آیا دوربین‌ها افراد بدون ماسک را جریمه می‌کنند؟ تکلیف متخلفان کرونا در اتوبوس‌ها

یک فرمانده ارشد پلیس تهران گفت: “در اتوبوس ها به افراد بدون نقاب اخطار داده می شود و ما به آنها گفته ایم که افسران باید اتوبوس ها را به طور تصادفی متوقف کرده و اخطار دهند.”

سردار حسین رحیمی در مصاحبه با روابط عمومی ، وی با بیان اینکه گشت های مشترک پلیس ، وزارت بهداشت ، اصناف و سایرین با تأیید و درخواست ستاد مبارزه با فساد تاجگذاری در تهران راه اندازی شدند ، گفت: حدود سه هفته است که اخطار ، هدایت و موارد دیگر را داده ایم. به دنبال اخطار حدود یک هفته ، اصناف و وسایل نقلیه جریمه شدند و هم مدیریت و هم جریمه ها اعمال شد.

وی با بیان اینکه بهداشت عمومی یکی از اولویت های اصلی پلیس است ، ادامه داد: اطمینان از ایمنی در کنار سلامتی و هشدار به افرادی که از پروتکل ها و قوانین پیروی نمی کنند و زندگی و سلامتی دیگران را به خطر می اندازند. است. طبق ستاد ملی ضد تاج ، استفاده از ماسک در خانه اجباری است و باید توسط همه شهروندان رعایت شود.

فرمانده پلیس ارشد تهران با بیان اینکه تاکنون ده ها هزار اخطار صادر شده است ، گفت: چنین خودروها و اصنافی که پروتکل ها را رعایت نکنند نیز جریمه و پلمب شده اند.

رحیمی درباره جریمه های اعمال شده به عابران پیاده نیز گفت: در حال حاضر فقط یک مسئله هشدار دهنده برای عابران پیاده وجود دارد و گشت های ما غالباً به این افراد هشدار می دهند و هیچ قانون و جریمه ای وجود ندارد. البته همانطور که قبلاً گفتیم افراد در اتومبیل باید ماسک بزنند و فقط یک خودروی سواری به دلیل نداشتن نقاب جریمه نخواهد شد ، در غیر اینصورت هر راننده بدون نقاب و هر مسافر یا مسافر بدون نقاب 100 هزار مه جریمه نمی شوند. ، 20،000 جلد جریمه خواهد شد.

وی همچنین در مورد ساعت کاری گشت های کنترل و تیم های پلیس گفت: استفاده از ماسک برای تمام ساعات شبانه روز است و حضور پلیس و کار با تخلفات و جریمه ها به صورت شبانه روزی انجام می شود.

فرمانده پلیس تهران بزرگ در پاسخ به این س whetherال که آیا بازداشت افراد به دلیل نداشتن ماسک و نافرمانی از پروتکل ها امکان پذیر است ، گفت: “بحث بازداشت وجود ندارد و فقط اخطار و جریمه است.”

به گفته رحیمی ، نگرش به سودجویان ، مجرمان ، کلاهبرداران مراقبت های بهداشتی و دیگران متفاوت است و آنها دستگیر خواهند شد.

فرمانده پلیس ارشد پلیس تهران در پاسخ به این س whetherال که آیا خودروهای افراد غیرمسلح با دوربین جریمه می شود ، گفت: “موضوع دوربین برداشته شده است و ماموران ما این مشکل را با چشم خود می بینند.”

وی همچنین در مورد حفظ پروتکل ها در ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه در اتوبوس ها گفت: در اتوبوس های مترو به افراد بدون نقاب اخطار داده می شود که به افراد غیر مسلح اجازه ورود نمی دهد و ما اتفاقی بودن افسران را اعلام کرده ایم. توقف کنید و به اتوبوس ها هشدار دهید. بحث تخلیه مسافر وجود ندارد و این فقط یک هشدار است.

رحیمی افزود: “در همه این موارد ، پلیس ماسک رایگان به شهروندان توزیع کرد ، به ویژه کسانی که توانایی خرید و ماسک ندارند.”

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل