کاربردها و مزایای مصنوعات فلزی اداری چیست؟

جذابیت فلزات از ابتدای کشف فرآیند جداسازی از  سنگ و کانی ها مورد کاربرد قرار گرفتند و تا جاییکه  رویدادهایی مثل در قرن ها بعد و نتیجه درک بشر از قدرت و زیبایی فلزات بود ࣣ  هر چه پیش می رفت محبوب تر می شدند ابتدا برای سلاح و ابزار و یراق بکار برده می شدند بعدها در ساخت خانه و حتی اشیائ پر کاربرد از فلزات استفاده می شد و به تدریج با درک بشر از فلزات گرانبهایی همچون طلا و نقره کاربرد زیور آلات از فلزات شکل گرفت .

کاربرد فلز در دکوراسیون داخلی منوط به ویژگی هایی زیر می باشد :

  1. براق بودن :
  2. که در اکثر فلزاتی نظیر استیل ࣣ آهن ࣣ فولاد ࣣ برنج ࣣ طلا ࣣ نقره ࣣ تیتانیوم و … دیده می شود غالبا رنگ و بافت های متفاوتی نسبت به هم دارند.
  3. استحکام :
  4. که تنها در فلزات سیال از این ویژگی سراغ نداریم و همچنین می دانیم که فلزات به نسبت استحکام گرانبهاتر نیز هستند .
  5. انعطاف :
  6. در معماری داخلی اغلب معماران به اشکال متنوعی از متریال نیازمند هستند که در مورد فلزات با حرارت چندان بالا می توان این انعطاف را ایجاد کرد و پس از سرد شدن استحکام قبل خود را باز می یابند. ورق های فلزی ࣣ پروفیل ها متنوع ࣣ تیر های فلزی ࣣ شمشهای فلزی ࣣ سکه و یراق آلات متنوع فلزی از جمله تنوع اشکال فلزات را به رخ می کشد. همچنین با اختراع دستگاه های CNC  دو بعدی و سه بعدی امروزه براحتی می توان اشکال سه بعدی در حجم بزرگ را با فلزات تهیه کرد .
  7. عرضه مناسب در بازار :
  8. از آنجا که فلزات بخش مهم و بزرگی از اقتصاد هر کشوری محسوب می شود براحتی می توان تهیه و ساخته و پرداخته کرد .
  9. دقت بالا در ساخت :
  10. باید پذیرفت که نقش فلزات در سااخت قالبهای صنعتی برای تولید محصولات پلیمری از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که با استفاده از دستگاه هایی با دقت بالا همانند سی ان سی می توان براحتی برای تولید انبوه هر قطعه یا محصولی قدم های دقیق و هدفمند  برداشت.

انواع فلزات پر کاربرد در معماری داخلی :

مس در معماری :

قهوه ای و قرمز رنگهایی که ما مرغون به صرفه ترین رسانای جهان را با آن می شناسیم ࣣ معادن بسیار از مس در کشور ما وجود دارند که جز دارایی های با ارزش ما به حساب می آیند ࣣ آنچه در استفاده از مس از گذشته تا به امروز شایع بوده ساخت ظروف آشپزی و پذیرایی ࣣ ساخت انواع لوله و یرآقالات ࣣمی توان گفت مسگری از دیرباز از هنرهای دستی سرزمین ما بحساب می آمده که امروزه طرفداران بسیاری دارد ظروف مسی به واسطه اکسید شدن تغییر رنگ می دهند و پس از عملیات قلع اندود شدن رنگ درخشان خود را باز می یابند ࣣ مس از جمله متریال هایی به حساب می آید که نور گرم و زیبای خود را به محیط القا میکند.

استیل در معماری :

ضد زنگ بودن و براق بودن همیشگی این فلز موجب شده تا ازورق های آلیاژ نقره ای براق و طلایی براق این فلز برای ساختن کلافهای درب و پنجره فروشگاهها ࣣنرده های مکانهای عمومی و همچنین لوله های نمای برج و یا ساختمانهای مرتفع استفاده شود ࣣ علاوه بر کاربرد آن در صنایع تولیدی اکسسوری و لوازم جانبی براحتی می توان ازاستیل برای تزپین دیوار ها و سقف پروژه های مدرن استفاده کرد تا جایی که استیل رکن اساسی دکوراسیون فروشگاهی به حساب می آید.

آهن در معماری :

همه ی آنچه که در معماری داخلی و عمران ساختمان برای استحکام بنا به کار می رود نیازمند آهنالات است ࣣاستفاده از چوب در مواردی که طبقات یک ساختمان به بیش از دو یا سه طبقه می رسد ࣣ منطقی نخواهد بود پس به سراغ فلز می رویم ࣣ لازم به ذکر است که امروزه در کشورهای پیشرفته با سبک سازی و سرعت بخشی به ساخت از استفاده فلزات خوددداری می کنند و متریال پلاستیک و چوب را بکار میبرند اما در نهایت استحکام بک ینای مهندسی دایمی را فلزات تضمین میکنند ࣣ میلگرد ࣣ قوطی (پروفیل) ࣣ زه وار ࣣ تسمه ࣣ ورق ࣣ تیرآهناز جمله فرآورده های کارخانه های ذوب آهن بحساب می آیند که در صنعت معماری کاربردهای فراوان دارند.

