اقتصادیعمومیکسب و کار ایرانیان

کاتالوگ دیجیتال چیست؟

مزایای کاتالوگ دیجیتال

قابلیت اجرا در تمام سیستم های الکترونیکی

طراحی کاتالوگ و بروشور در اصفهان: از مزایای دیگر آن حذف چاپ از فرآیند تبلیغات و کاهش هزینه های ناشی از آن

قابلیت اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی و سایت های محتوا محور

عمر طولانی تر نسبت به نسخ چاپی و آسیب پذیری کمتر

قابلیت جابجایی آسان تر توسط CD  و DVD

امکان اجرای همزمان متن ، عکس و تصویر و موزیک و یا ویدیو

قابلیت انتشار نامحدود و رایگان با بارگزاری بر روی وب سایت شرکت

ارائه تعداد صفحات بیشر بدون نگرانی از افزایش سرسام آور هزینه های طراحی

قابلیت تغییر اندازه و نوع فونت نوشته ها توسط کاربر از مزایای این نوع است

کاتالوگ دیجیتال می تواند شامل گویندگی هم باشد یعنی در حالی که کاربر مطالب را مطالعه می کند پیام های تبلیغاتی شنیداری نیز به او ارائه می شود

کاربرد های طراحی کاتالوگ دیجیتال و الکترونیکی

کلیک نمایید. برخی از شرکت ها به دلیل اینکه کاتالوگ دیجیتال خود یک نوع روش جدید در تبلیغات به حساب می آید

و به اندازه کافی مشتری را جلب می کند ، دیگر بر روی زیبایی و اثربخشی گرافیکی آن کار نمی کنند

در صورتی که این امر اشتباه است ، زیرا همانطور که گفتیم استفاده از این نوع ابزارها در حال رشد و توسعه است

و در سالیان آتی به احتمال زیادی جای نمونه های چاپی را خواهد گرفت

پس باید به گونه ای طراحی شوند که این قابلیت را داشته باشند که در سال های بعد نیز قابل ارائه به مخاطبان باشند

به همین منظور سپیدگرافیک برای شما بهبود گرافیکی و طراحی حرفه ای این نوع کاتالوگ دیجیتال را ارائه می نماید

برنامه ساخت کاتالوگ محصولات |دانلود برنامه ساخت کاتالوگ دیجیتالی

نسخ چاپی در تبلیغات موثر تر هستند یا دیجیتال و الکترونیکی؟

کاتالوگ دیجیتال در تمام صنایع و کسب و کار ها کاربرد دارد برای مثال :

فرض کنید که شما یک شرکت تولید و ساخت جواهرات هستید ، شما میتوانید هم کاتالوگ های چاپی را به مشتری خود ارائه دهید

و هم می توانید نسخه های دیجیتال را بر روی سی دی یا وب سایت خود به مخاطب عرضه کنید

به نظر شما کدام یک موثر تر خواهد بود ؟ بدون شک حالت دوم در صورتی که تاثیر یکسانی هم با حالت اول داشته باشد اما کار شما را در بازاریابی ساده تر خواهد کرد

مخاطب اصلی سفارش کاتالوگ دیجیتال شرکت ها و سازمان ها ، تولیدی ها ، شرکت های خدماتی ، صنایع مرتبط با نفت و گاز ، معادن ، موسسات آموزشی و … هستند

که با سفارش نسخ الکترونیکی قصد تبلیغات وسیع و یا آموزش های تخصصی و نیز معرفی خود را دارند

همچنین از کاربرد های  این روش برای طراحی بیوگرافی افراد معروف و سلبریتی ها نیز استفاده می شود و جذابیت خاص خودش را دارد

خدمات کاتالوگ دیجیتال

کاتالوگ دیجیتال در دسته تبلیغات دیجیتالی یا همان دیجیتال مارکتینگ جای می گیرد و یکی از شیوه های بازاریابی آنلاین می باشد. این ابزار در کامپیوتر طراحی و ساخته می شود و در تمام ابزار مرتبط به اینترنت مانند کامپیوتر، تبلت، موبایل و … پخش و انتشار می گردد. هر کاتالوگ دیجیتال بسته به نوع و ظاهر آن و بنا به سفارش کارفرما از کاتالوگ دیگر متفاوت خواهد بود. به طور کلی موارد ذیل در ساخت یک کاتالوگ تاثیرگذار می باشند و موجب ایجاد تفاوت در کاتالوگ تولید شده می گردند.

  1. تعداد صفحات کاتالوگ
  2. میزان و تراکم تصاویر
  3. میزان و تراکم متون و نوشته ها
  4. وجود یا عدم وجود پخش کننده موسیقی و آهنگ
  5. کلیپ و تیزر کوتاه
  6. اسلایدشو
  7. و …

مزایا و ویژگی ها

  1. آسیب ناپذیری کاتالوگ دیجیتال
  2. طول عمر بالای کاتالوگ دیجیتال
  3. قابلیت جابجایی رایگان از طریق ایمیل و کپی فایل
  4. امکان ویرایش پس از طراحی
  5. امکان استفاده از ویدئو و موسیقی در کاتالوک
  6. استفاده از تصاویر زیاد با کیفیتی عالی
  7. امکان بهره گیری از اسلایدشو
  8. قراردادن لینک سایت و شبکه های اجتماعی در کاتالوگ
  9. تکثیر نامحدود و انتشار آسان
  10. خدمات پرداخت پی بال
  11. و …

