مهم ترین موانع ثبت شرکت چیست؟

عناوین نوشته پنهان سازی عناوین
1 چرا باید فردی به دنبال عدم ثبت شرکت باشد؟

اگر شرکتم را ثبت نکنم چه اتفاقی می افتد؟

مراحل پیچیده ثبت شرکت باعث شده تا بسیاری از افرادی که به دنبال راه اندازی کسب و کار خود هستند ثبت نکردن شرکت را ترجیح دهند. اما واقعا این کار درست است؟ پاسخ شما قطعا خیر خواهد بود، اما این جواب بسیاری از ما را قانع نخواهد کرد، چون طبیعتا به دنبال راه فرار یا روشی برای دور زدن قانون هستیم.

در صورت عدم ثبت شرکت، ادامه فعالیت غیر قانونی تلقی خواهد شد و مشکلات حقوقی و محدودیت های زیادی را پیش روی شما می گذارد. از همین رو باید نسبت به عواقب عدم ثبت شرکت آگاه باشید. در ادامه این مطلب از سایت فکر برتر قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که “اگر شرکتم را ثبت نکنم چه اتفاقی می افتد؟

ثبت و تاسیس شرکت به زبان آدمیزاد

چرا باید فردی به دنبال عدم ثبت شرکت باشد؟

پیچیدگی های زیادی در مسیر ثبت شرکت وجود دارد و طبق بررسی های انجام شده روند کار ثبت شرکت به حدی می تواند دشوار باشد که بیش از 86 درصد از افراد ثبت نکردن شرکت را انتخاب می کنند. البته نباید فراموش کرد که این دسته از افراد معمولاً با آشنا نیستند و درک درستی از روند کار ندارند.

چرا که همواره (ارزان) می تواند راهکار مناسب تری نسبت به عدم ثبت شرکت باشد. طبق ماده ۲۲۰ در قانون تجارت، ثبت نکردن شرکت با مجازات و جریمه همراه خواهد بود. پس در نتیجه افرادی که قصد ثبت شرکت را ندارند و همچنان علاقه مند به ادامه فعالیت خود هستند باید تبعات انجام این کار و عواقب منفی آن را در نظر بگیرند.

از عواقب عدم ثبت شرکت مطلع شوید

طبق ماده ۱۹۵ قانون تجارت همه شرکت ها رسمی باید تحت نظارت وزارت دادگستری روند ثبت خود را انجام دهند. به این دلیل های اهمیت است که سازمان های دولتی می توانند به خوبی موضوع را مورد بررسی قرار دهند که آیا شخصیت حقیقی یا حقوقی مورد نظر مقررات مربوطه را رعایت کرده است یا خیر.

در صورتی که شرکتی بدون اینکه مراحل ثبت را طی کند، فعالیت خود را شروع نماید قطعاً از نظر قانونی به مشکل بر خواهد خورد. این موضوع علاوه بر این که جریمه هایی را به فرد مورد نظر تحمیل می کند، محدودیت های فراوانی را برای انجام فعالیت های رسمی گوناگون به وجود خواهد آورد که باعث اختلال در روند پیشرفته کسب و کار شما خواهد شد.

ثبت نکردن شرکت چه جریمه هایی را به همراه خواهد داشت؟

طبق ماده ۱۹۸ قانون تجارت شرکت هایی که بدون ثبت کردن قصد فعالیت دارند، ممنوع الکار خواهند شد. همچنین تمامی شرکا یا مدیران رسمی شرکت نیز باید طبق قوانین مجازات شوند. در چنین شرایطی هیچ کدام از سرمایه گذاران یا شرکا نمی توانند تقصیر را به گردن دیگری (مانند اشخاص ثالث) بیاندازند و هر شخص بنا به رتبه یا مرتبه خود در شرکت باید جریمه شود.

در این قوانین غرامت این نیز برای افراد متقلب در نظر گرفته شده است که در صورت عدم ثبت شرکت ملزم به پرداخت آن خواهید بود. همچنین کلیه فعالیت های انجام شده در شرکتی که آن را ثبت نکرده اید جنبه رسمی ندارد و هرگونه رخداد یا تخلف خلاف قانون، بر عهده مدیران شرکت خواهد بود.

آشنایی با مواد قانونی مربوط به عدم ثبت شرکت

طبق قوانین تجارت جریمه ها و محدودیت های زیادی برای شرکت های که ثبت نشده اند در نظر گرفته می شود. شناخت این قوانین به مدیران اجازه می دهد تا بتوانند از بهتر با خبر شوند و از طرفی جلوی تخلفات غیر عمدی قانونی را بگیرند تا مشکلات کمتری برای آنها به وجود بیاید.

سرپیچی از هر کدام مواد قانونی زیر قطعاً مشکلات، مجازات و عواقب خاصی را به دنبال خواهد داشت. در بخش های بعدی متخصصین ما در سایت فکر برتر مهمترین این مواد قانونی را مورد بررسی دقیق قرار خواهند داد.

هر شرکت یا مدیر شعبه زیر نظر کمپانی های خارجی که قصد فعالیت در ایران را دارد باید حتماً نسبت به ثبت شرکت اقدامات لازم را انجام دهد. چرا که در غیر این صورت انجام فعالیت های صنعتی، تجاری یا مالی برای افراد امکان پذیر نخواهد بود.

همچنین شرکت های داخل کشور در صورت ثبت نکردن شرکت طبق ماده ۲ و شده در این قانون ملزم به پرداخت جزای نقدی هستند. مجازات شرکت بدون ثبت بسته به نوع شرکت و میزان سرمایه ای که به آن اختصاص داده اید متفاوت است و طبق نظر بازرسان و کارشناسان تعیین خواهد شد.

در ضمن طبق این ماده قانونی هیچ شرکتی بدون انجام مراحل ثبت شرکت امکان فعالیت رسمی و ارتباط با ارگان های دولتی برای تسهیل کارها را نخواهد داشت. از همین رو می بینیم که ثبت نکردن شرکت باعث می شود تا روند دستیابی به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت شرکت برای مدیران با موانع زیادی همراه باشد.

برای ثبت شرکت خود میتوانید ازمراکز  مشاوره ثبت شرکت کمک بگیرید

  •  ماده 7 قانون مربوط به عدم ثبت شرکت

در صورتی که هرگونه سهل انگاری در زمان ارائه اطلاعات برای ثبت شرکت صورت پذیرد، عواقب این کار بر عهده مدیران خواهد بود و برخورد های لازم در این زمینه به طور قطع با این افراد انجام می شود. تمامی اطلاعات و فرایندهای مربوط به تغییرات در روند ثبت شرکت حتماً باید به صورت کتبی به سازمان اداره ثبت اسناد اطلاع داده شود.

پس به این صورت می توان نتیجه گرفت که سهل انگاری در ارائه اطلاعات مربوط به تغییر وضعیت، آدرس و سایر اطلاعات شرکت نیز مانند ثبت نکردن شرکت مشمول محدودیتها و مجازات های خاصی خواهد شد.

  •  ماده 6 قانون مربوط به ثبت شرکت

شرکت های خارجی که وقتی فعالیت در ایران را دارند باید حتما روال قانونی مربوط به ثبت شرکت ها را طی کنند. اما هر که به دنبال عدم ثبت شرکت هستند ممکن است برای مدتی توانایی فعالیت داشته باشند. اما نباید فراموش کرد که به محض آنکه بازرسین فعال در اداره ثبت شرکت ها و سازمان وزارت خارجه از این موضوع مطلع شدند، باید نسبت به پرداخت جریمه اقدام نمایند.

