قرص فیناستراید : بهترین داروی ضد ریزش مو در دنیا

قرص‌های ویتامین ضد ریزش و تقویت مو

یک سری از داروهای ضد ریزش مو، انواع قرص‌های ویتامینی است که از آنها به‌عنوان داروی ضد ریزش مو و تقویت موها استفاده می‌شود. این داروها هم تنوع بالایی دارند و از آنها در موارد مختلف و برای درمان ریزش مو در زنان و مردان استفاده می‌شود. برخی از آنها را در زیر بررسی می‌کنیم:

۱قرص پرفکتیل اورجینال ویتابیوتیکس

این قرص یکی از داروهای ضد ریزش موی ویتامینی است که محصول کشور انگلستان است. در این دارو حداقل ۲۸ ترکیب مغذی موجود است که می‌تواند به بهبود رشد موها و تقویت آنها کمک کند. وجود بیوتین و سلنیوم در آنها به داشتن موهایی طبیعی کمک می‌کند. این دارو یکی از بهترین مکمل‌های زیبایی پوست و مو در بریتانیا است. تأثیرات این ترکیب دارویی در مراقبت از سلامتی پوست و مو بی‌نظیر است.

Finasteride tablets How to use, side effects and effect on hair loss treatment

۲کپسول رجوا درمکس پارس حیان

این ترکیب ویتامینی در لیست داروهای ضد ریزش مو قرار می‌گیرد و عملکرد آن در راستای تقویت رشد و استحکام تارهای مو است. کلاژن یکی از اصلی‌ترین ترکیبات تشکیل‌دهنده این کپسول ضد ریزش مو بوده که یک ماده حیاتی برای رشد و تقویت پوست و مو محسوب می‌شود.

وجود هیالورونیک اسید به همراه سیستئین می‌تواند به آب‌رسانی پوست و مو کمک کند و از این طریق موجب سلامت بیشتر تارهای مو می‌شود. درخشش بیشتر موها، افزایش ضخامت تارهای مو و جلوگیری از ریزش آنها از مهم‌ترین تأثیراتی است که مصرف این کپسول به دنبال خواهد داشت.

۳کپسول فورس کپ منز (مردانه) ناتیریس

این ترکیب را می‌توان به‌عنوان یک مکمل ویتامینی مؤثر برای آقایان در نظر گرفت که به تقویت و استحکام تارهای موی آنها کمک می‌کند. همچنین این کپسول‌ها می‌توانند به پرپشت شدن موهای آقایان هم کمک زیادی کنند و از طرفی به‌عنوان راهکاری جهت جلوگیری از ریزش موها مدنظر قرار بگیرند. ترکیبات معدنی مختلف از جمله زینک، انواع ویتامین‌های ضروری مانند بیوتین و ترکیبات سیلیکونی مهم‌ترین ترکیبات تشکیل‌دهنده این کپسول‌هاست. کارایی این کپسول در مهار دی هیدروتسترون می‌تواند درست مانند داروهای ضد ریزش مو عمل کند.

۴کپسول فورس کپ وومنز (زنانه) ناتیریس

درست مانند نمونه مردانه، این کپسول را می‌توان در لیست داروهای ضد ریزش موی زنان قرار داد. این کپسول‌ها هم برای تقویت موها و جلوگیری از سفید‌شدن آنها و هم برای جلوگیری از ریزش موی زنان می‌توانند مورداستفاده قرار بگیرند. باز هم ترکیبات ضروری رشد و تقویت موها مانند ویتامین‌ها و مواد معدنی در این کپسول‌ها مورداستفاده قرار گرفته است. ترکیب منحصربه‌فرد این کپسول‌ها، ترکیب گیاهی سائوپالمتو است که می‌تواند به جلوگیری از ریزش موی ناشی از به‌هم‌ریختگی هورمونی در زنان کمک کند.

۵. قرص فولیکوژن اروند فارمد

یکی دیگر از مکمل‌های مؤثر برای درمان ریزش مو در افراد، قرص فولیکوژن اروند فارمد است. این دارو هم در دسته داروهای ضد ریزش مو و از نوع ویتامین‌های ضد ریزش است. ترکیبی متشکل از انواع ویتامین‌های ضروری و ترکیبات معدنی مهم که همگی برای تقویت رشد موها، جلوگیری از ریزش مو و افزایش استحکام آنها مفیدند. ترکیباتی مانند سیستئین، فولیک‌اسید، سلنیوم، زینک و بیوتین از مهم‌ترین ترکیبات تشکیل‌دهنده این کپسول‌ها هستند.

۶کپسول ساپلاس مدز سینره

این کپسول‌ها را به‌عنوان مکمل‌های مولتی ویتامینی می‌شناسند. آنها هم برای تقویت رشد ناخن‌ها و هم برای رشد موها مورداستفاده قرار می‌گیرند. این ترکیب در لیست داروهای ضد ریزش مو قرار دارد و بسیاری از متخصصان پوست و مو آن را برای کمک به تقویت رشد موها، افزایش حجم مو و جلوگیری از ریزش موها تجویز می‌کنند.

بهترین دارو برای پرپشت شدن ریش

آلوپسی آره آتا یکی از انواع حالت‌های ریزش مو بوده که در بخش‌های مختلف بدن از جمله صورت ممکن است اتفاق بیفتد. درصورتی‌که آلوپسی در صورت باشد، موجب می‌شود. ازاین‌رو بخش مهمی از داروهای ضد ریزش مو، داروهایی است که برای درمان و جلوگیری از ریزش ریش تجویز می‌شوند.

داروها و روش‌های درمانی متفاوتی وجود دارد. برخی بهترین دارو برای درمان ریزش ریش را داروی ماینوکسیدیل می‌دانند. کورتیکواستروئیدها هم دسته دیگر داروهایی هستند که برای درمان ریزش ریش و تقویت رشد آنها تجویز می‌شود. از این داروهای تزریقی می‌توان برای پرپشت کردن ریش‌ها استفاده کرد. آنترالین و داروی دیفن سپیرون هم از دیگر داروهای مورداستفاده برای درمان ریزش ریش و پرپشت شدن آنها هستند.

مراقبت از مو

داروهای ضد ریزش مو می‌توانند هم به درمان ریزش موها کمک کنند و هم مانع ریزش مجدد آنها شوند. بااین‌حال در کنار درمان‌های تخصصی و داروهای موجود، به یک روتین مراقبت از مو خوب و دقیق هم نیاز است. روش‌های مختلفی برای وجود دارد و بهترین شیوه انتخاب یک روتین مراقبت روزانه از موها بر اساس جنس و ساختار آنهاست.

شست‌وشوی مداوم موها با یک شامپوی مناسب، عدم استفاده از ابزارهای حرارتی با دمای بالا و روی موهای خیس، استفاده از ماسک موی تقویتی مناسب موها، جلوگیری از موخوره در موها و کنترل چربی و شوره سر از مهم‌ترین روش‌های مراقبت از مو است که می‌توان از آنها برای تقویت رشد موها و افزایش سلامتی و استحکام تارهای مو استفاده کرد.

برای درمان ریزش مو به چه متخصصی مراجعه کنیم؟

برای بسیاری از درمان‌های ریزش مو مراجعه بهضرورت دارد. خصوصا مصرف بسیاری از داروهای ضد ریزش مو باید حتما تحت‌نظر پزشک متخصص باشد و مصرف سرخود آنها اصلا مجاز نیست. متخصص پوست و مو با بررسی نشانه‌های ریزش و بررسی شرایط فرد، بهترین روش درمانی را ارائه می‌دهد. تجویز برخی از داروها هم مانند قرص ضد استرس برای ریزش مو، ممکن است به مراجعه به سایر متخصصان نیاز داشته باشد. متخصص تغذیه، متخصص بیماری‌های غدد و روانشناسان هم می‌توانند در زمینه درمان ریزش مو کمک کنند.

