پاف ویپ چیست

دستگاه ویپ چیست؟

ویپ دستگاهی است که برای بخار کردن مایع مخصوص دستگاه ویپ یا جویس به کار می‌رود، و حس سیگار یا قلیان کشیدن را در افراد القاء می‌کند. دستگاه ویپ از سال 2004 به صورت تجاری تولید شد و هدف از ساخت ویپ، ایجاد دستگاهی بود که نیکوتین مورد نیاز افراد سیگاری را بدون وارد کردن دود و خاکستر به ریه آن‌ها، فراهم کند.

امروزه ویپ بیشتر جنبه سرگرمی و فان دارد و اغلب ویپرها برای ویپینگ و لذت بردن از ویپ، این دستگاه را خریداری می‌کنند.

آیا ویپ به ترک سیگار کمک می‌کند؟

اطلاعات ضد و نقیضی در مورد تاثیر ویپنگ بر ترک سیگار وجود دارد. شاید ویپینگ راه حل قطعی ترک سیگار نباشد، اما می‌تواند به افراد سیگاری کمک کند تا کم کم سیگار را کنار بگذارند. علاوه بر این ویپینگ در مقایسه با سیگارهای تنباکویی بسیار کم خطر می‌باشد.

نظر کاربرانی که از ویپ استفاده کرده‌اند درباره حس و حال استفاده از ویپ چیست؟

برخلاف سیگار، ویپینگ احساس سنگینی در گلو و ریه‌ها به وجود نمی‌آورد. به سبب آن که این دستگاه فقط بخار تولید می‌کند، به هنگام استفاده از آن، مقداری رطوبت در گلو ایجاد می‌شود که خوشایند کاربران خواهد بود. طعم‌دار بودن دستگاه ویپ نیز یکی دیگر از تمایزات و برتری‌های آن از سیگار تنباکویی است. که اغلب کاربران را شیفته خود می‌کند.

امتیاز دیگر ویپینگ نسبت به سیگار تنباکویی عدم ایجاد دود ثانویه است. افراد سیگاری معمولا نگران آسیبی هستند که اعضای خانواده خصوصا فرزندان کوچک و افراد مسن از دود حاصل از استعمال سیگار استنشاق می‌کنند. خوشبختانه ویپ هیچ دودی تولید نمی‌کند و ابر تولید شده فقط بخار آب خواهد بود.

آیا می‌توان به کمک ویپ سیگار را ترک کرد؟

برای ترک سیگار تنباکویی، یکی از بهترین روش‌ها استفاده از سیگار الکترونیکی است. تحقیقات زیادی در زمینه نقش ویپ در ترک سیگار انجام شده است و بسیاری از آن‌ها نشان می‌دهند که ترک سیگار با سیگار الکترونیکی مفید است.

علاوه بر این موارد تحقیقات و بررسی‌ها همگی تایید کرده‌اند که سیگارهای الکترونیکی برخلاف سیگارهای سنتی باعث بروز انواع سرطان‌ها و بیماری‌های ریوی نخواهند شد. نکته‌ای که در این موضوع حائز اهمیت است این است که استفاده از ویپ به نسبت استفاده از سیگار تنباکویی می‌تواند گام‌هایی رو به جلو برای ترک سیگار باشد؛ خصوصاً اگر از ایجوس های دارای نیکوتین بسیار کم یا بدون نیکوتین استفاده شود.

آیا ویپ ضرر دارد |انواع ویپ

اجزای تشکیل دهنده ویپ :

اکثریت قریب به اتفاق دستگاه‌های ویپ از اجزای زیر برخوردار هستند:

  • مخزن یا تانک:کارتریج یا همان مخزن که دارای مایع حاوی نیکوتین و طعم دهنده‌ها و انواع مواد شیمیایی است.
  • ماد (Mod):بخش اصلی یا بدنه دستگاه محسوب می شود که اجزاء الکترونیکی در این قسمت قرار دارند و با توجه به نوع دستگاه میتواند دارای صفحه نمایش یا فاقد آن باشد. همچنین همه دکمه های دستگاه در این قسمت قرار دارند.
  • مایع ویپ (ایجویس)
  • سیم
  • دهانه: قطعه دهانی که برای استنشاق از آن استفاده می‌شود.
  • کویل (Coil): یک المنت حرارتی است که محکم به دور موادی از جنس پنبه پیچیده شده است و وظیفه گرم کردن ایجوس جذب شده به پنبه ها و تبدیل آن به بخار را به عهده دارد. کویل ها دارای طول عمر محدودی هستند که تحت تاثیر توان خروجی دستگاه، ایجوس انتخابی و دفعات ویپ کردن شما قرار می گیرد.
  • باتری: باتری وظیفه تأمین انرژی گرما دهنده را بر عهده دارد.
  • اتومایزر (Atomizer): وظیفه تبدیل ایجوس به بخار را بر عهده دارد.

جهت خرید جویس ارزان با ما تماس بگیرید

دکمه بازگشت به بالا