جریمه نقدی برای این تخلف در حال حاضر بسته به نوع شرکت می تواند از روزی ده تا صد هزار تومان باشد.

  • ماده 5 قانون عدم ثبت شرکت

در صورتی که فرد ماریا نماینده مربوط به یکی از شعبه های شرکت خارجی در کشور ما وارد فعالیت مالی، صنعتی و تجاری شود، باید حتماً دارای مجوز دارای تاریخ انقضا مناسب باشد. در صورتی که این شرکت ها بدون در نظر داشتن تاریخ انقضای حکم فعالیت خود به کار ادامه دهند، از طریق یک حکم ابتدایی ملزم به پرداخت جریمه نقدی خواهند شد و علاوه بر این هر روز تاخیر باعث می شود تا هزینه های بین ۵ تا ۵۰ هزار تومان به مبلغ جریمه اضافه شود.

همچنین اگر شرکت تا سه ماه بعد از ابلاغ اخطاریه مربوط به تمدید ثبت به فعالیت خود ادامه دهد، اقدامات لازم برای جلوگیری از ادامه کار شرکت مورد نظر انجام خواهد شد.

  • ماده 4 قانون مربوط به ثبت شرکت

تمامی شرکت های خارجی فعال در ایران به منزله ماده ۴ قانون ثبت شرکتها باید حداکثر تا ۴ ماه بعد از شروع فعالیت خود، روند ثبت شرکت به صورت قانونی را طی کنند. در بسیاری از موارد ممکن است آماده سازی مدارک و انجام سایر مراحل مربوطه نیاز به زمان بیشتری داشته باشد.

در این شرایط مدیریت شرکت یا نماینده حقوقی او می تواند با مراجعه به رئیس محکمه ابتدایی تهران، تقاضای مهلت اضافه کند. در صورت منطقی بودن روند کار شما تا ۶ ماه مهلت دیگر نیز برای ثبت شرکت ارائه خواهد شد.

  •  ماده 3 قانون مربوط به ثبت شرکت

هر شرکت خارجی که قصد راه اندازی فعالیت مالی، صنعتی و تجاری در ایران را دارد باید حتماً در کشور اصلی مورد نظر شناخته شده باشد. همچنین شرکت مذکور باید حتماً در اداره ثبت اسناد تهران نیز به ثبت برسد تا از نظر انجام فعالیت های قانونی با مشکل خاصی روبرو نباشد.

عدم ثبت شرکت چه محدودیت هایی را به همراه دارد؟

حال که با مجازات شرکت بدون ثبت آشنا شدید و عواقب عدم ثبت شرکت را بهتر شناختی نوبت به آن می رسد که محدودیت هایی که این کار برای یک شرکت می تواند به همراه داشته باشد را با هم به شکل مختصری بررسی کنیم. این موارد عبارتند از:

  • عدم امکان شرکت در مزایدات و مناقصات که می توانند سود مناسبی را برای شرکت به همراه داشته باشند.
  • عدم امکانات استفاده از تسهیلات، کمک های مالی و…
  • ثبت نکردن شرکت باعث می شود که امکان همکاری با موسسات و ادارات مختلف را در طی قراردادهای معتبر نداشته باشید.
  • شرکت های ثبت نشده معمولاً از رسمیت پایین تری برخوردارند و در نتیجه امکان انجام فعالیت حرفه ای در زمینه کاری مورد نظر برای آنها وجود نخواهد داشت.
  • ثبت نکردن شرکت باعث می شود تا در طولانی مدت مشکلات قضایی و حقوقی زیادی پیش روی مدیران قرار بگیرد که روند پیشرفت را برای آنها بسیار کند و حتی غیر ممکن خواهد کرد.

سخن نهایی

در این مطلب سعی شد که عواقب عدم ثبت شرکت را برای شما بررسی کنیم و این موضوع را روشن سازی مکه بدون ثبت شرکت نمی توانید فعالیت مناسبی در زمینه های مالی، تجاری و صنعتی داشته باشید. از آنجایی که روند ثبت شرکت برای اشخاص حقیقی می تواند با مشکلات زیادی همراه باشد امروزه شرکت های به عنوان واسطه فعالیت می کنند که روند کار را برای شما بسیار ساده خواهند کرد.

پس حتماً قبل از انجام هر اقدامی با افراد و شرکت هایی که در این زمینه تجربه و تخصص کافی دارند مشورت کنید. متخصصین ما در سایت فکر برتر آمده اند تا راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار دهند.

سوالات متداول

  • عدم ثبت شرکت چه عواقبی دارد؟

شرکت های ثبت نشده تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند و طبق مجازات های ذکر شده در قوانین مربوط به ثبت شرکت مجازات خواهند شد. در ضمن روند کاری آنها نیز به عنوان شرکت متوقف خواهد شد و همین موضوع محدودیت های زیادی را برای مدیران به همراه خواهد داشت.

بدون ثبت شرکت نمی توانید فعالیت رسمی داشته باشید و به این صورت از مزایایی مانند استفاده از تسهیلات، مساعدت های مالی از سوی دولت، عقد قراردادهای رسمی و… محروم خواهید بود.

  • آیا بدون ثبت شرکت می توان فعالیت داشت؟

امکان فعالیت رسمی و اصولی در طولانی مدت برای شرکت های که به صورت قانونی ثبت نشده اند وجود نخواهد داشت و در صورتی که مشاهده گردد شرکتی بدون ثبت فعالیت می کند مطابق قانون با آن ها برخورد خواهند کرد.

  • مجازات ثبت نکردن شرکت چیست؟

مواد قانونی زیادی در خصوص مجازات عدم ثبت شرکت وجود دارد و بسته به نوع شرکت، میزان سرمایه، نوع تخلفات و… مجازات های مختلفی پیش روی شما خواهد بود.

  • چطور از قوانین مجازات و عواقب بعدی عدم ثبت شرکت آگاه شویم؟

در این مطلب از فکر برتر ما توضیحات کافی در این زمینه ارائه داده ایم که می توانید آن را مطالعه کنید.

ثبت شرکت چیست؟ چه زمانی و چگونه برای ثبت شرکت اقدام کنیم؟ این سوالات و چالش هایی است که برای بسیاری از مخاطبان ما پیش می آید. به جرات باید بگوییم که این کامل ترین مطلب در ایران می باشد که در آن 0 تا 100 آموزش ثبت شرکت را یاد می گیرید. پس حتما این نکات را که با دقت نوشته شده است بخوانید تا با چشمان باز برای تاسیس شرکت خود اقدام کنید.

توصیه ما به مشتریان همیشه این بوده است که: حواستان را جمع کنید و مراقب جیبتان باشید چون قیمت های نامعقول بسیاری در این بازار وجود دارد. حتما بابت خدماتی که می گیرید ریز به ریز از کارشناس خود توضیحات طلب کنید. در ضمن برای خدماتی که قرار است به شما ارائه شود، قرارداد کتبی بنویسید.

ثبت شرکت چرا برای پیشرفت شما اهمیت دارد؟ خوب بگذارید تصور کنیم کسب و کاری داریم که خدماتی ارائه می کنیم یا کالایی تولید یا بفروش می رسانیم. تا اینجای کار که شروع کسب و کارمان است مشکلی نیست و به خوبی کسب درآمد می کنیم.

