علمی و پزشکی

این خودرو ظرف چند ثانیه به رنگ دلخواه شما تغییر می‌کند

در نمایشگاه CES 2023، رئیس هیئت مدیره شرکت خودروسازی BMW از خودروی مفهومی i Vision Dee و همچنین ویژگی جدیدی به نام “نقاط لمسی فیژیتال” رونمایی کرد.

خودرویی را تصور کنید که بدنه آن تغییر رنگ می دهد. خودرویی که می تواند تا 32 رنگ مختلف را در کل بدنه و رنگ های خود بگیرد یا همزمان با چند رنگ خود را نشان دهد و حتی می تواند در اطراف شیشه هایش تابلوهای دیجیتالی به نمایش بگذارد.

شما به آینده سفر نکرده اید، اما این ویژگی که i Vision Dee نام دارد، یک شرکت BMW است که اولین ارائه رسمی خود را در نمایشگاه CES 2023 انجام داد و آن را در یک سخنرانی اصلی در نمایشگاه توسط الیور زیپس، رئیس هیئت مدیره ارائه کرد. از مدیران BMW.

کلمه «دی» مخفف «تجربه عاطفی دیجیتال» و به معنای «تجربه احساسی دیجیتال» است. این خودرو یک سدان سایز متوسط ​​و یک BMW کلاسیک است که با طیف دیوانه‌واری از نوآوری‌های تکنولوژیکی همراه است.

این بار نابغه های باواریایی واقعاً از پیش نمایش طرح ها و فناوری های آینده که به زودی وارد بازار خواهند شد، فراتر رفته اند.

زیپس در سخنان خود گفت: ما با Vision Dee نشان می دهیم که چه چیزی در هنگام یکپارچه سازی سخت افزار و نرم افزار امکان پذیر است. به این ترتیب می توانیم از تمام پتانسیل دیجیتالی شدن برای تبدیل خودرو به یک همراه هوشمند استفاده کنیم. این آینده خودروهاست و همچنین ترکیبی از تجربه مجازی با لذت واقعی رانندگی است.

این خودرو در عرض چند ثانیه به رنگ مورد نظر شما تغییر می کند

تغییر قابل توجه در فناوری تغییر رنگ E-Ink

قبل از اینکه به جزئیات دقیق این ویژگی جدید بپردازیم، اجازه دهید نگاهی به CES 2022 بیندازیم، زمانی که BMW از ویژگی iX Flow رونمایی کرد.

این خودروی مفهومی پنل هایی روی بدنه خود داشت که مانند عینک آفتابی بودند و با استفاده از فناوری الکتروفورتیک تغییر رنگ می دادند. از آن زمان، همین گروه به رهبری استلا کلارک، رئیس پروژه و مغز پشت این ایده، به صورت شبانه روزی روی فناوری تغییر رنگ E-Ink که در نمایشگاه CES 2022 معرفی شد، کار کردند و نتیجه روی بدن دی قابل مشاهده است.

به بَمَوَو، نسخه i Vision Dee نسخه بهبود یافته این فناوری است. بدنه این کانسپت به 240 قطعه الکترونیکی تقسیم شده است که هر کدام به صورت جداگانه قابل کنترل هستند. همانطور که قبلا ذکر شد، 32 رنگ را می توان در کل طیف نمایش داد. در عین حال رینگ چرخ ها نیز می تواند با این تغییر همراه باشد.

BMW همچنین اضافه کرد که این اولین بار است که E-Ink در تمام قسمت های بیرونی خودرو استفاده می شود و خبر خوب این است که به زودی تجاری شده و به دست مصرف کنندگان خواهد رسید.

“فیژیتال” و توانایی واکنش

ب ام و اصطلاح جدیدی را برای توصیف ادغام عناصر فیزیکی و دیجیتال در این ویژگی به نام “فیگیتال” ابداع کرده است و در سراسر خودرو گسترش یافته است. این ویژگی در چراغ های جلو و جلوپنجره دی که مانند یک چهره مجازی با صدا است مشهود است.

BMW این ویژگی را به عنوان یک نماد فیزیکی بر روی یک سطح یکنواخت توصیف می کند که به خودرو اجازه می دهد چهره های مختلف را بازتولید کند.

به این موارد اضافه کنید که این خودرو می تواند با مردم همراهی کند و در عین حال تصویری از آواتار راننده را روی شیشه های کناری به نمایش بگذارد. اینده نگرانهرانه است. این آواتار با گرافیک عالی و وضوح بالا ساخته شده است و پنجره های قابل تنظیم به شما این امکان را می دهد که از دید سایر مسافران پنهان شوید.

وقتی وارد این خودرو می شوید، i Vision Dee جلب توجه می کند. چیزی که BMW آن را “واقعیت هیبریدی لغزنده” می نامد شامل یک نمایشگر فوق عریض هدآپ (HUD) است که در جلوی دی امتداد دارد.

در حال حاضر، در حالی که کل این مفهوم واقعاً جالب به نظر می رسد، یک ویژگی وجود دارد که به نظر می رسد در کوتاه مدت واقعاً قابل اجرا باشد.

نمایشگرهای HUD در حال حاضر معمولاً اطلاعاتی مانند جهت و سرعت وسیله نقلیه را که مستقیماً در مقابل راننده قرار دارد نمایش می دهند. اما در اینجا BMW قصد دارد تمام جلوپنجره خودرو را به چنین نمایشگری تبدیل کند.

یک صفحه نمایش بزرگ HUD که شیشه جلو را می پوشاند

با این ویژگی راننده می تواند بدون اینکه چشم از جاده بردارد اطلاعات لازم را ببیند. رانندگان همچنین می توانند به راحتی آنچه را که برای مشاهده انتخاب می کنند سفارشی کنند.

آدریان ون هویدونک، مدیر طراحی BMW می گوید: واقعیت افزوده چیزی است که نه تنها جالب است، بلکه در واقع برای ناوبری راننده مفید است. می توانید بر روی جاده ای که پیش رو دارید تمرکز کنید و در عین حال اطلاعات مورد نیاز بر روی صفحه نمایش روبروی شما نمایش داده می شود. آنچه در این خودرو مشخص می کنیم، فناوری جدیدی است که به شما اجازه می دهد از کل شیشه جلو استفاده کنید.

بخشی از معماری مدرن BMW

кар ма ба Дее хонзо وجود ندارد я бехтер همانطور که در ابتدای خبر اشاره شد، این خودرو قابلیتی به نام نقاط لمس فیزیکی را به نمایش می گذارد. اما این ویژگی چگونه کار می کند؟

اگر انگشتان خود را نزدیک دستگیره در قرار دهید، یک سوئیچ مجازی برای فشار دادن ظاهر می شود و همانطور که انتظار می رود، وقتی دست خود را از در دور می کنید ناپدید می شود.

با توجه به اینکه در آینده به قطعات کمتری در صنعت خودروسازی نیاز خواهیم داشت، چنین ویژگی هایی به خودروسازان کمک می کند تا در هزینه های تولید صرفه جویی زیادی داشته باشند.

در حال حاضر، i Vision Dee یک مفهوم الکتریکی است که همراه با یک نمایشگر بزرگ HUD، بخشی از معماری مدرن BMW است و مردم و ماشین‌ها را به هم نزدیک‌تر می‌کند.

227227

دکمه بازگشت به بالا