قیمت و هزینه

کاتالوگ دیجیتال هزینه هایی مانند هزینه کاغذ و چاپ را حذف نموده است و از این رو موجب کاهش هزینه تولید و نهایتا عرضه گشته است. به طور کلی این کاتالوگ ها کم هزینه تر از می‌باشند. قیمت هر کاتالوگ دیجیتال بستگی به عوامل متعددی دارد که مهمترین آن ها عبارتند از:

  1. تعداد صفحات
  2. متن و نوشته
  3. تعداد تصاویر
  4. گرافیک
  5. انیمیشن
  6. مدیا پلیر
  7. و …

محتوای کاتالوگ دیجیتال

کاتالوگ دیجیتال مانند سایر ابزار تبلیغاتی از اصول تبلیغات پیروی می نماید و لازم است این اصول در این ابزار تبلیغاتی نیز به درستی رعایت شوند. این کاتالوگ ها نیز زمانی که به دست مخاطب می رسند خواه آن را در تلفن همراه خود مشاهده نماید و خواه در رایانه تفاوتی ایجاد نمی نماید. نکته ای که حائز اهمیت است این است که مخاطب با مشاهده کاتالوگ شما چه احساسی به دست می آورد. آیا نگاهی سرسری به آن می اندازد و یا با دقت مطالب آن را مطالعه می نماید؟ از آن خوشش می آید و یا بدش خواهد آمد؟

از آنجا که هدف کاتالوگ دیجیتال جلب رضایت مخاطب می باشد، لازم است به گونه ای طراحی شود که نظر مخاطب در مورد آن منفی نباشد. اگر مخاطب از تبلیغات شما بیزار گردد از شرکت و برند شما بیزار می شود و تبلیغات شما به ضد تبلیغات تبدیل خواهد شد. لذا لازم است در طراحی کاتالوگ دیجیتال خود موارد زیر را در نظر بگیرید:

  1. پرهیز از ذکر موارد بیهوده و غیر ضروری
  2. رنگ بندی صفحات
  3. کیفیت تصاویر
  4. پس زمینه
  5. نوع فونت و سایز آن
  6. رعایت یک الگوی منظم در تمام صفحات
  7. و …

کاتالوگ های سنتی اولین ابزار تبلیغاتی جهت معرفی محصولات جدید بودند. شرکت ها و سازمان در گذشته با انتشار کاتالوگ های تبلیغاتی علاوه بر اینکه به معرفی سازمان خود می پرداختند محصولات و خدمات جدید خود را نیز در آن ها معرفی می نمودند. امروزه از گستردگی این کاتالوگ ها کاسته شده و کاتالوگ های دیجیتال جایگزین بخش عمده ای از این تبلیغات شده اند. در واقع امروز کاتالوگ دیجیتال بهترین ابزار جهت معرفی محصولات و خدمات هر کمپانی محسوب می گردد.

نرم افزار های طراحی کاتالوگ دیجیتال

کاتالوگ دیجیتال و الکترونیکی امکان نمایش محصولات و خدمات را به شیوه ای نوین در اختیار مخاطب می گذارد. تبلیغ کنندگان پس از تهیه یک کاتالوگ دیجیتال می توانند در هر زمان آن را به روزرسانی نمایند و نسخه جدید را در اختیار مخاطبان خود قرار دهند. امکان نمایش در گوشی های هوشمند یکی دیگر از برتری های این ابزار تبلیغاتی می باشد. از آنجا که اغلب مردم به استفاده طولانی از گوشی در هر شبانه روز معتاد شده اند نمایش تبلیغاتی از جمله کاتالوگ دیجیتال در این تکنولوژی مخاطبان زیادی را به خود جذب خواهد نمود. غافل شدن از تبلیغات موبایلی و اینترنتی در این دوران تبعات سنگینی خواهد داشت که هیچ تاجری حاضر به چنین ریسکی نخواهد بود.

یکی دیگر از ویژگی های این محصول تبلیغاتی توزیع آسان آن می باشد. زیرا می توان با استفاده از یک بانک ایمیلی این کاتالوگ ها را برای تعداد زیادی از مخاطبان و مشتریان در یک لحظه ارسال نمود و با قرار دادن لینک آن در سایت شرکت خود می توان توجه مخاطبان را به آن جلب نمود. امروزه نرم افزار های زیادی جهت طراحی و ساخت انواع کاتالوگ دیجیتال وجود دارند که در این مطلب برخی از کاربردی ترین آن ها را فهرست وار معرفی می نماییم:

  1.  eFlip Lite
  2. Flip Shopping Catalog
  3. Ncesoft Flip Book Maker
  4. QuarkXPress
  5.  Kvisoft FlipBook Maker
  6. Image to FlipBook
  7. Word to FlipBook

کانون چاپ و تبلیغات صبح آگهی در زمینه طراحی و ساخت این کاتالوگ ها از تجربه بالایی بهره می برد و با برخورداری از تیمی قدرتمند در این زمینه انواع کاتالوگ دیجیتال را در مدل های متنوع ارائه می نماید. جهت مشاهده انواع این کاتالوگ ها اینجا کلیک نمایید

دکمه بازگشت به بالا