حال اگر بنا به پیشرفت و بزرگ تر کردن کسب و کار خود را داریم و با سازمان ها و شرکتهای بزرگ قرارداد ببندیم و همکاری کنیم، آیا این امکان وجود دارد؟ آیا این شرکت و سازمان ها با شخص عادی و حقیقی قراردادی به امضاء می رسانند؟ قطعا خیر. خوب اینجا باید برای بزرگ شدن و نامی در بین نام ها شدن باید برای تاسیس شرکت اقدام کنید.

  • فعالیت را نظم بخشیده و به آن سازمان دهی داده می شود
  • فعالیت آن ها بصورت قانونی انجام می شود
  • افراد، نهادها و دولت اطمینان و اعتماد بیشتری را به دست می آورند
  • شرکت در مزایدات و مناقصات سایر شرکت ها
  • امکان دریافت و اعطای نمایندگی
  • امکان استفاده از وام و تسهیلات بانکی
  • ایجاد سابقه برای شرکت

Top of Form

  • مـژده: به مناسب جشنواره زمستانه ثبتی نو، اگر همین الان و از طریق این فرم درخواست خود را ثبت کنید تا 10 درصد تخفیف بدون چانه زنی به شما تعلق خواهد گرفت. پس همین الان درخواست خود را ثبت کنید تا برای مشاوره رایگان و ثبت درخواست با شما تماس گرفته شود.

Bottom of Form

خدمات موسسه ثبتی بیزفایل چیست؟

مراحل ثبت شرکت در اداره ثبت شرکتها

برای ثبت شرکت باید سلسله مراتب را رعایت کنید و طبق مراحل تاسیس شرکت در اداره که به صورت مختصر به آن می پردازیم باید مراحل را طی کنید. ما در این بخش گام به گام مراحل مختلف را آموزش می دهیم. پس با دقت به موارد زیر توجه کنید:

  • ابتدا باید نوع شرکت خود را بر اساس فعالیتی که دارد مشخص کنید، دقت کنید که این مرحله خیلی اهمیت دارد.
  • تعیین شرکای شرکت یا همان سهامداران، مشخص کنید که تصمیم دارید با چه کسانی در تاسیس شرکت شریک باشید.
  • مشخص کردن سرمایه اولیه شرکت که برای هر نوع شرکت حداقل هایی دارد، اگر میزان سرمایه اهمیتی برایتان ندارد حداقل را در نظر بگیرید.
  • انتخاب موضوع فعالیت شرکت بر اساس فعالیتی که دارید باید مشخص شود چون در آینده شما با شرکتی که دارید تنها فعالیتی که در این مرحله انتخاب کرده اید می توانید انحام دهید.
  • مرحله جذاب انتخاب نام شرکت، شما 5 عدد نام که حداقل باید 3 سیلاب داشته باشند را باید انتخاب و بر اساس اولویت آنها را اعلام کنید.
  • تعیین چارت سمت هر عضو و مشخص کردن اختیارات و حقوق امضاء
  • ثبت نام آنلاین در سامانه اداره و بعد از آن انتظار برای تایید نام و دانلود اوراق برای امضاء و ارسال به اداره از سامانه.
  • ارسال کردن 2 سری مدارک امضاء شده به همراه نامه تایید نام اداره
  • مراجعه به اداره جهت امضاء و تحویل اوراق
  • پرداخت روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشار شرکت، تبریک شرکت شما با موفقیت ثبت شد.

نحوه ثبت شرکت

نحوه ثبت شرکت در ابتدای کار به صورت آنلاین می باشد. اما حتما باید به این نکته توجه کنید که هر نوع شرکتی برای شما ممکن است مناسب نباشد.

پس ابتدا کسب و کار خود را بررسی کنید تا از بین انواع شرکت هایی که وجود دارد مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید، سپس به نحوه این نوع شرکت دقت کنید تا به بهترین شکل این کار را انجام دهید. ما این آمادگی را داریم که به صورت حضوری یا تلفنی با شما مشاوره رایگان در خصوص انتخاب بهترین نوع شرکت متناسب با کسب و کارتان را داشته باشیم.

نوع شرکت مزایا، معایب، شرایط و نحوه ثبت هر کدام از شرکتها
شرکت مسئولیت محدود 1- یکی از پرطرفدارترین ثبت شرکت در ایران شرکت های با مسئولیت محدود می باشد. معمولا بیشترین درخواستی هم که در موسسه ما وجود دارد، همین نوع شرکت می باشد.
2- البته حق دارید چون شرکت مسئولیت محدود کمترین دردسر را دارد. و شرکا در این نوع شرکت کمتر می باشد. شما با حداقل 2 نفر می توانید شرکت خود را راه اندازی کنید.
3- علاوه بر این اگر به این طریق ثبت شود در زمان ثبت سرمایه ای را که اعلام می کنید نیاز به واریز مبلغی به حساب نخواهد بود و فقط مبلغ را در اساسنامه خود اعلام می کنید.
4- یکی از مهم ترین تفاوت های مسئولیت محدود با سهامی خواص این است که شما در زمان ثبت اعضای هیئت مدیره را به مدت زمان محدود تعیین می کنید و هر زمان که تصمیم بگیرید به صورت دل بخواهی با استفاده از تغییرات شرکتهای محدود این افراد را می توانید جا به جا کنید.
شرکت سهامی خاص 1- دومین نوع شرکت از لحاظ طرفدار در ایران می باشد. این شرکت نسبت به دیگر شرکتها در برخی موارد قدری متفاوت می باشد که به مهم ترین آنها اشاره می کنیم.
2- برای ثبت شرکت الزاما باید حداقل 5 عضو را به اداره معرفی کنید. از بین این 5 نفر باید 3 نفر به عنوان سهامداران اصلی و 1 نفر به عنوان بازرس اصلی و 1 نفر به عنوان علی البدل تعیین می گردد.
3- شما سرمایه ای را که به اداره ثبت اعلام می کنید را باید 35درصد آن را به حساب شرکتی که قرار است ثبت کنید واریز کرده و رسید آن را به اداره ثبت ارائه می نمایید.
4- شما نمی توانید مانند شرکت مسئولیت محدود اعضا را به صورت نامحدود منصوب کنید و باید حداکثر زمانی که مدیران می توانند منصوب شوند 2 سال خواهد بود که در ادامه با جلسه مجمع عمومی باید این مدیران را تمدید و یا مدیر جدیدی را به اداره اعلام کنید.
موسسه غیر انتفاعی 1- شما زمانی باید اقدام به ثبت موسسه غیر تجاری کنید که در فعالیت شما امور تجاری صورت نمی گیرد. معمولا موسسات غیر تجاری برای مشاغل خدماتی نظیر، موسسات آموزشی، حقوقی، بهداشتی دمانی، نظافت و … ثبت می گردد.
2- معمولا مراحل ثبت موسسه تفاوت ها زیادی به مراحل دیگر شرکت ها ندارد. از بارزترین تفاوت های موسسات با شرکت ها در زمان ثبت، ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری می باشد که در زمان دیگر شرکت ها نیازی ندارید.
یکی دیگر از مواردی که با شرکت سهامی متفاوت می باشد این است که موسسه نیازی به واریز مبلغی از سرمایه شرکت ندارد.
شرکت بازرگانی 1- شرکت های بازرگانی به جهت انجام صادرات و واردات کالا استفاده می شوند. در حال حاضر در کشور ایران به دلیل بصرفه بودن صادرات تقاضای زیادی برای شرکت بازرگانی دارند.
2- برای راه اندازی بازرگانی می توانید هم به صورت سهامی هم به صورت مسئولیت محدود انجام دهید. همانطور که در پاراگراف قبل توضیح دادیم تاسیس شرکت بازرگانی با استفاده از این دو نوع شرکت طبق همون قوانین می باشد.
3- در ضمن یکی از مزیت های شرکت های بازرگانی برای صادرات و واردات کالا نیازی به مجوز خاصی نیست و می توانید به راحتی این کار را انجام دهید.
شرکت تعاونی 1- شرکت تعاونی به دلیل شرایط خاص و پیچیدگی که نسبت به دیگر شرکت ها دارد از لحاظ تقاضا در رتبه سوم می باشد. اولین شرایطی که باید برای تاسیس داشته باشید این است که حتما ابتدا از اداره تعاون مجوز بگیرید.
2- تعداد اعضایی که برای شروع حتما باید در اساسنامه درج شود تعداد 7 نفر می باشد.اولین اساسنامه شرکت باید در جلسه مجمع عمومی شرکت تعاونی مورد تایید قرار بگیرد.
3- شرکت های تعونی با سهامی نکات مشترکی دارند. در شرکت تعاونی باید سهام شرکت بین اعضای تعاونی تقسیم شود.
شرکت تضامنی 1- معمولا شرکت های تضامنی طرفدار زیادی ندارند و از لحاظ تعداد بسیار کمتر از انواع دیگر شرکت ها می باشند. علت تقاضای کم برای شرکت های تضامنی وجود موارد محدود در موضوعاتی می باشد که می توان با آن شرکت تضامنی تاسیس کرد.
2- در شرکت های تضامنی مدت زمان محدودی برای انتصاب مدیران در نظر گرفته نمی شود و همچنین نیازی به وجود بازرس در بین اعضای هیئت مدیره نخواهد بود.
3- در شرکت های تضامنی حداقل دو نفر به عنوان شریک باید وجود داشته باشند و جالب است که حتما باید اسم یکی از افراد در نام شرکت وجود داشته باشد.
شرکت نسبی 1- شرکت های نسبی جزو یکی از انواع شرکت های تجاری به حساب می آید و در فعالیت های تجاری و بازرگانی فعالیت می کنند. ارکان اصلی که در شرکت های نسبی وجود دارد شرکا و مدیران شرکت هستند.
2- شرکا در این شرکت ها مانند ضامن هستند و در قبال شرکت ضمانت دارند و مدیران نیز از میان شرکایی که در شرکت سرمایه گذاری کرده اند انتخاب می شوند و حداقل باید یک نفر به عنوان مدیر تعیین شود و در حوزه اختیارات وظیفه خود، ریاست برنامه های کلان را بر عهده بگیرد.
3- در واقع مدیر در شرکت های نسبی مانند وکیل عمل می کند و باید از حق و حقوقی شرکت دفاع کند و باید پاسخگوی هیئت مدیره و سهامداران باشد.
4- برای تشکیل شرکت های نسبی باید حداقل 2 نفر سهامدار در ابتدای تاسیس وجود داشته باشند. نحوه فعالیت سهامداران در این شرکت ها وابسته به مقدار سهامی که در شرکت قرار داده اند دارد بدین صورت که فقط به نسبت سهام خود می توانند در امور دخالت کنند و در تصمیم گیری های کلان نقش داشته باشند و همچنین نسبت به بدهی و قروضی که برای شرکت بوجود می آید نیز به همین میزان باید دخالت کنند.
تبصره: اعضای سهامدار باید به سن قانونی رسیده باشند و حداقل 18 سال تمام داشته باشند.

ثبت شرکت در مناطق آزاد

تاسیس شرکت در مناطق آزاد مزایا و معایب خاص خود را دارد. مناطق آزاد ایران شامل مناطق ماکو، اروند، چابهار، ارس، قشم، کیش و انزلی می باشد. یکی از بزرگترین نقاط قوت شرکت ها در مناطق آزاد معافیت مالیاتی می باشد.

طبق قانون اگر شرکت ها در مناطق آزاد طبق قانون موارد قانونی مالیاتی خود را رعایت کندد تا 20 سال می توانند از معافیت مالیاتی بهره مند شوند.پس اگر در مناطق آزاد ثبت شرکت کردید توجه زیادی به فعال بودن جواز، کد اقتصادی ، پلمپ دفاتر و خیلی مهم تر از همه اظهارنامه مالیاتی داشته باشید.

در ضمن باید علاوه بر اینکه شرکت شما در مناطق آزاد به ثبت می رسد باید فعالیت های کاری و تجاری شما هم در منطقه آزاد باشد. اگر این مورد نیز رعایت نشود شما مشمول مالیات خواهید شد.

مناطق آزاد بدلیل اهمیت و آزادی وارد کردن دستگاه های تجاری بهترین نقاط برای سرمایه گذاری هستند. زیرا از این طریق می توان بسیاری از هزینه های راه اندازی دستگاه و جابجایی دستگاه را داخل کشور و گمرکی را حذف نمود. و با فراغ بال بستری به دنبال توسعه و گسترس فعالیت های اقتصادی خود باشیم.

نکته بسیار مهم: بسیاری از متقاضیان با هدف اینکه با ثبت شرکت در این مناطق از معافیت مالیاتی 100 درصدی استفاده کنند تصمیم به این کار می گیرند، اما در نظر داشته باشید که این ویژگی تنها برای چند نوع بسیار محدود از شرکتها امکان پذیر هست، پس مراقب مشاوره های گمراه کننده باشید.

برای ثبت شرکت باید به چه مواردی توجه کنیم؟

به دلیل حجم بالای سوالاتی که مشتریان ما با ما درمیان می گذارند تصمیم گرفتیم در این قسمت به تعدادی از مهم ترین های آنها اشاره کنیم:

❓ چه زمانی نیاز داریم شرکت ثبت کنیم؟

معمولا شروع بسیاری از کسب و کارها با احتیاط بوده و حجم مشتریان شما اندک، در ادامه در صورت موفقیت خود به خود گستره مشتریان شما زیاد شده و ناچار به راه اندازی سیستم و گروه خود هستید. در صورتی که به این نقطه برسید برای عقد قرارداد با مشتریان بزرگ حتما باید شرکت داشته باشید. پس اگر شرکت نداشته باشید مشتریان خوب خود را از دست خواهید داد.

❓ چه نوع شرکتی برای کسب و کار من مناسب تر است؟

سه نوع شخصیت حقوقی وجود دارد که 90 درصد افراد اقدام به ثبت این نوع شرکتها می کنند. شرکت مسئولیت محدود، سهامی خاص و موسسه، همه اینها تقریبا کارایی یکسانی دارند اما اگر برای کار خود گزینه مناسب تری انتخاب کنید در ادامه برای انجام امور مالی یا حتی گسترش شرکت کار آسان تری در پیش دارید. انتخاب این که کدام مناسب تر است بهتر است توسط یک کارشناس انجام شود پس حتما قبل از ثبت از کارشناسان این حوزه سوال بپرسید.

❓ قیمت کدام نوع شرکت ارزان تر است؟

در نظر داشته باشید که تفاوت قیمتی چشمگیری بین قیمت های آنها وجود ندارد. این عدد انقدر کم خواهد بود که در مقابل انتخاب نوع شرکت و اهیمت آن برای کار شما به میزان یک در میلیون خواهد بود.

❓ آیا مالیات شرکتها به نوع ثبت آن بستگی دارد؟

خیر، میزان مالیاتی که سالیانه پرداخت می کنید با انتخاب نوع شرکت تغییری نمی کند.

❓ چه نکاتی را بعد از ثبت شرکت باید رعایت کنیم؟

مهم ترین نکاتی که باید بعد از ثبت شرکت رعایت کنید راه اندازی سیستم مالی در ابتدای کار است. داشتن حسابدار و انجام اموری مانند تکمیل دفاتر پلمپ، ارسال اظهارنامه فصلی و ارزش افزوده و اظهارنامه سالیانه درآمد از مهم ترین نکاتی است که اگر رعایت نکنید از همان ابتدا با چالش روبرو خواهید شد.

چه زمانی باید شرکت ثبت کنیم؟

شاید برایتان جالب باشد که تعداد قابل توجهی از مراجعه کنندگان به ما پس از گرفتن مشاوره تخصصی متوجه می شوند که اصلا نیازی برای ثبت کردن شرکت ندارند.

با توجه به نبود آموزش های لازم در زمینه تجارت این عزیزان به دلیل عدم آگاهی برای ثبت شرکت و تبدیل کسب و کار خود به شخصیت حقوقی برای خود دردسرهایی را ایجاد می کنند.

با افتخار کارشناسان ما به دستور مدیریت محترم مجموعه، به دور از هرگونه سیاست مبنی بر جذب مشتری تنها در صورتی به شما پیشنهاد عقد قرارداد خواهند داد که واقعا این کار از نیازهای ضروری برای شما باشد. حتما از مشاوره رایگان تلفنی و حضوری ما استفاده کنید تا با خیال راحت به کارتان ادامه دهید.

پس تاکید می کنیم که حتما قبل از اقدام تحقیق کنید که اصلا ثبت شرکت برای شما مناسب است؟ آیا ضرورتی برای تبدیل کسب و کارتان به شخصیت حقوقی دارید؟ و اصلا شرکت چه زمانی ثبت می شود و از چه زمانی باید حواستان به تعهدهای حقوقی خصوصا موارد مالیاتی باشد.

ثبت شرکت یک یا دو سیلابی

به دلیل قوانینی که طی چند سال گذشته اداره ثبت برای انتخاب نام شرکت و موسسات در نظر گرفت هاست، باید نام انتخابی و اعلامی شما حداقل 3 سیلاب یا کلمه معنی دار باشد با این شرایط که این اسامی اسم عام نباشند.

اما در برخی موارد به دلیل احتیاج مجموعه های بزرگ به نام 1 یا 2 کلمه ای برای برند سازی، ممکن با دفاعیه های لازم این شرایط فراهم گردد. پس در صورتی که متقاضی ثبت شرکت 2 سیلابی هستید برای امکان شدن یا نشدن آن با مشاوران ما تماس بگیرید.

برای ثبت شرکت چکار باید کرد |ثبت شرکت تجاری

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت

  • ارائه مدارک شناسائی مانند کارت ملی و شناسنامه هر یک از شرکاء.
  • ارائه شرکت نامه
  • ارائه تقاضانامه ثبت شرکت
  • ثبت نام کد ثنا برای تمام اعضای هیئت مدیره (قانون جدید از آبان ماه 1400)
  • آماده سازی اساسنامه تکمیل شده شرکت
  • دریافت تاییدیه آدرس و کد پستی محل شرکت
  • تعیین حق امضای شرکت (چنانچه حق امضا برای بیش از یک نفر باشد باید نوع و شرایط امضاهای شرکت مشخص شود)
  • تعیین سمت و سهام هریک از اعضاء
  • ارائه 5 مورد نام حداقل 3 سیلابی به ترتیب اولویت
  • ارائه مجوز (ویژه شرکتهایی که نیاز به مجوز دارند)
  • ارائه دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی و موسسین شرکت و صورتجلسه هیئت مدیره
  • ارائه وکالتنامه وکیل (در صورتی که گیرنده کار از اداره وکیل باشد)
  • در صورتی که شرکت سهامی خاص است فیش بانکی که معادل 35 درصد از سرمایه اولیه شرکت شما باشد.

فرم تاسیس شرکت چسیت؟

برای اینکه اطلاعات و درخواست شما به خوبی در سامانه ثبت شود باید فرم زیر را طبق سلیقه خود ولی با همفکری کارشناسان ثبتی نو تکمیل کنید و برای واحد اجرائی موسسه ارسال کنید. دلیل نمایش این فرم در این بخش از آموزش این است که از اطلاعات مورد نیاز برای ثبت شرکت دقیقا آگاه باشید.

مشاهده فرم خام تاسیس شرکت

ثبت نام کد ثنا برای ثبت شرکت اجباری شد

طبق قانون جدید اداره ثبت شرکتها از آبان ماه 1400 کلیه اعضای هیئت مدیره شرکتهای تازه تاسیس می بایست برای درخواست تاسیس ابتدا در سامانه ثنا ثبت نام کرده و کد ثنا دریافت کنند.

در نظر داشته باشید که این قانون اجباری بوده و در حال حاضر از این تاریخ در صورتی که پرونده ای بدون ثبت نام کد ثنا ارسال شود از طرف اداره نقص خورده و کار ثبتی شما رد خواهد شد.

مهم ترین موانع ثبت شرکت چیست؟

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت قدری با هم متفاوت است. ما در این قسمت به کلیات مدارک مورد نیاز اشاره کردیم اما حتما باید قبل از درخواست از مشاورین مجرب ثبتی جدیدترین و بروزترین لیست مدارک را دریافت کنید.

  • اعضای هیئت مدیره نباید سوء پیشینه کیفری داشته باشند و یا دارای شغل دولتی باشند
  • اعضای هیئت مدیره در شرکت های خصوصی می تواند در چند شرکت عضو هیئت مدیره باشد
  • مدیرعامل به هیچ عنوان نمی تواند در 2 شرکت این سمت را داشته باشد چه در شرکت های دولتی و چه در شرکت های خصوصی

نکات مهم ثبت شرکتها

به این نکته بسیار مهم توجه کنید که ثبت شرکت ها اگر چه به ظاهر کار ساده ای است، اما نیاز به تخصص و مهارت دارد. به همین دلیل باید دقت داشته باشید که چه شرکتی را برای کار خود انتخاب می کنید. متاسفانه شاهد این هستیم که بعضی از شرکت ها مبالغ های هنگفتی را دریافت می کنند، اما خدمت با کیفیتی را ارائه نمی دهند.

ما افتخار داریم که خدمات با کیفیت را با بهترین خدمات به مراجعه کننده ها ارائه می دهیم. یکی از مهم ترین خدمات این است که شما به صورت غیر حضوری هم می توانید ثبت یک شرکت را انجام دهید. در این روزها که هر کسی مشغله های خود را دارد، امکان بهره مندی از خدمات غیر حضوری اهمیت بسیار بالایی خواهد داشت.

