میزان باردهی درخت گردو پکان

عناوین نوشته پنهان سازی عناوین
1 معرفی جهت خرید ؛ گردو آمریکایی:

معرفی جهت خرید ؛ گردو آمریکایی:

اطلاع از نحوه ی پرورش درخت گردو پکان؛ قطعا به سودآوری اقتصادی باغداران کمک خواهد کرد زیرا یکی از ارقام بسیار با کیفیت گردو می باشد که مغزی بسیار چرب و خوش طعم دارد. نهال گردو پکان؛ یکی از ارقام با کیفیت است که خاستگاه اصلی آن کشور آمریکا می باشد و ما امروزه شاهد آن هستیم که کشت آن در بیشتر مناطق دنیا صورت گرفته و بسیار مورد توجه هم قرار گرفته است.

اصالت و آب و هوای مورد نیاز پرورش نهال گردو آمریکایی (پکان):

کشور آمریکا یکی از بزرگترین تولید کننده های نهال گردو پکان؛ می باشد به طوری که تولید، عرضه و این محصول را در انحصار خود قرار داده است که نام دیگر این گردو هم، گردوی آمریکایی می باشد.

نهال گردو آمریکایی یا گردوی پکان، نژادی است که نیاز سرمائی آن پایین می باشد و در مناطق آب و هوای گرمی دارند یا به اصطلاح گرمسیر هستند، رشد بسیار خوبی خواهد داشت و محصولی مناسب و با کیفیت بالایی تولید خواهد کرد.

علت محبوبیت نهال نهال گردو پکان، به این دلیل است که در مناطق گرمسیر معمولا مغز گردو ها پوک می شود و برگ و محصول درخت می سوزد، اما در این نژاد گیاه، کاملا نتیجه مطلوب است.

  پکان، از چند جهت دیگر نیز محبوبیت های ویژه ای دارد که از جمله آنها می توان به مرغوبیت چوب این درخت گردو و روغن مغز گردو پکان؛ نام برد.

توصیه می شود قبل از پرورش گردوهای پکان، حتما میزان سرمای زمستان و بهار منطقه خود را در نظر داشته باشید و در نهایت اگر در مناطق سردسیر بودید، نهالی مانند: و  را انتخاب کنید که علاوه بر داشتن عملکردی مطلوب با شرایط اقلیمی منطقه نیز سازگار باشد.

شهرهای مناسب پرورش گردوی پکان:

این نهال در ایران مناسب مناطق گرمسیر چون  اهواز، دزفول، کیش، قشم ، آبادان و یا در آن طرف استان های گیلان، ماذندران، رشت و… است. همانطور که اشاره شد این میزان گرما نیاز اساسی نهال گردو پکان، است که موجب پر و چرب شدن مغز آن می شود اما اگر در مناطق سردسیر هستید نگران نباشید زیرا ارقام نهالی همانند: ، ،  و.. دیگر ارقام مناسب کاشت در مناطق معتدل تا سردسیر می باشند.

ویژگی های ظاهری درخت گردو پکان و محصولات:

  1. نهال گردو پکان؛ در دسته درختان بلند قد قرار دارد و ارتفاع آن در سنین بلوغ تا 15 متر نیز میرسد.
  2. این درخت دارای شاخ و برگ متراکم و به هم پیوسته می باشد.
  3. وزن محصول این درخت گردو حدود 16 گرم است که بیشتر از 90 درصد  آن وزن مغز گردو را تشکیل داده است.
  4. رنگ مغز گردو پکان؛ قهوه ای تیره است و ضخامت پوسته چوبی آن کم می باشد و به راحتی قابل جدا شدن است.

شروع باردهی نهال گردو پکان در چند سالگی و مقدار باردهی هر درخت گردو آمریکایی:

اولین باردهی درختان گردو پکان؛ معمولا برای تمامی کشاورزان سوال مهمی می باشد که در مورد این نژاد آمریکایی می بایست بدانید در دومین سال پس از کاشت، باردهی خود را آغاز می کند و نهمین سال به باردهی بسیار مطلوب و اقتصادی می رسد که در تمامی این سال ها با رعایت نکات مهم مانند، هرس، کودهی، ابیاری منظم، خاک مطلوب و … می توانید باردهی درخت را افزایش دهید.

حداکثر عملکرد درخت در هکتار حدود 5 تن است. بیشتر منابع معتبر میزان باردهی درخت گردو پکان؛ را برای هر درخت 40 کیلو عنوان گرده اند که این رقم را ضرب در قیمت هر کیلو گردوهای پکان، کنیم متوجه خواهیم شد که سود فراوانی انتظار ما را می کشد و بهتر است در مورد خرید این گونه از نهال شک نکنیم.

عمر مفید درخت گردو پکان چند سال است و چه پارامترهایی در عمر آن موثر می باشد:

عمر ایی درختان گردو ، بیش از 100 سال است و در این بازه زمانی می تواند سود دهی زیادی برای باغداران به همراه داشته باشد. عوامل مهمی در افزایش طول عمر درختان گردو موثر است که از جمله مهمترین آن ها می توان به زهکشی های مناسب، کود دهی منظم ، هرس اصولی و به موقع و جلوگیری به موقع از بیماری ها اشاره کرد.

فصل مناسب کاشت و مراحل کاشت نهال گردو پکان چه گونه می باشد:

نهال گردو پکان؛ نباید در مکان های سردسیر و با دارای سرمای زیاد کشت شود. از این رو زمان کشت آن نباید سرد باشد. بهتر است اواخر تابستان و یا اواسط بهار اقدام به کشت نهال گردو بپان کنید.

گردو آمریکایی، نسبت به سرمای زیاد حساسیت دارد و در مقابل گرما نیز از ارقام مقاوم به شمار می آید. حتما نهال گردو را از معتبر خریداری نمایید.

نحوه ی آبیاری مناسب نهال های گردو آمریکایی پکان:

  • این نهال مناسب مناطق گرمسیر و دارای آب و هوای گرم و خشک است.
  • در علم کشاورزی به این گونه از درختان، درختان دارای گزومورفی بالا، یاد می شود.
  • از این رو می توان این درخت گردو به صورت دیم آب یاری کرد و نیاز به آب چندانی ندارد.
  • اما اگر شاهد کم آبی و خشکی درختان در نتیجه خشک سالی شدید، بهتر است اقدام به آبیاری نمایید.

بهترین خاک جهت پرورش نهال های گردو پکان:

بهترین خاک برای کاشت نهال گردو پکان؛ نباید سفت باشد و باید بافتی شنی-لومی داشته باشد. از آنجایی که رشد ریشه درختان گردو پکان، به صورت عمقی است، بهتر است در کاشت این نوع از درخت گردو در مناطق سنگلاخ یا دارای خاک رسی و سفت خودداری نماییم.

بهترین کود وسم ها برای بهبود عملکرد نهال گردو پکان آمریکایی:

همانطور که میدانید، نیاز به تغذیه در درخت گردو، بالاتر از سایر درختان است. از جمله مهمترین روش تامین تغذیه درختان گردو پکان؛ تامین کود مورد نیاز آنها است. نکته مهم وحائز اهمیت این است که شما قبل از اقدام برای کود دهی باید موارد مورد نیاز خاک را که در اصلاح به آن فقر خاک می گویند را از طریق آزمایش خاک، به دست بیاورید.

مهم ترین بیماری و آفاتی که درختان پکان را تهدید می کند:

درخت گردو پکان؛ از نظر مقاومت در برابر آفات و بیماری نمره قابل قبولی را دریافت می کند. به توجه به اصلاح نژاد های فراوانی که روی آن صورت گرفته است که علم گیاه پزشکی به ژنوم ادیتینگ معروف  است، باعث شده است تا در برابر بسیاری از بیماری ها و آفات مقاوم باشد.

اما این مقاومت صد درصدی نیست و ممکن است بیماری هایی مثل: بلایت، آنتراکتوز، کال گیاهی و پوسیدگی طوقه و یا آفاتی مثل کنه زرد، شته، کرم خراط و یا کرم سیب، نیز به سراغ نهال گردو پکان بیایند. پس بهتر است روش های مقابله با آن را بلد باشید.

نحوه ی هرس درخت گردو پکان و زمان مناسب آن:

نهال گردو پکان؛ درخت بلند قامتی است پس در نتیجه ممکن است تراکم تاج درخت مانع از رسیدن نور که موتور محرک فرایند فتوسنتز و سیتوپلاسم است، شود. در نتیجه با رعایت فواصل کشت و با بهره گیری از یک روش موثر که هرس نام دارد، مواردی که مانع از رشد یاخته درختان می شود را هموار می کنیم.

هرس معمولا در 2 زمان انجام می شود. اولین زمان قبل و به منظور فرمدهی به درختان گردو آمریکایی، انجام می شود. و در بازه دوم که هرس باردهی نام دارد، کمک می شود تا درختان گردو برای باردهی و تولید محصول، قوا و قدرت لازم را به دست بیاورند.

