استانی

ارتقا طرح کنترل مصرف جهت عبور از پیک بار تابستان

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی استان سمنان ،مهدی پاک طینت با اعلام اینکه در این پروژه مراحل ارتقا سطح رویت پذیری و کنترل پذیری در شبکه توزیع برق به صورت چند مرحله‌ای تا رسیدن به هوشمندسازی کامل و تاثیر این مراحل بر کاهش پیک مصرف ارائه می‌شود گفت: ارائه خدمات بهتر و سریعتر به مصرف کنندگان، کسب اطلاعات و آمار بهتر و دقیق‌تر از شبکه توزیع، کاهش خاموشی‌ها، افزایش عمر مفید تجهیزات و جلوگیری از سرقت تاسیسات برقی از جمله مهم‌ترین دلایل و چرایی هوشمندسازی در صنعت توزیع برق است.
وی با اشاره به راه اندازی مرکز پایش کنتورهای فهام شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان در سال ۱۳۹۸ یادآور شد: هم اکنون تمامی قابلیت‌های کنتورهای هوشمند در این مرکز برای بازدید کنندگان قابل نمایش است.
وی گفت: در سال گذشته مدیریت بار هوشمند بخش چاه‌های کشاورزی در ایام پیک صورت پذیرفته است و تمامی مشترکین نصب جدید و سال گذشته در بخش‌های عادی و دیماندی کنترل پذیر شده‌اند.
پاک طینت افزود: ۱۲۳ دستگاه ماینر غیرمجاز از ۱۲ محل در سال ۱۴۰۲ کشف شده است و در این راستا، با هدف عدم استفاده غیر مجاز از برق بیش از ۳۰۰ مشترک در بخش تجاری و استفاده کنندگان مصرف برق در سال گذشته کنترل پذیر شده‌اند.
وی تصریح کرد: به منظور مدیریت پیک بار در سال گذشته بیش از ۷۶ هزار انشعاب و اشتراک دیماندی و غیر دیماندی در سطح استان در فرآیند تست و بازرسی قرار گرفته است و افسون بر ۳۰۰ مشترک در بخش خانگی رویت پذیر شده‌اند.
گفتنی است: با توجه به کنترل پذیری مشترکین این مکان میسر شده است تا روند مصرف انرژی مشترکین به صورت لحظه‌ای رصد و اطلاعاتی چون توان مصرفی، جریان، ولتاژ و ضریب بار به صورت سوابق دیتا ذخیره می‌گردد و کنتورهای کنترل پذیر قادر است در صورت لزوم با فرمان گرفتن از راهبر پایش چندین دستور قطع، وصل و تنظیمات کنتور را از راه دور به انجام رسانده و همچنین امکان دسترسی به داده‌های مصرف برق را میسر ساخته و در نتیجه این فرآیند بر میزان استفاده از انرژی توسط مشترکین احاطه دارد.

46

دکمه بازگشت به بالا