علمی و پزشکی

«امنیت غذایی امروز، برای سلامت فردا»؛ شعار امسال روز جهانی غذا

همه ساله در 16 اکتبر ، روز جهانی غذا در کشورهای مختلف به منظور افزایش آگاهی در مورد گرسنگی و عادات غذایی سالم جشن گرفته می شود.

به گزارش روابط عمومی ، روز جهانی غذا روز تأسیس سازمان غذا و کشاورزی (فائو) است. این روز توسط سازمان هایی مانند برنامه جهانی غذا (WHO) و صندوق بین المللی توسعه کشاورزی نیز گرامی داشته می شود ، اما امسال این رویداد توسط سازمان غذا و کشاورزی و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان برگزار می شود. پناهندگان (UNHCR) ، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و برنامه جهانی غذا.

به گزارش سازمان ملل متحد ، رویداد امسال با همکاری شرکا و دولت های مختلف در حدود 150 کشور برگزار شد.

به گزارش India Today ، موضوع رویداد جهانی امسال “امنیت غذایی امروز ، سلامت فردا” است که در سال 2021 به عنوان روز جهانی غذا نامگذاری شد.

موضوع امسال بر اساس قدردانی از افرادی است که در ایجاد یک محیط پایدار که هیچ کس گرسنه نیست مشارکت داشته اند.

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، در سال 2020 149.2 میلیون کودک زیر پنج سال در سراسر جهان وجود داشت ، 45.4 میلیون کودک لاغر و ضعیف و 38.9 میلیون کودک دارای اضافه وزن.

اگرچه تعداد کودکان دارای ناتوانی رشدی در همه مناطق به جز آفریقا رو به کاهش است ، اما بیش از نیمی از کودکانی که وزن خود را کاهش می دهند هنوز در جنوب آسیا زندگی می کنند و بیش از سه چهارم کودکان آسیایی دارای اضافه وزن هستند. به

به گزارش دویچه وله به نقل از برنامه جهانی غذا در آلمان ، بر اساس آخرین شاخص گرسنگی جهانی ، بیش از 800 میلیون نفر گرسنه هستند و 41 میلیون نفر در آستانه گرسنگی هستند.

سازمان جهانی مبارزه با گرسنگی در آلمان می گوید که هدف جامعه بین المللی برای پایان دادن به گرسنگی تا سال 2030 محقق نخواهد شد.

به گفته این سازمان ، مبارزه با گرسنگی جهانی بسیار کند است و چشم اندازهای آینده این مبارزه نامشخص است.

ماتیاس موگه ، دبیرکل سازمان جهانی کمک به گرسنگی ، پیش از گزارش شاخص جهانی گرسنگی گفت: “ما تا سال 2030 از مسیر محو گرسنگی دور شده ایم ، زیرا گرسنگی دوباره در حال افزایش است.”

به گفته وی ، سیاستمداران جهان باید با بحران غذا مبارزه کنند.

در سال های اخیر ، قحطی ، گزارش های سازمان تغییرات آب و هوایی و ادامه درگیری ها و مناقشات منطقه ای از عوامل مهم در کند شدن سرعت رسیدگی به این مسئله از جمله همه گیری اخیر کرونا عنوان شده است. دو سال.

بر اساس این گزارش ، تا سال 2030 ، حداقل 47 کشور قادر نخواهند بود در بین اکثریت جمعیت خود به سطح پایینی از گرسنگی دست یابند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا