علمی و پزشکی

افزایش ۸۰ درصدی خطر بستری شدن در سیگاری‌های مبتلا به کرونا

طبق یک مطالعه جدید ، افراد سیگاری 60 تا 80 درصد بیشتر در بیمارستان بستری شده و بر اثر کووید 19 جان خود را از دست می دهند.

به گزارش روابط عمومی ، دکتر اشلی کلیفت و همکارانش در دانشگاه آکسفورد از ژانویه تا ژانویه 2020 پرونده پزشکی بیماران ، نتایج آزمایش کووید 19 ، داده های بستری و گواهی فوت بیماران را شناسایی کردند. شرکت کنندگان بریتانیایی BioBank.

این مطالعه نشان داد که افراد سیگاری بیشتر از افرادی که هرگز سیگار نکشیده اند در بیمارستان بستری شده و جان خود را از دست می دهند.

به گفته دیگر محققان ، نتایج این مطالعه نادرستی فرضیه اولیه مبنی بر اینکه سیگار ایمنی در برابر کووید 19 ایجاد می کند را تأیید کرد. این فرضیه در اولین مطالعات در آغاز اپیدمی بیان شد.

این مطالعه همچنین نشان داد که استعداد ژنتیکی برای سیگار کشیدن زیاد با افزایش دو برابری خطر ابتلا به کووید 19 و افزایش پنج برابری خطر بستری شدن در افراد سیگاری همراه است و این تیم خطر مرگ و میر ناشی از این بیماری را بیشتر نشان داد. در این گروه از افراد سیگاری ، این ویروس 10 برابر بیشتر شایع است.

به گزارش گاردین ، ​​دکتر کلیفت گفت: “تحقیقات نهایی نشان می دهد که سیگار کشیدن با خطر بیشتری برای ابتلا به کووید 19 ، یک بیماری جدی همراه است و سیگار کشیدن خطر ابتلا به بیماری های قلبی و انواع سرطان ها را افزایش می دهد. از کروناویروس آگاه باشید ، و اکنون زمان مناسبی برای افزایش انگیزه سیگاری ها برای ترک سیگار است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا