ورزشی

آخرین فرصت کسب سهمیه المپیک پاریس برای تیراندازان ایران

مسابقات جهانی توزیع سهمیه المپیک برزیل که آخرین مسابقه کسب سهمیه المپیک برای تیراندازان است از امروز جمعه ۲۴ فروردین آغاز می‌شود.

به گزارش روابط عمومی، تیراندازان ایرانی قرار بود اواخر اسفند راهی اردوی تدارکاتی هانوفر شوند تا بتوانند سلاح‌های خود را به روز و ساچمه و فشنگ لازم برای تمرین و مسابقات پیش روی خود فراهم کنند اما این سفر به دلیل صادر نشدن ویزای ملی‌پوشان لغو شد. آنها  چند روزی زودتر راهی برزیل محل برگزاری مسابقات شدند تا تمرین کنند. قطعا کمبود مهمات لازم و به روز نشدن سلاح‌ها کار را در این مسابقات برای آنها سخت‌تر خواهد کرد.

مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی و توزیع سهمیه المپیک پاریس ۲۰۲۴ در رشته تفنگ و تپانچه از ۲۴ تا ۳۱ فروردین در ریودوژانیرو برزیل برگزار می‌شود. این آخرین فرصت تیراندازان برای توزیع سهمیه المپیک است. در این مسابقه ۱۶ سهمیه المپیک پاریس توزیع می‌شود و باید دید ملی‌پوشان در آخرین فرصت باقی‌مانده چند سهمیه را نشانه خواهند رفت.

البته ۱۲ سهمیه دیگر باقی مانده که مربوط به رنکینگ است و نفر اول رنکینگ هر ماده براساس قوانین می‌تواند سهمیه کسب کند.

هر کشور در هر ماده می‌تواند حداکثر دو سهمیه برای المپیک پاریس کسب کند. ایران در تفنگ بادی زنان هر دو سهمیه‌اش را گرفته است و دیگر در این ماده سهمیه‌ای به ایران تعلق نمی‌گیرد. تفنگ ۱۰ متر مردان (۲ سهمیه)، تفنگ سه وضعیت زنان (۲ سهمیه) و مردان (۲ سهمیه)، تپانچه بادی ۱۰ متر زنان (۲ سهمیه) و مردان (۲ سهمیه) و تپانچه ۲۵ متر زنان (یک سهمیه) ماده‌هایی است که نمایندگان ایران می‌توانند سهمیه المپیک کسب کنند.

ایران تاکنون تنها چهار سهمیه المپیک بدست آورده است. هانیه رستمیان در تپانچه ۲۵ متر، شرمینه چهل امیرانی و فاطمه امینی در تفنگ بادی ۱۰ متر و محمد بیرانوند در تراپ سهمیه حضور در المپیک پاریس را به دست آوردند. در المپیک توکیو تیراندازی ۶ سهمیه کسب کرده بود و امید است تیراندازان در آخرین فرصت بتوانند تعداد سهمیه های این رشته را نسبت به توکیو افزایش دهند.

امیرمحمد نکونام، پوریا نوروزیان، مهیار صداقت، هادی غرباقی، شرمینه چهل امیرانی، نجمه خدمتی، فاطمه امینی و الهه احمدی در بخش تفنگ جواد فروغی، سجاد پورحسینی، وحید گلخندان، هانیه رستمیان، گلنوش سبقت الهی و زینب طوماری در بخش تپانچه اسامی نفرات اعزامی به این‌مسابقات است. 

مریم طالبی به عنوان سرمربی تیم ملی تفنگ و محسن نصر اصفهانی به عنوان سرمربی تیم ملی تپانچه هدایت تیم ملی را به عهده دارند.

انتهای پیام

نویسنده تحریریه علوم ورزشی

با استفاده از سبک نوشتاری زیبا و توصیفات جذاب، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی گزارش‌های مفصل و زنده از رویدادها و مسابقات ورزشی می‌پردازم. هدفمندی خود را در به اشتراک گذاری احساسات و لحظات برجسته ورزش با شما دوستان ورزشی قرار می‌دهم. همراه با من باشید و به دنیای هیجان انگیز ورزشی نفس بکشید.
دکمه بازگشت به بالا