قلمه زدن و قیم گذاری چه تاثیری در رشد نهال گردو پکان دارد:

یکی از مهمترین روش تکثیر درختان گردو آمریکایی؛ قلمه زنی است. این روش معمولا به 2 صورت انجام می شود. در روش اول بدون جدا کردن قسمتی از درخت و قطع آن آنجام می شود، ولی در روش دوم دقیقا برعکس این روش است. در روش اول می توانید شاخه های نزدیک به زمین را درون خاک قرار دهید ( بدون انکه شاخه ها را جدا کنید ) و پس از ریشه دادن آن شاخه می توانید آن را از درخت مادر قطع نمایید.

در روش دوم شما باید قسمتی از شاخه و یا ساقه گردوی پکان، را جدا کرده و به دور از آلودگی و درون آب تمیز نگه داری کنید.  پس از مشاهده تراکم ربیشه ها و پس از اینکه ریشه زایی آن به پایان رسید، باید قلمه را از آب خارج کرده و در خاکی نرم قرار دهید. پس از انس نهال با خاک، می توانید آن را همانند سایر درختان بکارید.

قیم گذاری یکی از مهمترین اقداماتی است که در جهت رسیدگی به نهال های گردو پکان، باید انجام دهید. در این روش که به طور معمول در 2 بازه زمانی انجام میشود شما باید از وسیله ای به نام قیم استفاده کنید. قیم همانند ستون یک خانه است. و درختان شما برای دوام و مقاومت در برابر شکستگی و باد و باران باید از قیم پلاستیکی یا قیم چوبی استفاده کنند. می توانید این نوع از قیم را از بازار تهیه کرده یا خودتان بسازید و استفاده کنید.

روش کاشت گردو پکان |قیمت نهال گردو گرمسیری

گردافشان چیست و چه رقم گرد افشانی مناسب این نهال گردو چه می باشد:

نهال گردو پکان؛ نیازمند عمل گرده افشانی است و این طریق بارور شده و تولید محصول می کند. به منظور تسهیل در فرایند گرده افشانی بهتر است در مزارع گردو از نهال گرده افشان استفاده کنید. نهال گردو گرده افشان در انواع درخت گردو متفاوت است و هر درخت گرده افشانی مناسب انواع درخت گردو نیست.

نحوه ی خرید نهال گردو پکان به صورت اینترنتی و مراحل ارسال آن معمولا چگونه صورت می پذیرد:

مجموعه ی نهالستان آریا نهال، همیشه در تلاش بوده است تا فروش انواع نهال را با صرف کمترین زمان و هزینه، به دست باغدارن و مشتریان عزیز برساند، از همین روی فروش تمامی ارقام نهال از جمله نهال گردوی پکان، با ضمانت بازگشت کالا صورت می پذیرد. شما عزیزان می توانید جهت ثبت سفارش در تعداد بالا و استعتوضیحات

شما که قصد خرید نهال گردو پکان را دارید، آیا می دانید گردوی پکان چیست و کاشت گردو پکان در ایران در چه مناطقی امکان پذیر است؟ آیا با ویژگی های نهال و درخت گردو پکان آشنا هستید؟ چرا پکان به گردو گرمسیری معروف است؟
قبل از خرید نهال گردو برای مناطق گرمسیری علاوه بر دانستن اطلاعات جامع از این گردوی گرمسیری باید با قیمت نهال گردو پکان و مراکز معتبر فروش نهال گردو پکان آمریکایی آشنایی داشته باشید تا بتوانید بهترین تصمیم را برای خرید نهال گردو مقاوم به گرما بگیرید.
نهالستان ارغوان نهال مهندس رسول بابایی واقع در میاندوآب، بزرگترین مرکز کشت و فروش نهال گردوی گرمسیری به سراسر کشور است که اطلاعات به‌دست آمده از سال‌ها تجربه را در این مقاله گردهم آورده‌است.

نهال گردو آمریکایی در ایران

نهال گردو پکان یکی از انواع نهال گردو آمریکایی در ایران است که در مناطق گرمسیر با استقبال بالایی روبرو شده است. می توان گفت این گردوی آمریکایی، بهترین نهال گردو برای مناطق گرمسیر است. اگر در یک منطقه گرمسیر زندگی می کنید و قصد کاشت نهال گردو را دارید، در انتخاب این گردوی گرمسیری شک نکنید. اما اگر برای مناطق سرد سیر نیاز به نهال گردو دارید ما   را پیشنهاد می کنیم.
نهال گردو آمریکایی پکان را در ارتفاعات 0 تا 800 متر می توان کاشت. در این ارتفاعات، نهال گردوی پکان بهترین عملکرد را خواهد داشت.

میزان باردهی درخت گردو پکان | نهال گردو مقاوم به گرما

میزان باردهی درخت گردو، یکی از دغدغه هایی است که باغداران در هنگام خرید نهال گردو با آن روبه رو هستند. میزان محصولی که در زمان برداشت گردو، جمع آوری می کنید رابطه مستقیمی با میزان سود نهایی دارد. به همین علت توجه به این نکته یکی از نکات قابل توجه است.
میزان باردهی درخت گردو پکان در هکتار حدودا 5 تن است.

خرید نهال پکان آمریکایی | خرید نهال گردو پکان

گردوپکان از خانواده ی گردوسانان به‌عنوان یکی از بهترین انواع نهال گردو برای مناطق گرمسیری است که در مناطق گرم و با رطوبت بالا رشد می کند.
در یک خرید موفق 3 عامل موثر تاثیرگذارند که شامل اطلاعات کافی از محصول، قیمت و مراکز معتبر می‌باشد. با تحقیق در رابطه با این 3 عامل امکان ندارد از خرید خود پشیمان شوید.در این مقاله ابتدا به معرفی کامل نهال پکان می پردازیم و سپس قیمت گردو پکان را بررسی خواهیم کرد. در انتها مراکز معتبر فروش نهال گردوی گرمسیری را معرفی می کنیم. اگر قصد خرید نهال پکان آمریکایی یا نهال گردو مقاوم به گرما را دارید تا انتها همراه ما باشید.

خرید گردوی پکان | خرید گردو پکان

قبل از خرید گردوی پکان باید اطلاعات کافی در این رابطه داشته باشید. در انتهای مقاله راهنمای خرید گردوی پکان را بررسی می کنیم.

درخت گردو پکان | درخت گردو آمریکایی

درخت گردو امریکایی با ارتفاعی در حدود 17 الی 40 متر رشد کرده و قطر تاج پوششی این درختان 12 تا 20 متر است. برگ ها به صورت متناوب و مرکب با طولی در حدود 15 الی 30 سانتی متر بوده و پهنای آن ها 2 الی 7 سانتی متر است.

میوه ی نهال گردو آمریکایی به فرم کشیده و باریک (طول در حدود 2 الی 4 سانتی متر) است و  دارای پوسته ای صاف و نازک می باشد. رنگ میوه قهوه ای مایل به قرمز و یا قهوه ای روشن است.
?نکته: سرعت رشد ارقام نهال گردو آمریکایی در سال های ابتدایی کند و پس از چند سال متوسط می شود. برای افزایش محصول نهال گردو مقاوم به گرما ، گرمای زیاد تابستان مورد نیاز است، به همین علت به گردوی گرمسیری معروف است.
درخت گردو امریکایی در سال پنجم به بار نشسته و هر سال میزان محصول دهی آن بیشتر می شود.

مشخصات نهال گردو آمریکایی

نهال گردوی پکان تا ارتفاع 20 الی 40 متر رشد می کند و قطر تنه ی درخت گردو آمریکایی حدودا به 2 متر می رسد (یک نهال 10 ساله ی این رقم ممکن است به ارتفاع 5 متر نیز برسد).
موعد گلدهی این نهال گردو برای مناطق گرمسیری اواخر اسفند ماه بوده و نسبت به سرمای زمستانه بسیار حساس است.

?نکته: یکی از ویژگی های بارز گردوی پکان این است که حدود 98 درصد میوه از مغز گردو تشکیل یافته است، چرا که بر خلاف سایر ارقام گردو دیواره ی سخت جداکننده درون هسته را ندارد.

نهال پکان | ویژگی‌های نهال گردو پکان آمریکایی

آب و هوای مطلوب برای رشد و پرورش نیمه گرمسیری و معتدل
خاستگاه و منشاء رویش جنوب شرقی آمریکا و کشور مکزیک
ارتفاع درخت گردو پکان 20 الی 40 متر
موعد گلدهی اواخر اسفند ماه
زمان باردهی و برداشت محصول اواخر مرداد ماه و اوایل شهریور ماه
میزان باردهی درخت گردوی پکان حدودا 5 تن در هکتار و کیفیت بالا
شکل ظاهری میوه بیضی شکل و کشیده – پوسته چوبی نازک و نسبتا صاف – مغز روشن به رنگ کهربایی سفید
میانگین وزن میوه 16 گرم
میانگین وزن مغز 1/7 گرم
درصد مغز 60 درصد
موارد مصرف صنایع شیرینی پزی و آشپزی – آجیل و خشکبار – محصولات آرایشی و بهداشتی و تولید دارو

