در کمال صحت و صداقت،اطلاعات فرم های مربوطه را تکمیل نماید و بدیهی است در صورت احراز خلاف آن،کلیه مسئولیت های آن را می پذیرد.

آخرین مدل نیسان پیکاپ چه سالی است |قیمت نیسان پیکاپ دو کابین صفر

  کارشناسی

1- مشخصات مشاور ارائه خدمات قبل از شروع فرآیند مشاوره کارشناسی بایستی توسط خدمات گیرنده بررسی شده و در صورت عدم تطبیق مشخصات به دورهاتو اعلام شود.

2- مشاور اعزامی دورهاتو تنها مسئول ارائه همان خدمت درخواستی می باشد و امکان ارائه دیگر خدمات خارج از حیطه کاری خود را ندارد.

3- خودروی خدمات گیرنده می بایست عاری از هرگونه اقلام قیمتی و تجهیزات غیرضروری و خطرناک (مواد قابل اشتعال ، مواد منفجره،سمی و …) باشد.بدیهی است دورهاتو هیچ مسئولیتی در قبال مفقودی اقلام و آسیب دیدگی خودرو در هنگام ارائه خدمات نخواهد داشت.

4- بدنه خودرو قبل از فرآیند مشاوره کارشناسی بایستی کاملاً تمیز بوده و محل قرار گیری خودرو بایستی نور مناسب داشته باشد،در مواقعی که هوا برفی یا بارانی است بایستی خودرو در مکان مسقف(پارکینگ) قرار بگیرد.

5- انتخاب یک خدمت به معنای پذیرش هزینه آن خدمت توسط خدمات گیرنده می باشد.پس از انتخاب و پرداخت هزینه ی مربوط به آن و انجام مشاوره کارشناسی،امکان استرداد وجه پرداخت شده وجود نخواهد داشت.

6- در خدمت مشاوره کارشناسی سایت دورهاتو،مشاوران ما فقط اقدام به بررسی بدنه،موتوری و آپشن نموده و در جهت رفع نقص یا ایرادات احتمالی این قطعات هیچ تعهدی ندارند.در صورت درخواست خدمات گیرنده، خودروهایی که نیاز به ارائه دیگر خدمات دورهاتو دارند می توانند از طریق سایت اقدام به ثبت درخواست نمایند.

7- کارکرد واقعی خودرو از جمله مواردی است که حتی در صورت اتصال دستگاه دیاگ و نشان دادن کیلومتر مسافت پیموده شده می تواند مخفی بماند به عبارتی امکان کم کردن کیلومتر به نحوی وجود دارد که قابل تشخیص توسط هیچ دستگاه دیاگی نباشد،بدین منظور مشاوران دورهاتو با استفاده از تجارب قادر به تشخیص عرفی و تقریبی کیلومتر بوده و امکان تشخیص دقیق کیلومتر مسافت پیموده شده وجود ندارد.

8- در خصوص تایید اصالت خودرو،دو تکه بودن و اتاق تعویضی و عیوب مستوره،فقط توسط کارشناسان راهور مستقر در مراکز تعویض پلاک امکان پذیر و معتبر است.

9- سایت دورهاتو و مشاوران این سایت هیچ گونه مسئولیتی بابت قیمت خودرو در هنگام معامله ندارند و قیمت گذاری مشاوران دورهاتو صرفا جهت مشاوره به خدمات گیرنده می باشد.

10- گزارش کار ارائه شده صرفا جهت اطلاع خدمات گیرنده بوده و فاقد هرگونه ارزش قانونی دیگر است.

  ثبت آگهی

1-نمایش آگهی هر کاربر در سایت به معنای تایید آن نیست و تمامی مسئولیت های آن بر عهده خود کاربر می باشد.

2-علیرغم اینکه مدیریت سایت نیز می تواند آگهی ها را ویرایش و حذف نماید،وظیفه اصلی این کار بر عهده خود کاربر می باشد.

3-مدیریت سایت دورهاتو در حد امکان از ویرایش یا حذف مطالب ارسالی خودداری خواهد کرد،مگر اینکه مطالب دارای کلمات رکیک،محتوای ضد اسلامی و اخلاقی و مغایر با محدوده تعیین شده در قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد.همچنین مطالبی که توسط کاربر با نام مستعار درج می گردد در صورتی که دارای بار حقوقی باشد،ویرایش یا حذف خواهد شد.

4-چنانچه از ناحیه مراجع ذیصلاح قانونی،انتظامی و اداری دستور حذف آگهی صادر شده باشد،دورهاتو فوراً اقدام به حذف آگهی می نماید.

5-در سایت دورهاتو کاربر(ثبت کننده اطلاعات)،شخصاً مالک مطالب ارائه شده محسوب می شود و دورهاتو نسبت به اطلاعات ارائه شده هیچگونه مسئولیتی نداشته و نمی تواند صحت آگهی ها را تضمین نماید و هیچگونه تعهد یا مسئولیتی در قبال آگهی ها برعهده نخواهد داشت.

6-در صورت خرید بسته های ثبت آگهی توسط کاربر،لغو خرید و عودت وجه بسته های مورد نظر به هیچ عنوان امکان پذیر نمی باشد و کاربر می تواند تا پایان مدت اعتبار بسته اقدام به ثبت آگهی نماید.

7-مسئولیت استفاده از آگهی های این سامانه بر عهده شماست و دورهاتو هیچ تعهدى در قبال خسارات مستقیم،تبعی،اتفاقى،حقوقی،کیفرى و غیرمستقیم ناشى از دسترسى و استفاده شما از این سامانه را ندارد.

ناسبی باشد.

با این حال به دلایلی همچون سیستم تعلیق خشک، تجهیزات اندک و قیمت نامعقول، نیسان پیکاپ نتوانست جایگاه شایسته‌ای در میان مشتریان ایرانی برای خود مهیا سازد؛ به نحوی که بزرگ‌ترین مشتری نیسان پیکاپ را در ایران ارگان‌های مختلف دولتی تشکیل دادند که با توجه به قابلیت آفرود مناسب این خودرو، از نیسان پیکاپ در جهت انجام ماموریت‌های برون شهری و تردد در مسیرهای کوهستانی و روستایی استفاده می‌کردند.

شرکت ما بیش از ۱۵ سال است که در حوزه لوازم یدکی پیکاپ مشغول به کار است . شما مشتریان عزیز میتوانید لوازم یدکی هیوندای اصل را با کیفیت عالی و قیمت مناسب از فروشگاه کرمان موتور یدک خریداری کنید .

دکمه بازگشت به بالا