فروش تجهیزات پزشکی در ایران پرسود است؟

راه اندازی مغازه تجهیزات پزشکی نیاز به دانش و مهارت بالا دارد. دانشی که بتواند به خرید صحیح انواع تجهیزات پزشکی کمک کند. همچنین مسیر راه اندازی مغازه تجهیزات پزشکی نیاز به دانش و مهارت بالا دارد. دانشی که بتواند به خرید صحیح انواع تجهیزات پزشکی کمک کند. همچنین مسیر راه اندازی یک کسب و کار ایمن و سودده را هموار کند. در صورتی که اطلاعات کافی در خصوص نحوه راه اندازی یک فروشگاه تجهیزات پزشکی ندارید یا سرمایه شما برای راه اندازی یک کسب و کار جدید کم است، ما را در ادامه این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار) همراهی کنید.

بازار کار تجهیزات پزشکی |پرفروش ترین تجهیزات پزشکی در ایران

بهترین روش برای راه اندازی فروشگاه تجهیزات پزشکی

راه اندازی یک کسب و کار جدید، با چالش های متعددی همراه است. فروشگاه تجهیزات پزشکی نیز از این قاعده مستثنی نیست. اغلب افرادی که در حوزه پزشکی فعالیت می کنند بر این باورند که خرید و فروش تجهیزات پزشکی بسیار سودده است. می توانید با خیال راحت سرمایه خود را در فروشگاه تجهیزات پزشکی بخوابانید و شاهد بازگشت سرمایه در کوتاهترین زمان ممکن باشید.

بهتر است پیش از شروع کار با روش های راه اندازی فروشگاه تجهیزات پزشکی آشنا شوید. کار چندان سختی هم نیست. با چند ایده ساده و عملی می توان فروشگاه را به بهترین فروشگاه تجهیزات پزشکی تبدیل کرد. این ایده ها و روش ها در موارد زیر خلاصه می شوند.

تشخیص نیازها و تعیین اهداف

حتماً دقت کرده اید، افراد بسیاری شانس خود را برای فروش تجهیزات پزشکی امتحان می کنند. اما در این بین تنها برخی افراد شانس قرارگیری در لیست موفق ترین فروشگاه تجهیزات پزشکی را دارند. فکر می کنید رمز موفقیت این افراد چیست؟ ما به شما می گوییم. رمز موفقیت افراد موفق، داشتن یک طرح تجاری مشخص و از پیش تعیین شده است.

شما نیز فاصله ای تا داشتن یک طرح تجاری موفق ندارید. می توانید همین حالا یک ورق و کاغذ بردارید و اهداف خود را یادداشت کنید. همچنین به فروشگاه های پیرامون بروید و نیاز محله های مختلف را بسنجید. مثلاً بدانید ورود کدام یک از کالا ها مدت هاست که به تأخیر افتاده؟ چه نوع اقلامی از لیست فروشگاه های اطراف شما حذف شده؟ انجام اینکار کمک می کند تا طرح تجاری شما پخته تر به نظر برسد.

احتمالاً لازم است تا روزها و هفته ها برای ترسیم نقشه تجاری خود زمان صرف کنید. از انجام اینکار خسته و بی حوصله نشوید. چرا که آنچه که موفقیت شما را در راه اندازی مغازه تجهیزات پزشکی تضمین می کند، داشتن یک پلن تجاری شسته رفته است.

تعیین بودجه و تأمین منابع مالی

در گام بعد و با توجه به اهداف تجاری خود، بودجه را تعیین کنید. ممکن است نیاز داشته باشید منابع مالی خود را ارتقا دهید. اگر امکان افزایش بودجه را ندارید، کار خود را با سرمایه کم آغاز کنید. خوشبختانه خرید و فروش تجهیزات پزشکی از آن دسته از کسب و کارهایی ست که نیاز به بودجه مشخص ندارد. می توانید با هر بودجه ای وارد این بازار شوید. این یعنی می توانید با سرمایه کم تجهیزات پزشکی ارزان قیمت و پر فروش تهیه کنید و به مرور سود خود در خرید و فروش تجهیزات را جمع آوری کرده و مجدداً به سرمایه اولیه تبدیل کنید.

اجاره فروشگاه تجهیزات پزشکی

در قدم بعد باید به فکر اجاره یک مغازه و فروشگاه خوب بروید. مغازه ای که در معرض دید عابرین و سواره ها باشد و بتواند با ویترین خود مشتری جذب کند. پارامترهای مختلفی وجود دارد که باید در اجازه مغازه به آن ها توجه کنید. برای مثال بهتر است در مناطقی که به طور مشخص در حوزه پزشکی یا فروش تجهیزات پزشکی فعالیت می کنند، مغازه اجاره کنید. چرا که راه اندازی فروشگاه تجهیزات پزشکی در بورس تجهیزات پزشکی، شانس شما را در افزایش فروش، بالا می برد.