ویژگی‌های گردوی پکان آمریکایی | گردو گرمسیری پکان

گردو یکی از دانه های روغنی است که از نظر مواد مغذی و مفید بسیار غنی و سرشار است. از میان انواع گردو بهترین نوع آن، گردوی پکان می باشد که به لحاظ دارا بودن چربی و مواد غذایی همانند انواع ویتامین ها و مواد معدنی به سایر گردوها برتری دارد.
?نکته: درصد بالای اسید اولئیک (بیشتر از 75 درصد) در گردوپکان یکی از خصوصیات منحصر به فرد آن می باشد که تقریبا دو برابر گردوهای دیگر است.

مغز گردوی پکان از دیگر گردوها چرب تر و لذیذتر است، این گردو به شکل بیضی بوده و پوسته ی چوبی آن تقریبا صاف می باشد.
میزان چسبندگی پوسته به مغز گردو پگان ضعیف و پوسته ی چوبی آن بسیار نازک است. رنگ مغز آن کهربایی سفید و روشن است.
میانگین وزن میوه 16 گرم، میانگین وزن مغز گردو 1/7 گرم و درصد مغز در حدود 60% می باشد.

موارد مصرف گردو پکان امریکایی | نهال گردو مقاوم به گرما

در آمریکا برای تهیه ی نان و کیک از گردوپکان استفاده می کنند. ایالات متحده آمریکا بزرگترین تولید کننده ی رقم پکان است و 80 درصد از تولید این گردو در جهان را به خود اختصاص داده است.

مغز گردوی پکان به صورت تازه خوری در آجیل و خشکبار و همچنین در صنعت شیرینی پزی و آشپزی مورد مصرف قرار می گیرد. روغن این گردو در محصولات آرایشی و صنایع دارویی کاربرد دارد. از چوب درخت گردوی پکان در صنایع مبلمان و ساخت پارکت استفاده می کنند.

روش کاشت گردو پکان | گردوی پکان آمریکایی

نهال گردو پکان نیازمند نور مستقیم خورشید و خاک با بافت لومی، غنی و مرطوب است؛ در فصل های سرد هر ماه یک مرتبه آبیاری می شود.
در فصل بهار کوددهی با مقادیری کود شیمیایی و در فصل پاییز کود دامی پوسیده برای نهال مفید است.
?نکته: هرس درخت گردو پکان در فصل زمستان و یا اوایل فصل بهار انجام می شود.

قیمت نهال گردو پکان

قیمت یکی از فاکتورهایی است که در تصمیم گیری افراد اثرگذار است. اما این نکته حائز اهمیت است که صرفا معیار ما، این فاکتور نباشد.

قیمت نهال گردو گرمسیری مناسب و باتوجه به ویژگی های آن مقرون به صرفه است و قیمت آن در حدود 130.000 تومان است.

قیمت گردوی پکان

امسال با افزایش تورم و قیمت خشکبار، قیمت گردوی پکان در حدود 783.000 است.

فروش نهال گردو پکان آمریکایی | فروش نهال گردوی گرمسیری

فروش گردو پکان در برخی از نهالستان ها انجام می شود اما قبل از خرید باید نسبت به کیفیت نهال ها و پشتیبانی نهالستان مطمئن شوید.

نهالستان ارغوان نهال مهندس رسول بابایی واقع در میاندوآب بزرگترین تولید کننده ی انواع ارقام نهال گردو از جمله نهال گردو گرمسیری پکان است و فروش نهال گردو گرمسیری را انجام می دهند.
این مجموعه به عنوان مرکز فروش و خرید نهال گردو شناخته شده و انواع نهال را با بهترین کیفیت همراه با شناسنامه و گواهی بهداشت تحت نظر مجرب ترین مهندسین کشاورزی تولید و عرضه می نماید.

گردو کانادایی پالیز باید حتما پس از کاشته شدن آن، از کودهای ارگانیک حیوانی برای تقویت نهال استفاده شود.

جهت خرید و دریافت محصول مورد نظر خود در سراسر کشور و همچنین کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

لام قیمت نهال گردو آمریکایی (پکان)، با کارشناسان تیم فروش ما ارتباط بر قرار نمایید.

 

دکمه بازگشت به بالا