نتیجه‌گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

ریزش مو یکی از مشکلات اصلی مو در مردان و زنان است که علل بسیار متنوعی دارد. همچنین درمان‌های مختلفی برای این مشکل وجود دارد. از داروهای ضد ریزش مو گرفته تا کاشت مو و دیگر روش‌های تقویت مو مثل PRP و مزوتراپی. استفاده از داروهای ضد ریزش مو یکی از مهمترین روش‌های درمان مشکل ریزش مو در آقایان و خانم‌ها است.

داروهای ضد ریزش مو تنوع بالایی دارند، اما قطعا همه آنها برای تمام افراد مناسب نیستند. برای درمان ریزش موی سکه‌ای نوعی از داروها مناسب است و برای درمان ریزش موی ناشی از استرس یا آلوپسی آندروژنیک هم نوع دیگری از درمان مناسب است. برخی از این داروها تنها با نسخه‌ی پزشک قابل فروش هستند و برخی از آنها را بدون نسخه هم می‌توان تهیه کرد.

تجویز داروهای ضد ریزش مو باید حتما توسط پزشک متخصص و با بررسی‌های دقیق صورت بگیرد. پزشک بعد از بررسی عوامل و نشانه‌ها، بهترین درمان ریزش مو زنان و مردان را ارائه خواهد کرد. درمان‌های مختلف در کنار داروهای متعدد موجود می‌تواند به درمان و کنترل ریزش موها کمک کند.

برای درمان مشکل ریزش مو باید به متخصص پوست و مو مراجعه کنید، اما همه می‌دانیم که هر پزشکی بهترین درمان را برای شما انجام خواهد داد. برای پیداکردن به وب‌سایت دکترتو مراجعه کنید. در دکترتو علاوه بر پیداکردن بهترین پزشکان می‌توانید به‌راحتی و فقط با چند کلیک نوبت بگیرید و یا از خدمات مشاورشما می توانید جهت انجام کلیه اقدامات ، تقویت و کاشت مو، ابرو، ریش و سبیل، ، تشخیص و درمان ، ، چربی و بوتاکس و … که انجام آنها در مراکز تخصصی پوست مو مجاز است؛ به کلینیک دکتر رامین مدرسی در اصفهان مراجعه نمایید. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن تماس حاصل فرمایید.

ترکیبات داروی فیناستراید

ماده اصلی سازنده به دو صورت پودری و کریستالی موجود است. دمای ذوب این ماده 250 درجه سانتی‌گراد بوده و فرمول شیمیایی آن C23H36N2C2 است. این ماده حلال در آب نیست. بنابراین برای حل کردن آن باید از محلول‌های حاوی الکل رقیق یا محلول‌های کلروفورم استفاده کرد. ترکیبات این دارو به گونه‌ای است که تولید هورمون‌های کاهش‌دهنده رشد موها را کم کرده یا آن را به‌طور کامل متوقف می‌سازد. به‌این‌ترتیب استفاده از این دارو منجر به رشد موها و جلوگیری از ریزش آنها خواهد شد.

مزایای فیناستراید

  • جلوگیری از و یا کاهش مؤثر ریزش
  • افزایش رشد مو با مراقبت از فولیکول های مو و تقویت آنها

انواع فیناستراید

دو نوع ایرانی و خارجی قرص فیناستراید در بازار موجود است. نوع خارجی این دارو تحت عنوان فین پشیا و نوع ایرانی آن فین استراید شناخته می شود. هر دو نوع ایرانی و خارجی دارو در دوزهای 1 و 5 میلی گرم عرضه می شوند. دوز 5 میلی گرمی این دارو برای درمان مشکلات پروستات تجویز می شود. برای درمان ریزش مو از دوز 1 میلی گرمی استفاده می شود.

شیوه مصرف فیناستراید

داروی فیناستراید به شکل قرص عرضه می‌شود و طریقه مصرف آن مانند همه قرص‌هایی است که در طول عمر خود مصرف کرده‌اید. برای درمان ریزش مو دوز یک درصدی آن مناسب است که معمولاً همراه با غذا مصرف می‌شود. البته پزشک معمولاً زمان مشخصی را برای مصرف دارو تعیین می‌کند که بهتر است آن را تغییر نداده و هر روز دارو را به موقع مصرف کنید. توجه کنید که خوردن بیش از یک عدد قرص فیناستراید در روز می‌تواند خطرناک باشد.

توصیه های قبل و حین مصرف فیناستراید

  • درصورتی‌که حساسیت دارویی خاصی داشته یا به مواد خاصی حساسیت دارید، حتماً به پزشک اطلاع دهید.
  • درصورتی‌که به بیماری خاصی مبتلا بوده یا از داروی خاصی استفاده می‌کنید، حتماً پزشک خود را مطلع کنید؛ چراکه ممکن است ترکیبات این داروها با فیناستراید تداخل داشته باشد. بنابراین پزشک دوز یا زمان مصرف را تغییر داده، درمان تحت نظر را تجویز می‌کند یا این دارو را از گزینه‌های درمانی شما حذف کند.
  • درصورتی‌که قبلاً مشکلات کبد پروستات داشته‌اید یا به سرطان‌های پروستات یا کبد مبتلا هستید، پزشک را مطلع کنید.
  • این دارو حساسیت‌زا است، بنابراین بهتر است که قبل از تجویز پزشک آزمایش‌هایی برای اطمینان از عدم ایجاد حساسیت در فرد انجام دهد.
  • در زمان خرید دارو حتماً به دوز آن توجه کنید؛ چراکه این دارو در دوزها 1 و 5 میلی‌گرمی عرضه می‌شود.
  • پس از هر بار استفاده حتماً درب قوطی قرص‌ها را محکم ببندید و آن را در محلی دور از دسترس کودکان قرار دهید.
  • قرص فیناستراید باید در محیطی خشک و خنک و در دمای اتاق نگهداری شوید.
  • هرگز بیشتر از دوز تجویز شده توسط پزشک مصرف نکنید؛ چراکه مصرف بیش‌ازحد این دارو ممکن است باعث بروز برخی مشکلات تنفسی در افراد شود.
  • اگر تاریخ مصرف دارو گذشته، از مصرف آن خودداری کرده و حتماً دستورالعمل دور ریختن دارو را رعایت کنید.
  • تا جای امکان مصرف الکل و مواد غذایی و نوشیدنی‌های کافئین دار را محدود کنید.
  • درصورتی‌که در طول درمان نیاز به عمل جراحی پیدا کردید، حتماً جراح خود را در جریان مصرف این دارو بگذارید.

موارد احتیاط مصرف قرص فیناستراید

قبل از شروع مصرف فیناستراید، اگر به این دارو (و یا هر داروی دیگری حساسیت دارید) حتماً پزشک را در جریان قرار دهید. قبل از شروع مصرف این دارو، سوابق پرونده ی پزشکی خود را در اختیار پزشک قرار دهید. به خصوص موارد زیر را به پزشک اطلاع دهید:

  • بیماری های کبدی
  • سرطان پروستات
  • عفونت
  • مشکلات ادرار

دارو می تواند از طریق پوست جذب شود. اگر پوشش سطح قرص شکست یا قرص خورد شد، نمی بایست توسط خانم باردار (خانم هایی که قصد بارداری دارند) لمس شود. جذب جلدی یا مصرف خوراکی فیناستراید در خانم های بارداری می تواند منجر به ایجاد ناهنجاری های تناسلی در نوزادان پسر شود. زنان (بخصوص در دوران بارداری و شیردهی) مجاز به مصرف فیناستراید نمی باشند؛ چراکه این دارو می تواند به جنین یا نوزاد شیرخوار آسیب وارد کند.

عوارض قرص فیناستراید

عوارض عمومی مصرف این دارو به صورت خارش، تورم صورت و لب‌ها، حساسیت‌های پوستی یا ایجاد کهیر است. احتمال وقوع این عوارض در افراد مختلف متفاوت است؛ اما همه آنها مدت کوتاهی پس از مصرف برطرف می‌شوند. درصورتی‌که عوارض گفته شده برای مدتی طولانی باقی ماندند به پزشک خود اطلاع دهید.

دکمه بازگشت به بالا