خرید تجهیزات پزشکی و تجهیز مغازه

شیرین ترین گام در راه اندازی مغازه تجهیزات پزشکی در این مرحله برداشته می شود. ضروری است که برای سرمایه گذاری در این صنف، بودجه مناسبی را برای خرید تجهیزات و لوازم پزشکی اختصاص دهید. شاید در اولین گام ها نتوانید کلیه تجهیزات مصرفی را خریداری کنید. اما مطمئن باشید به مرور زمان و با یک استراتژی مالی مناسب، تمام اجناس پرفروش را به لیست اجناس خود اضافه خواهید کرد.

پیشنهاد می کنیم در خرید لوازم مصرفی و تجهیزات پزشکی، سراغ شناخته شده ترین برندها و پرفروش ترین محصولات بروید. انجام این کار موفقیت شما را در فروش تجهیزات پزشکی تضمین می کند. لیست تجهیزات پزشکی پر فروش و پر مصرف را می توان در موارد زیر خلاصه نمود.

  • دستگاه‌ های سنجش سلامت مانند: ترازو، دماسنج، ضربان سنج، فشار سنج، تست قندخون، تست میزان اکسیژن خون و …
  • تجهیزات تنفسی پزشکی مانند: اکسیژن ساز
  • تجهیزات مربوط به مراقبت در منزل مانند: دستگاه بخور
  • تجهیزات نمونه برداری مانند: کیت نمونه برداری
  • هتلینگ بیمارستانی مانند: تخت بیمار، تشک برقی، پایه سرم، صندلی، ویلچر، واکر و عصا و …
  • لوازم مصرفی جراحی مانند: تیغ جراحی، انواع ضد عفونی کننده و کلیه لوازم استیل اتاق جراحی
  • الکتروشوک
  • لوازم مصرفی پزشکی مانند: دستکش، ماسک، باند، پانسمان، ابزار تزریقات، لوازم شستشو بیمار، زیر انداز بیمار، لباس پزشکی، سوند پزشکی و استندها
  • تجهیزات بیهوشی
  • تجهیزات اتاق عمل
  • تجهیزات زیبایی
  • کالای ارتوپدی
  • دستگاه نوار قلب
  • دستگاه سونوگرافی
  • تجهیزات چشم پزشکی

برای اینکه آینده کسب و کار خود را تضمین کنید، لازم است از ابتدای کار یک استراتژی مشخص برای فروش داشته باشید. پیشنهاد می کنیم در خرید تجهیزات و لوازم مصرفی، یک تعادل مناسب ایجاد کنید. این یعنی تلاش کنید تا محصولات شما از نظر قیمتی بازه مختلفی را پوشش دهد.

شما می توانید در یک اقدام هوشمندانه، فروشگاه خود را به نمایندگی یک برند معتبر و یا تازه شناخته شده تبدیل کنید. بهتر است در گام های اول، محصولاتی را برای فروش ارائه دهید که تبلیغات آنان از سوی برند سازنده انجام شده باشد. مشخصاً در این حالت نیازی به تبلیغات گسترده محصول نخواهید داشت و این یعنی صرفه جویی در هزینه ها! می توانید هزینه تبلیغات محصول را صرف برندسازی کنید.

چیدمان و دکوراسیون مغازه

به جرات می توان گفت، انجام دکوراسیون هزینه نیست، بلکه یک سرمایه گذاری هوشمندانه است! احتمالاً تصور می کنید فروشگاه تجهیزات پزشکی نیازی به دکوراسیون یا چیدمان خاص ندارد. در این خصوص باید بدانید، سخت در اشتباهید. عموم واحدهای تجاری برای جذب مشتری نیاز به چیدمان و دکوراسیون صحیح دارند. چرا که نحوه چیدمان محصول در بهتر دیده شدن آن، اثر مستقیم دارد.

گاهی بسیاری از مشتریان برای دیدن دکوراسیون زیبا وارد فروشگاه می شوند و در آنجا با دیدن محصولات شما احساس نیاز کرده و خرید می کنند. می توان انتظار داشت در این شرایط، کسب و کار شما جان تازه ای بگیرد. پس حتی اگر دانش کافی در خصوص نحوه چیدمان فروشگاه تجهیزات پزشکی ندارید، باز هم دکوراسیون فضا را جدی بگیرید و از افراد متخصص کمک بگیرید. جهت اطلاع از شرایط ثبت نام در سامانه imed می توانید به سایت ما مراجعه کنید

تصور نکنید چیدمان صحیح و اصولی نیاز به هزینه های گزاف دارد. گاهی می توان با اجناس موجود در مغازه نیز یک چیدمان منظم و جذاب ایجاد نمود. باید تلاش نمود تا یک تعادل بصری و یک نظم کلی در ویترین و مغازه ایجاد نمود. دیگر تفاوتی ندارد که چه مقدار هزینه می کنید!

کسب مجوزهای لازم و ضروری

پس از اینکه مغازه خود را اجاره کرده و آن را به تجهیزات ضروری مجهز کردید، می توانید درخواست مجوز کسب و کار دهید. به کمک این مجوز کسب و کار شما وجهه قانونی گرفته و زیر نظر اتحادیه انجام می شود. مشخصاً در این حالت رونق کسب و کار با سرعت بیشتری صورت می گیرد.