طلا در معماری :

طلا در معماری لوکس ترین گزینه ای است که به ذهن هر طراح خطور میکند ࣣ اگر از کاربرد طلا در معماری بپرسید نهایتا می توان از آوردن چند مثال در کشورهای حاشیه ی خلیج فارس نام برد که شیخ های عربی برای تزئین منازلشان از آلیاژهای سبک آن استفاده می کنند و یا هتلی در اروپاهمچنین چندین اتومبیل و اشیاي گران قیمت دیگر اما استفاده از رنگ طلایی در معماری داخلی در سبک های کلاسیک و بسیار کاربرد داشته تا جایی که امرومصنوعات فلزی به وسایلی گفته می شود که جنسی فلزی دارند

و مصنوعات فلزی اداری، وسایل فلزی هستند که در اداره ها، استفاده می شوند. این محصولات به دلیل پراستفاده بودن، بیش تر از سایر وسایل در معرض آسیب هستند. همچنین ممکن است این وسایل فلزی دچار زنگ زدگی و رنگ پریدگی شوند. ما در این مطلب به شما کمک می کنیم تا با کیفیت ترین مصنوعات فلزی را خریداری نمایید.

مصنوعات فلزی اداری شامل چیست ؟

  • کمد بایگانی

یکی از معروف ترین مصنوعات فلزی، است . کمد بایگانی از وسایل پرکاربرد در اداره ها است؛ زیرا اسناد و مدارک مهمی در آن نگهداری می شود که در صورت سرقت، زیان های مالی زیادی را به وجود می آورد. اما امنیت بالای آن، تنها یکی از مزیت های این کمدهای بایگانی است. مزیت دیگر، فضای کمی است که این کمدها اشغال می کنند. این کمدها بسیار جمع و جور هستند، با این وجود می توانند اسناد و مدارک زیادی را در خود جای دهند. به وسیله کمد بایگانی، دیگر نگران گم شدن زونکن ها و فایل های اداری خود نباشید. زیرا با کمک فضای زیادی که در اختیارتان هست می‌توانید آن‌ها را به صورت مرتب دسته بندی نمایید. این کمدهای بایگانی دارای چند کشو مختلف هستند که می‌توانید از هر کدام برای دسته خاصی از پرونده های اداری استفاده نمایید.

اگر تمام پرونده ها را در یک کشو قرار دهید، باید زمان زیادی را صرف پیدا کردن پرونده مورد نظر خود نمایید. علاوه بر آن کمدهای بایگانی در برابر ضربه، آتش سوزی و زنگ زدگی بسیار مقاوم هستند و به دلیل امنیت بالایی که دارند، بسیار مناسب برای مکان های پرتردد می باشند. اگر می خواهید این کمدها را در مکان هایی که ارتفاع کمی دارند استفاده نمایید، باید از کمدهای بایگانی افقی بهره ببرید اما اگر ارتفاع مکان مناسب است ولی فضای کافی در اختیار ندارید، باید از کمدهای بایگانی عمودی استفاده نمایید. این کمدها ارتفاع زیادی دارند و در عین حال با عرض کمی که دارند، فضای زیادی را اشغال نمی کنند.

کاربرد مصنوعات فلزی اداری چیست؟

1.مراقبت و محافظت از اسناد

یکی از کاربردهای آن ها، محافظت و نگهداری از اسناد و مدارک اداری است. این مصنوعات فلزی، با داشتن جنسی با کیفیت، محکم و قفلی مقاوم، از سرقت اسناد اداری جلوگیری می کنند. علاوه بر آن، رنگ بدنه آن ها در طی زمان عوض نشده و زنگ نمی زند.

  1. نظم دهی

این مصنوعات فلزی، با داشتن فضای زیاد امکان طبقه بندی اسناد مختلف اداری را فراهم کرده اند، به گونه ای که در هر بخش از آن، می توانید استاد خاصی را نگهداری کنید. به این ترتیب از آشفتگی محل کار خود جلوگیری کرده و به محل کارتان نظم می بخشید.

  1. دسترسی سریع

اگر همه مدارک اداری خود را به صورت نامنظم و بدون دسته بندی در یک محل نگهداری کنید، ممکن است پس از مدتی جای آن ها را فراموش کنید و مجبور شوید ساعت ها به دنبال آن بگردید؛ اما با مصنوعات اداری ما، می توانید اسناد خود را شماره گذاری کرده و در بخش های مختلف، قرار دهید. به این ترتیب به سرعت آن ها را پیدا خواهید کرد.

مقایسه مصنوعات اداری فلزی و چوبی

مصنوعات اداری فلزی و چوبی هر دو شیک هستند ولی از نظر کیفیت با هم تفاوت هایی دارند. همچنین دارای رنگ های متنوعی هستند که متناسب با سلیقه خود می توانید از آن ها استفاده نمایید. ولی باید بدانید که جنس فلزی آن ها بسیار مقاوم تر است و در جاهایی استفاده می شود که تردد زیاد است و احتمال آسیب دیدن آن بالاست. جنس چوبی آن هم با داشتن طرح های متنوع فضای شیکی را در محل کار شما ایجاد می کند.

ویژگی‌ های مصنوعات فلزی اداری

اگر بخواهیم به شما ویژگی های یک وسیله ی فلزی را بگوییم به موارد ذیل اشاره میکنیم :

  • قیمت مناسب

مصنوعات اداری به دلیل استفاده مداوم باید جنس محکمی داشته باشند. پس بهتر است در اداره ها به ویژه در نقاطی که اسناد پراستفاده را قرار می دهید، از جنس فلزی آن ها استفاده کنید. در این صورت با باز و بسته کردن روزانه آن نیز دچار آسیب نشده و در هزینه خود صرفه جویی می کنید. همچنین قیمت این محصولات فلزی، بسیار مناسب است.

  • عمر

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که وسایل اداری شما در زمانی کم دچار آسیب شده باشد و مجبور به خرید محصولی دیگر شده باشید. اما دیگر جای نگرانی نیست زیرا وسایل فلزی اداری در برابر جنس پلاستیکی و چوبی، بسیار باکیفیت تر است و در طولانی مدت هم مثل روز اول خواهد ماند.

  • دوام بیش تر

مصنوعات فلزی اداری، دارای استحکام بالایی هستند. به گونه ای که در مقابل ضربه های محکم نیز آسیب نمی بینند، حتی بر روی بدنه آن ها نیز خط و خشی نخواهید دید. پس اگر به فکر محصولی بادوام هستید پیشنهاد می کنیم که از این وسایل فلزی استفاده نمایید.

ویژگی‌ های مصنوعات چوبی اداری

مصنوعات چوبی اداری دارای مزایایی هستند مانند:

1.ظاهر زیبا

مصنوعات چوبی به دلیل زیبایی خاصی که دارند، بسیار زیاد مورد استفاده قرار می گیرند. این محصول را می توانید در رنگ های تیره تهیه کرده و در محل کار خود قرار دهید؛ زیرا رنگ تیره مصنوعات چوبی را اغلب در اداره ها و فضاهای رسمی مورد استفاده قرار می دهند. به این ترتیب ظاهر محل کارتان را زیباتر می کنید.

  1. سبک
  2. کمک به حفظ دکوراسیون اداره

اگر به فکر این هستید که ظاهر محل کار خود را شیک تر کنید بهتر است از مصنوعات چوبی مانند مبل اداری استفاده نمایید. این محصولات فضای کار را زیباتر می کنند. علاوه بر آن مصنوعات چوبی اداری ما، جنس بسیار باکیفیتی دارند، به صورتی که هیچ خش و رنگ پریدگی ای نخواهند گرفت.

What are the uses and benefits of office metal artifacts

معایب مصنوعات فلزی 

همچنین معایب مصنوعات فلزی اداری شامل موارد زیر می شوند:

  1. مقاوم نبودن

یکی از معایب این مصنوعات چوبی اداری، مقاومت کم تر آن ها در برابر محصولات فلزی است. این مصنوعات چوبی زیاد مقاوم نمی باشند. برای مثال در مقابل آتش سوزی مقاوم نبوده و از بین خواهد رفت. علاوه بر آن باید درجایی قرار داده شود که آسیب نبیند و بر اثر ضربه خراب نشود.

  1. سنگین بودن

این مصنوعات چوبی دربرابر فضای کمی که دارند، وزن زیادی دارند. یعنی با اینکه اسناد کمی در آن جای می گیرند و سایز کمی دارند، ولی وزن آن ها نسبت به فضایشان بالا می باشد. پس بهتر است از آن برای مکان هایی استفاده نمایید که استفاده کم تری دارد، تا با کمبود فضا مواجه نشوید.

  1. هزینه بالا و گران

این مصنوعات چوبی به دلیل اینکه از چوب های طبیعی و مقاوم ساخته می شوند، نسبت به مصنوعات دیگر گران تر می باشند. پس اگر به دنبال خرید مصنوعات اداری ارزان هستید، باید بگوییم که این مصنوعات چوبی گزینه مناسبی برای خرید نیستند و باید در پی جایگزین مناسبی باشید.

  1. دوام کم

مصنوعات چوبی با وجود زیبایی منحصر به فردی که دارند، دارای دوام کمی می باشند. به همین دلیل باید بعد از خرید در حفظ و نگهداری آن کوشا باشید. در غیر این صورت ممکن است به زودی خراب شده یا رنگ خود را از دست دهند. پس اگر در پی خرید مصنوعات اداری بادوام هستید، مصنوعات چوبی را به شما پیشنهاد نمی کنیم.

دکمه بازگشت به بالا