لازم به ذکر است که خدمات به صورت اینترنتی یا به صورت تلفنی پول اضافی را برای شما به دنبال نخواهد داشت. این در حالی است که استفاده از این خدمات مزیت های فراوانی هم برای شما به دنبال دارد. البته در هنگام انتخاب یک شرکت برای ارائه خدمات غیر حضوری، باید دقت بیشتری به خرج دهید.

نحوه انتخاب نوع شرکت برای ثبت

  • اولین نکته ای که باید بسیار به آن توجه داشته باشید انتخاب شریک می باشد. زیرا طبق قوانین، شما به هیچ وجه نمی توانید تنهایی به تاسیس شرکت بپردازید. بعنوان مثال برای شرکت سهامی خاص به حداقل دو شریک سهامدار و دو عضو غیر سهامدار که مجموعه 5 نفر می شود و ثبت شرکت بامسئولیت محدود به حداقل یک شریک که مجموعا دو نفر خواهید شد نیاز دارید.
  • حال وقتی شریک خود را انتخاب کردید باید موضوع فعالیت خود را نهایی کنید. زیرا با انتخاب موضوع فعالیت، شما باید به دنبال این باشید که فعالیتتان نیازمند به اخذ مجوز است یا خیر؟ که در صورت نیاز به مجوز باید از مرجع صلاحیت دار مجوز مربوطه را دریافت کنید در غیر اینصورت درخواست شما رد خواهد شد.
  • طبق قانون تجارت شرکت های تجاری به ۷ نوع قالب شرکت بامسئولیت محدود، شرکت تعاونی، شرکت تضامنی، شرکت مختلط سهامی، شرکت مختلط غیرسهامی، شرکت نسبی و شرکت سهامی (سهامی عام و خاص) تقسیم شده اند که شما موظفید در این مرحله نوع شرکت خود را انتخاب کنید.در ادامه به تفصیل در مورد تک تک این شرکت ها توضیحات لازم را ارائه می کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

سامانه ثبت شرکت ها و موسسات

در حال حاضر کلیه مراحل اولیه درخواست تاسیس شرکت از طریق سامانه ثبت شرکت ها و موسسات انجام می شود. اگر آشنایی با فرآیند عملی ثبت درخواست در سامانه را دارید خودتان می توانید انجام دهید. در غیر این صورت به دلیل اهمیت بسیار زیادی که راه اندازی شخصیت قانونی شرکت شما دارد، بهتر از متخصصین کمک بگیرید.

اگر مراحلی را در سامانه اشتباه بزنید زمان شما می سوزد و مجدد باید از اول شروع کنید. اگر اطلاعاتی را به غلط در سامانه ثبت کنید از پایه شرکت شما با غلط اطلاعاتی ثبت می شود.

ثبت شرکت اینترنتی و آنلاین

هنگامی که از خدمات غیر حضوری ثبت شرکت استفاده می کنید، در وقت خود به طرز چشم گیری صرفه جویی خواهید کرد. مراجعه به شرکت ارائه دهنده خدمات پول زیادی را از لحاظ مالی برای شما به دنبال خواهد داشت.

لازم به ذکر است که در صورت استفاده از خدمات غیر حضوری علاوه بر مالی، در زمان خود هم صرفه جویی خواهید کرد.

تصور کنید که زمانی را برای رفتن به شرکت مورد نظر صرف می کنید، مدت زمانی هم در همان شرکت منتظر خواهید بود تا نوبت شما شود و سپس زمان دیگری را صرف رسیدن به مقصد خود خواهید کرد. این در حالی است که به سادگی و با یک تماس تلفنی می توانید همه این کارها را انجام دهید و دیگر زمانی را هدر ندهید.

به این نکته مهم هم توجه داشته باشید که نه تنها می توانید از خدمات مشاوره اینترنتی و آنلاین استفاده کنید، بلکه برای دیگر خدماتی که ارائه می شود هم می توانید از این امکان استفاده کنید.

برای مشاوره تلفنی همین الآن تماس بگیرید

ثبت شرکت ارزان

مجموعه ما چه خدماتی به شما می تواند ارائه کند؟ با افتخار هر خدماتی که در زمینه امور ثبتی بخواهید با بهترین کیفیت و بالاترین رضایت دریافت خواهید کرد.

قیمت های ما خیلی کم نیست ولی به جرات مناسب ترین قیمت ثبت شرکت با توجه به کیفیت خدماتی که دریافت می کنید را تجربه می کنید. در ادامه به عناوین بخشی از خدمات موسسه ثبتی ثبتی نو اشاره می کنیم.

موسسه خدمات اعزام کارشناس در محل را به جهت سهولت در کار برای شما عزیزان در نظر گرفته است. در نظر داشته باشید که اعزام کارشناس در محل و مشاوره حضوری به معنای عقد قرارداد نخواهد بود. و شما این حق را دارید که تنها از مشاوره کارشناسان ما استفاده کنید.

ثبت شرکت فوری

احتمالا برای شما سوال است که ثبت شرکت فوری یعنی چه، مگر چند نوع شرکت می توانیم ثبت کنیم؟ ممکن است در برخی موارد نیاز داشته باشید که خدمات سریعتری دریافت کنید.

این به این معنا نیست که به صورت غیر قانونی کاری انجام شود. تاسیس فوری زمانی انجام می شود که امکان انجام کار شما خارج از نوبت برای موسسه فراهم باشد. اما ما این اطمینان را به شما خواهیم داد که برای کلیه خدمات مورد نیاز امکان اخذ فوری خدمات را برای شما در نظر بگیریم.

در این قسمت به عناوین شرکت هایی که به صورت فوری می توان تاسیس کرد اشاره می کنیم. اما در ادامه با جزئیات تمام توضیح خواهیم داد.

خدمات بعد از تاسیس شرکت

بعد از ایجاد شرکت کار تمام نخواهد شد و نیاز هست بعد از هر تغییرات اقداماتی را انجام دهید. نیاز هست مراقب قوانین مالیاتی باشید و برای اخذ کد های اقتصادی و ارزش افزوده خود اقدام کنید. در این قسمت تعدادی از مهم ترین مواردی را که بعد از ثبت شرکت باید رعایت کنید را به شما آموزش می دهیم.

ثبت برند شرکت

خوب خوب یکی از مهم ترین و شیرین ترین کاری که در زمان رونق گرفتن کسب و کارتان به شما حسابی حال خوب می دهید آرامش در خصوص امنیت برند شما می باشد. ما با برند یا همان ثبت علامت تجاری یا نشان تجاری شما کسب و کار شما را انحصاری برای شما خواهیم کرد.

اگر برای برند خود اقدام نکنید افراد سودجو به راحتی با برند شما به نام خودشان شما را ناچار به تغییر نام تجاری شما خواهند کرد.

کارت بازرگانی شرکتی

کارت بازرگانی مخصوص پولدارس. خوب البته این شوخی بود ولی زمانی باید برای اخذ کارت بازرگانی اقدام کنید که کسب و کار شما نیاز به تجارت یا همان واردات و صادرات کالا انجام می دهد.

شما بعد از ثبت خود باید کارت بازرگانی اخذ کنید تا بتوانید به صورت رسمی و قانونی کار کنید. مجموعه هیچگونه کار غیر قانونی در این زمینه انجام نمی دهد اما با توجه به تخصصی که کارشناسان ثبتی دارند به شما کمک می کنند تا سریعتر و با درصد خطای صفر این کار را انجام دهید. البته بایت این کار از شما یه کم پول می گیریم.

کد اقتصادی و مشاوره مالیاتی شرکتها

معمولا داستان مالیات غم انگیزترین بخش ماجراس اما نگران نباشید غمتون به شادی تبدیل خواهد شد. اگر شما از قوانین مالیاتی با خبر نیستید با مشاوره مالیاتی با افراد متخصص مثل همکاران ما می توانید بدون نگرانی کسب و کار خود را ادامه دهید.

ما از ابتدای کار در زمان اخذ کد اقتصادی مالیاتی و اخذ کد ارزش افزوده تا اخذ پلمپ دفاتر در کنار شما خواهیم بود که بدون نیاز به قانون گریزی و دور زدن مالیات (که اگر این کار را بکنید حتما شما رو پیدا می کنن و جریمتون می کنن) به حساب کتاب مالی خود رسیدگی کنید.

انجام تغییرات شرکت در صورت نیاز

شما زمانی که ثبت شرکت می کنید تا ابد که با همان افراد در همان مکان با همان خدمات فعالیت نخواهید کرد.

پس زمانی که عضوی از شرکت خارج شود و یا عضوی به شرکت اضافه شود. و یا زمانی که تغییراتی در سرمایه شرکت بوجود بیاید. یا زمانی که آدرس شرکت شما تغییر کنید، باید اقدام به تغییرات شرکت خود کرده و به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور این موضوع را اعلام کنید.

برای تغییرات شرکت و آماده سازی صورتجلسات تغییرات از اشخاص متخصص در این زمینه کمک بگیرید. قول میدیم پول زیادی نگیریم.

قیمت ثبت شرکت چقدر است؟

خوب مباحث مالی در انجام هر کاری نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند. در هنگام ثبت شرکت هم اطلاع و آگاهی از همه موارد انجام این کار اهمیت بسیار بالایی دارد.

به همین دلیل بسیاری از مخاطب ها به دنبال این هستند که از جزئیات اطلاع پیدا کنند. خبر خوش این است که ما در ادامه جزئیات را برای شما بیان خواهیم کرد.

در ابتدا باید به این موضوع مهم توجه داشته باشید که ثبت یک شرکت خدمتی است که از طریق شرکتی خاص به شما ارائه می شود. مبلغی که شما پرداخت می کنید به طور کلی به 3 دسته تقسیم می شود.

  1. واریزی اداره ثبت
  2. مبلغی که برای انتشار آگهی از شما دریافت می شوند.
  3. کارمزدی که به عنوان کامزد دریافت می شود.

متاسفانه بعضی از مراجع کننده ها تصور می کنند که کارمزد دریافتی شرکت مبلغ بالایی است. در صورتی که این تصور کاملا اشتباه می باشد. در برخی شرکتها درصد بسیار کمی به کارمزد اختصاص دارد.

موارد گفته شده در بالا سهم بیشتری دارند. در ادامه توضیحات تکمیلی را ارائه می دهیم و پیشنهاد می دهیم. که ادامه مطالب را از دست ندهید.

پرداختی ها به اداره ثبت داده می شود

  • حق الثبت (متناسب با میزان سرمایه اولیه مشخص می شود)
  • مبالغ جزئی اداره
  • پست
  • تعیین نام

با توجه به این که هر یک از موارد گفته شده در بالا متناسب با شرایط شما مبلغ خاصی دارد، به طور قطعی نمی توانیم را این کار بیان کنیم.

انتشار آگهی در روزنامه

برای ثبت شرکت باید در ابتدا یک آگهی در روزنامه رسمی به چاپ برسد. این آگهی به این دلیل است که شرکتی خاص نسبت به نام انتخاب شده شرکت شما اعتراضی نداشته باشد.

در آخرین مرحله یک شرکت هم آگهی دیگری در یکی از روزنامه های کثیرالانتشار به چاپ می رسد که با توجه به:

  • اندازه کادر آگهی
  • اندازه قلم آگهی
  • رنگی یا سیاه و سفید بودن آن
  • نوع روزنامه انتخاب شده

از 300 هزار تومان شروع شده و تا 900 هزار تومان ادامه خواهد داشت. معمولا این هزینه به میزان موضوع شرکت بستگی خواهد داشت.

مشاوره و خدمات

در این مجموعه مشاوره هایی توسط کارشناس های خبره به شما ارائه می شود که این مشاوره ها رایگان است و پولی از شما دریافت نخواهد شد. برای ثبت به پوشه، گیره و… نیاز خواهید داشت.

که معمولا برای تهیه این لوازم هم از شما دریافت نخواهد شد. علاوه بر همه این موارد کارشناس های ما مشاوره هایی در رابطه با انتخاب نام به شما ارائه می دهند که این مشاوره ها هم رایگان است.

به گفته کارشناسان: انتخاب یک نام مناسب تاثیر بسیار زیادی بر روی زمان ثبت شرکت دارد. در صورتی که نام انتخابی شما توسط کارشناس های اداره تائید نشود. مدت زمان بیشتری نیاز خواهید داشت تا باز هم یک نام را انتخاب کرده، به کارشناس ارائه دهید. کارشناس بررسی کند و نتیجه را به شما ابلاغ کند. به همین دلیل انتخاب یک نام مناسب در همان ابتدای مراحل اهمیت بسیار بالایی دارد.

ثبت شرکت در محل

معمولا مدیران شرکتها زمان کافی برای مراجعه به دفتر موسسات ثبتی را ندارند. علاوه بر این علاقه ای به انجام امور از راه دور و به صورت تلفنی را هم ندارند. خوب پس راه حل چیست؟

نگران نباشید. ما برای حل این مشکل بهترین کارشناسان را استخدام کرده و برای اعزام به محل شما برای مشاوره و عقد قرار داد آماده کرده ایم.

کافیست تلفن خود را بردارید و از همکاران ما درخواست اعزام کارشناس ثبتی به محل را داشته باشید. لازم به ذکر است که حتی اگر فقط قصد گرفتن مشاوره را هم داشته باشید و قراردادی با ما امضاء نکنید باز هم این خدمات برای شما به صورت رایگان قابل اجرا می باشد.

مشاوره ثبت شرکت

ثبت شرکت ممکن است در ابتدا بسیار ساده به نظر برسد. اما کافیست به اداره ثبت، اداره مالیات و دارائی، دادگاه های حقوقی و سایر مراجع مرتبط سر بزنید.

مطمئن باشید تعداد بسیار زیادی از افراد را مشاهده می کنید که متاسفانه به دلیل عدم آگاهی کافی حقوقی در زمان تاسیس شرکت خود در ادامه با چه مشکلاتی روبرو شده اند.

افراد ابتدا شروع به هزینه کردن برای ظواهر کسب و کار خود می کنند و از مهمترین مسائل آن چشم پوشی می کنند. کافیست همین الان تلفن را بردارید و از چند کارشناس و مشاوره معتبر سوال کنید. متوجه می شوید که زمانی که شما سرگرم کسب و کار خود هستید چه قوانینی در حال بوجود آمدن هستند.

ما قصد داریم به شما این آگاهی را بدهیم که اگر از مشاوره ثبتی معتبر در زمان راه اندازی شرکت خود کمک نگیرید، در ادامه حتما با مشکلاتی روبرو خواهید شد که قیمت آن ممکن است چندین برابر باشد.