معرفی و تبلیغ فروشگاه

در آخرین قدم از راه اندازی مغازه تجهیزات پزشکی لازم است تا برند تجاری خود را معرفی و تبلیغ کنید. تبلیغات برگ برنده شما در راه اندازی یک کسب و کار جدید است. خوشبختانه ابزارهای تبلیغاتی مختلفی وجود دارد که می توان با استفاده از آنان، برند خود را به جامعه هدف معرفی کنید. کافیست آن ها را بشناسید و به شکل منطقی و هوشمندانه در آن سرمایه گذاری کنید.

خرید تجهیزات پزشکی‌ برای بیماران حرکتی و جسمی می‌تواند همیشه چالشی بزرگ باشد. از طرفی پزشکان و مسئولان آزمایشگاه‌ها از کمبود وقت برای گشتن در بازار به‌ دنبال ‌تجهیزات پزشکی‌ مورد نیازشان رنج می‌برند. امکاناتی که ساخت فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی برای انواع مشتریان می‌سازد، خرید از این فروشگاه‌ها را برای کاربران حتی نسبت به خرید حضوری معقول‌تر و ساده‌تر می‌کند.

بسیاری از کسانی که دنبال تجهیزات پزشکی هستند به صورت دقیقی می‌دانند که چه چیزهایی را نیاز دارند و چه چیزهایی می‌توانند به بهترین شکل نیازشان را برطرف کند. مزیتی که با ‌ تجهیزات پزشکی‌ بدست می‌آورید، امکان مقایسه قیمت‌های مختلف در فروشگاه‌های متعدد است. شما با ارائه دادن تخفیف و قیمت رقابتی بر روی محصولات منتخب‌تان می‌توانید فروش خود را به بهترین شکل رشد دهید.
ساخت سایت فروشگاهی تجهیزات پزشکی به شما در یافتن منبع درآمدی ثابت کمک می‌کند تا بتوانید دراین بازار سود‌های میلیونی کسب کنید. پس از آن چشم نپوشید و با کسب سود فروش تجهیزات پزشکی کسب و کار خود را گسترش دهید.

چرا فروشگاه تجهیزات پزشکی آنلاین داشته باشیم؟

شاید ظهور کسب‌وکارهای اینستاگرامی را این روزها بیشتر از قبل مشاهده کنید. بسیاری از این فروشگاه‌ها فروش زیادی را هم تجربه می‌کنند. اما شاید برای یک فروشگاه تجهیزات پزشکی چیز بیشتری برای موفقیت لازم باشد. در اینستاگرام معیاری درست برای اعتماد به یک کسب‌وکار اینترنتی وجود ندارد و هویت و اصالت آن نمی‌تواند صد درصد مورد تأیید باشد. چیزی که شما برای یک فروش موفق به آن نیاز داریداست. یکی از راه‌های جذب اعتماد مشتریان ساخت سایت فروشگاهی تجهیزات پزشکی است. دلیل اعتماد بیشتر مشتریان به داشتن سایت چیزی است که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

طراحی سایت فروشگاهی‌ تجهیزات پزشکی با وجود امکان ‌مستقیم و غیرمستقیم و نشان‌، یک مشتری با اطمینان و اعتماد بیشتری اقدام به خرید محصول مورد نظرش‌ می‌کند. و به اصالت برندی که به دست می‌آورد باور دارد این اتفاقی است که شاید به سادگی در یک پیج اینستاگرام اتفاق نمی‌افتد.

در یک ‌‌ شما باید با کاربران، چت کنید و جواب‌های لازم را برای موجودی و عدم موجودی یک کالا، و یا تک تک ویژگی‌ها و امکانات آن کالا بدهید اما یک سایت به شما کمک می‌کند تا تک‌تک این امکانات را به یک‌جا در اختیار کاربر قرار دهید و به محض تمام شدن موجودی که برای یک محصول مشخص کرده‌اید دیگر آن کالا و قیمتش برای کاربر نشان داده نشود.
طراحی فروشگاه اینترنتی با امکان این امکان را می‌دهد تا مشتریانتان، ویترینی کامل از یک خاص را با قیمت و کیفیت‌های متفاوت مشاهده کنند. وجود دسته‌بندی به کاربران این امکان را می‌دهد که مشتریان درسریع‌ترین حالت ممکن به تجهیزات پزشکی که لازم دارند دست پیدا کنند.

سود فروش تجهیزات پزشکی چقدر است؟

فقط بیمارستان‌های آمریکا در یک سال بیش از ۳۶ میلیارد دلار بر روی خرید تجهیزات پزشکی و جراحی خرج می‌کنند. حالا می‌توانید تصور کنید که این مبلغ در ایران نیز چقدر می‌تواند زیاد باشد. این را نیز باید در نظر گرفت که در این آمار هزینه‌های مطب‌ها و بیمارانی که تجهیزات پزشکی لازم دارند در نظر گرفته نشده است. پس می‌تون گفت این بازار همیشه نیازمند فروش عمده تجهیزات پزشکی و فروشندگانی‌ست که با طراحی سایت فروشگاه تجهیزات پزشکی نیاز این بازار را تامین کنند.

دکمه بازگشت به بالا