اقتصادی

آیا قیمت‌گذاری لوازم خانگی شفاف می‌شود؟

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی روز گذشته در نشست تولیدکنندگان و توزیع کنندگان لوازم خانگی با معاون اول رئیس جمهور گفت: توزیع کنندگان از تولیدکنندگان خواسته اند تا سه لیست قیمت شامل قیمت درب کارخانه، قیمت عمده فروشی و مصرف کننده را منتشر کنند. قیمت.

اکبر پازوکی در گفت وگو با روابط عمومی، جزئیات جلسه روز گذشته فعالان لوازم خانگی با وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) و معاون اول رئیس جمهور را تشریح کرد. برای تایید یک سازمان حمایتی باید سپس در سامانه 124 ثبت نام کنید و لیست قیمت شرکت ها را در اختیار اتحادیه ها و بانکداران قرار دهید.

وی افزود: دلیل تقاضا این است که اگر از قیمت شکایت کردید می توانید پاسخ دهید. اگر تغییر قیمتی ایجاد شود که تولیدکننده در آن مشارکت داشته باشد، می توانیم از تولیدکننده حمایت کنیم و اگر شکی در افزایش قیمت توزیع کننده وجود دارد، می توانیم از خود محافظت کنیم.

آیا رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با اشاره به موافقت برخی تولیدکنندگان با این پیشنهاد، لزوماً باید قیمت محصول را در محصول لحاظ کند؟ وی گفت: وقتی قیمت لیست قیمت سه ستونی ارائه می شود، فرقی نمی کند که قیمت روی کالا درج شده باشد یا خیر. زیرا قیمت آن برای مردم مقرون به صرفه خواهد بود. ضمناً اضافه شدن قیمت به محصول اتفاق خوبی خواهد بود، همه اینها به تصمیم سازمان دفاع بستگی دارد.

پازوکی با بیان اینکه در این نشست نگرانی ها و نگرانی های تولیدکنندگان و توزیع کنندگان مطرح شد، افزود: فروشندگان به طور مداوم به موضوعات مختلفی از جمله گران فروشی، قاچاق و ذخیره سازی متهم می شوند. قاچاقچی و قیمت گذار مشخص هستند و کارخانه تولید کالا را مدیریت می کند.

به گفته وی، در این نشست تاکید شد که وظیفه توزیع کنندگان خرید و پرداخت مالیات برای آنهاست. بنابراین، تولیدکنندگان نباید فروشگاه یا شبکه خاصی بسازند. البته شرکت ها می توانند یک فروشگاه برند ایجاد کنند و محصولات خود را به مردم نشان دهند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا