اقتصادی

امضای اولین تفاهم‌نامه فروش پساب تصفیه‌خانه فاضلاب در خوزستان

روابط عمومی/خوزستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: اولین قرارداد فروش تصفیه خانه فاضلاب بین شرکت آب و فاضلاب خوزستان و شرکت فولاد شادگان منعقد شد.

محمدرضا کرمی نژاد در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی با اشاره به اینکه بازیافت آب یکی از راه های حفاظت از منابع آبی است، اظهار کرد: فاضلاب تصفیه شده منفعت اقتصادی بسیار بالایی برای صنعت دارد و صنایع بزرگ باید برای مشارکت در پروژه های فاضلاب و آبرسانی نیاز باشد. ارایه شده.

وی با اشاره به اینکه بازیافت آب در صنایع و استفاده مجدد از پساب یکی از وظایف وزارت نیرو است، افزود: 5 تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای آبادان، خرمشهر، بندرامام، ماهشهر و شادگان در استان خوزستان در حال ساخت هستند و در حال ساخت هستند. در حال حاضر قراردادی 25 ساله بین شرکت آب و فاضلاب خوزستان و شرکت فولاد شادگان برای استفاده مکرر از تصفیه خانه فاضلاب منعقد شد.

کرمی نژاد گفت: بر اساس این قرارداد اولین تصفیه خانه فاضلاب شادگان با ظرفیت 20 هزار متر مکعب در روز در فاز اول در اختیار صنایع فولاد شادگان قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت آففا کوژستان تصریح کرد: امیدواریم تا پایان سال آینده تا پایان مراحل ساخت تصفیه خانه های بندرامام، ماهشهر، آبادان و خرمشهر، 500 هزار مترمکعب پساب را بازیافت کرده و در اختیار صنعت و کشاورزی قرار دهیم.

وی ادامه داد: بر اساس برآوردهای انجام شده از جمله شهر اهواز می توان یک میلیون متر مکعب پساب شهری را در شب بازیافت و وارد صنعت و کشاورزی استان خوزستان کرد.

پیام پایانی

دکمه بازگشت به بالا