علمی و پزشکی

اختصاص اعتباراتی به دانشگاه‌های علوم پزشکی برای اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری

یکی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان شورای اسلامی گفت: مبالغ قابل توجهی برای اجرای قانون تعرفه خدمات پرستاری به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور پرداخت شده است.

محمدعلی محسنی بندیپی در گفت وگو با روابط عمومی درباره روند اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری گفت: ابتدا باید به پرستارانی که در همه عرصه ها به ویژه در دفاع از نظام خدمت رسانی به مردم کرده اند تبریک گفت. مقدس و کرونا جان خود را از دست دادند و زندگی از دنیا رفت.

وی ادامه داد: پیرو رهنمودها و فرمایشات مقام معظم رهبری، شورای یازدهم و کمیسیون بهداشت و درمان، اجرای برنامه تعرفه خدمات پرستاری با جدیت پیگیری شد. بررسی های وزارت بهداشت حاکی از آن است که مبالغ قابل توجهی برای پرداخت تعرفه خدمات پرستاری به دانشگاه های علوم پزشکی کیشور پرداخت شده است. این اعتبار باید در مورد همه کسانی که خدمات پرستاری ارائه می دهند لحاظ شود.

محسنی ابراز امیدواری کرد این پرداخت علی الحساب امیدی برای اجرای کامل قانون تعرفه خدمات پرستاری باشد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان شورای اسلامی در خصوص اقدامات انجام شده برای جبران کمبود پرستار گفت: با توجه به بازنشستگی تعداد زیادی از پرستاران و همچنین لزوم افزایش تخت های بیمارستانی و به تبع آن نیاز به پرستار. وزارت بهداشت و درمان در حال رایزنی با سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور اداری است. در صورت صدور مجوز، وزارت بهداشت می تواند تا پایان سال برای 20 هزار مداح آزمون جذب برگزار کند.

پیام پایانی

دکمه بازگشت به بالا