راهنمای ثبت شرکت

خیلی از مراجعه کننده ها به ما در خصوص قوانین شرکت ها اطلاعات زیادی ندارند. این افراد ترجیه می دهند قبل از شروع کار خود اطلاعاتی در خصوص شرکت داری داشته باشند. البته خوب حق دارند چون بدون اطلاعات ممکن است دچار مشکلات حقوقی و مالیاتی شوند.

ما قبل و بعد از ثبت شرکت به صورت تلفنی و یا حضوری تمام اطلاعات اولیه مورد نیاز را به صورت راهنمای جامع در اختیار شما قرار می دهیم. پس شما قبل از اقدام می توانید از مشاوره و راهنمای شرکت استفاده کنید و با دید باز اقدام کنید.

البته ما حتی در ادامه و حتی بعد از چند سال از تاریخ راه اندازی شرکتتان باز هم کنارتان هستیم و هرگونه راهنمایی نیاز داشته باشید می توانید از خدمات مشاوره رایگان مجموعه ما استفاده کنید.

شرایط ثبت شرکت در سال 1402

قطعا برای شما این سوال پیش خواهد آمد که اصلا شرایط ثبت شرکت چیست؟ اینکه چه شرایطی باید داشته باشیم؟ خوب ما به صورت کلی به این سوالات پاسخ داده ایم اما در این بخش باز به این موضوع می پردازیم.

ببینید هر نوع شرکت بر اساس قوانین ثبتی خود شرایط خاص خود را دارد. پس ابتدا باید بسنجید که نیاز کاری شما به چه نوع شرکتی خواهد بود. بعد از اینکه کامل متوجه شدید که چه نوع شرکتی باید ثبت کنید باید به سراغ تحقیق در خصوص شرایط تاسیس آن بروید.

ما به مشتریان خود به صورت کامل از 0 تا 100 شرایط را در مشاوره رایگانی که داریم اعلام می کنیم. به طور مثال برای راه اندازی شرکتهایی با مسئولیت محدود باید حداقل 2 نفر عضو داشته باشید و حداقل سرمایه 100 هزار تومانی اعلام کنید.

اما برای کمپانی های سهامی خاص باید حداقل 5 نفر عضو داشته باشید با شرایط خاص خودش که در صفحه تخصصی این نوع شرکت به تفصیل توضیح داده ایم. پیشنهاد می کنیم حتما حتما مطالعه کنید.

استعلام ثبت شرکت

استعلام ثبت شرکت چیست و چه کمکی به ما می کند؟ خوب این سوالی است که بسیاری از مشتریان ما آن را شنیده اند و می خواهند بدانند که معنی آن چیست.

حتما می دانید که دو شرکت مختلف نمی توانند نام یکسان و یا مثلا مدیر عامل یکسان داشته باشند. خوب پس چه زمانی باید از این موضوع مطمئن شویم که آیا شرکتی هم نام شرکت ما وجود دارد یا خیر؟

این دقیقا یکی از بهترین و مهم ترین خدماتی است که یک کارشناس خبره باید در هنگام انجام خدمات شما باید برای شما انجام دهد. ما باید درخواست مشتری را قبول کرده و قبل از اقدام استعلام بگیریم که آیا این شرکت قابل ثبت هست یا نه.

از هر نظر قانونی و مواردی که برای اداره مهم است باید بررسی شود تا وقت مشتری هدر نرود. پس حتما در هنگام درخواست تاسیس شرکت خود، به این نکته توجه کنید تا با کمترین ریسک به هدف خود برسید.

قانون امضاء الکترونیک برای ثبت شرکت

طبق قانون جدید اداره ثبت شرکتها بزودی کلیه متقاضیان می بایست دارای امضای الکترونیک و توکن مخصوص اداره ثبت باشند.

هدف از اجرای این قانون جلوگیری از مراجعه حضوری متقاضیان به اداره می باشد. در حال حاضر در ابتدای سال 1402هنوز به صورت 100درصدی این قانون اجرا نشده است ولی بزودی روند به این شکل اجرا خواهد شد.

آیا ثبت شرکت مالیات دارد؟

در حال حاضر با توجه به سخت گیری ها و قوانین جدید مالیاتی، این سوال بسیاری از متقاضیان پیش بیاید که آیا ثبت شرکت شامل مالیات می شود؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هر مراوده مالی طبق قانون جدید شامل پرداخت مالیات خواهد شد. پس اگر شما تصمیم دارید شرکت خود را راه اندازی کنید باید از ابتدا سیستم مالی خود را ایجاد کنید.

از همان ابتدا به گرفتن دفاتر قانونی، کدهای مالیاتی و به موقه ارسال کردن اظهارنامه ارزش افزوده و هر ساله اظهارنامه عملکرد توجه زیادی داشته باشید.

اگر شما تمام این موارد را تحت نظر مشاور مالی با تجربه انجام دهید به شما قول می دهیم که هیچ گونه چالش مالیاتی نامتعارفی با سیستم مالیاتی نداشته باشید. پس نترسید، کسب و کار خود را ایجاد کنید، شرکت خود را ثبت کنید و بدون نگرانی به کسب درآمد بپردازید.

ثبت شرکت چه مدت زمانی طول می کشد؟

مدت زمانی که ثبت شرکت به طول می انجامد در همه موارد یکسان نیست. اما در بیشتر موارد حدود 7 الی 14 روز کاری زمان نیاز است تا شما صاحب شرکت خود شوید.

چه مدارکی برای ثبت شرکت نیاز داریم؟

مدارک مورد نیاز بستگی به نوع شرکت شما دارد. اما پرتقاضا ترین شرکت نوع مسئولیت محدود می باشد که با کارت ملی و شناسنامه اعضای مورد نظر قابل ثبت می باشد.

آیا خودم می توانم شرکتم را ثبت کنم؟

بله چرا که نه! در صورتی که زمان کافی داشته باشید و مدتی در این خصوص تحقیق کنید. امکان دارد بتوانید روند ثبت در سامانه ثبت شرکتها را یاد گرفته و شرکت خود را تاسیس کنید.

چه تفاوتی بین دفاتر ثبتی وجود دارد؟

ممکن است از لحاظ خدمات تفاوتی وجود داشته باشد که برای شما به عنوان یک فرد غیر متخصص قابل شناسایی نباشد. به همین دلیل می توانید قبل از اقدام از چند موسسه قدیمی استعلام بگیرید تا با خیال راحت بهترین موسسه را انتخاب کنید.

برای ثبت شرکت چه مجوزی نیاز داریم؟

بستگی به نوع شرکت شما دارد. برخی شرکتها هستند که اداره ثبت شرکتها از شما برای ثبت مجوز آن کار را درخواست می کنند. اما در بیشتر موارد نیازی به داشتن مجوز خاصی نیست. و با کمترین دردسر و بروکراسی اداری امکان تاسیس را دارید.

آیا داشتن آدرس اداری برای ثبت اجباری است؟

خیر، شما در زمان ثبت شرکت خود اجباری برای ارائه آدرس اداری تجاری ندارید. درواقع در این بخش کسی از شما آدرسی که قابل بازدید باشد را طلب نمی کند. اما در ادامه برای تشکیل پرونده ای مالیاتی ممکن است کارشناسان مالیاتی از شما دفتر آماده شده بخواهند. پس در ابتدای کار نگران آدرس خود نباشید.

 

دکمه بازگشت به بالا