فرهنگ و پیشینهکسب و کار ایرانیان

بهترین زمان سفر به ترکیه برای تفریح

بهترین زمان سفر به ترکیه به نقل از سایت سفرمی

تور ترکیه یکی از محبوب ترین سفرهای خارجی است. آب و هوای مناسب، نزدیکی و قیمت مناسب نیز دلایلی است که ترکیه را به مقصدی جذاب برای گردشگران تبدیل می کند. به طوری که تقریبا در تمام طول سال بسیاری از مسافران به ترکیه سفر می کنند. ما شما را در اینجا در مورد بهترین زمان برای سفر به ترکیه آگاه می کنیم.

ترکیه شهرهای توریستی زیادی دارد که هر کدام به نوعی شناخته شده اند. به عنوان مثال آنتالیا به خاطر هتل ها و امکانات رفاهی لوکسش شناخته شده است. بیشتر کسانی که به آنتالیا سفر می کنند می خواهند استراحت کنند و باد را باز کنند.

استانبول شهری به طور فزاینده روشن است. این شهر دارای جاذبه های گردشگری است، در حالی که فضای سنتی بازار شهر و خیابان های آن هر توریست را به خود جلب می کند. استانبول یکی از بهترین شهرهای خرید است. خیابان تکسیم نیز یکی از مناطقی است که از شب تا شب از گردشگران استقبال می کند.

کاپادوکیا از دیگر شهرهای جذاب و توریستی ترکیه است که شما به گذشته‌ها می‌برد. این منطقه هتل‌های غاری زیادی دارد. از مهم‌ترین جذابیت‌هایش نیز بالن‌سواری بر فراز دشت‌های اطراف است. خلاصه برای هر فرد و سلیقه‌ای ترکیه جاذبه‌ای برای ارائه دارد.

بالن سواری کاپادوکیا با سایت سفرمی

به همان نسبت که هر شهری از ترکیه برای سلیقه‌ای جذاب است، زمان‌های مختلف نیز برای مقاصد مختلف سفر مناسب هستند. مثلاً اگر برای خرید بخواهید عازم ترکیه شوید بهتر در خاصی سفر کنید و برای سفر تفریحی نیز بعضی فصل‌ها مناسب‌تر هستند.

اگر هم به دنبال سفری ارزان هستید باید بهترین زمان آن را پیدا کنید. اگر در این زمینه‌ها اطلاعات کافی ندارید بهتر است سری به سایت سفرمی (safarme.ir) بزنید. خصوصاً اگر برای بار اول بخواهید سفر کنید، حتماً نیاز به مشاور و راهنما دارید. سایت سفرمی یک مرجع کامل در این زمینه است که هم اطلاعات لازم و کافی را در مورد سفر ارائه می‌دهد و هم امکان رزرو تور، هتل و بلیت را برایتان فراهم می کند.

بهترین زمان سفر به ترکیه برای تفریح

همان‌طور که گفته شد در سفر به ترکیه برای هر منظوری بهتر است، زمانی خاص را انتخاب کنید. ترکیه کشوری چهارفصل است و تنوع آب و هوایی مختلفی دارد. اما با این‌حال بهتر است برای سفرهای تفریحی اوایل فروردین تا اوایل تیر را انتخاب کنید. در این بازه هوای اغلب شهرها بهاری است. سرمای زمستان رخت بسته و هوا رو به گرمی می‌رود.

برای سفر به ترکیه از ایران ۲ راه برای عموم وجود دارد:

  • سفر با قطار
  • خرید بلیط هواپیما

اگر زمان کمتری برای سفر دارید پیشنهاد ما این است که با تهیه بلیط هوایپما سفر خود را شروع کنید، البته که سفر با قطار هم جذابیت های خودش را دارد.

تابستان‌های ترکیه نیز زمان خوبی برای سفر کردن است. البته بعضی شهرها مانند آنتالیا دمای بیشتری دارند و به دلیل هم‌جواری با دریا شرجی نیز هستند. اما در کل تابستان ترکیه در اغلب شهرها هوای مطبوعی در جریان است. البته که هوای خوب به معنای توریست بیشتر و متعاقباً قیمت‌های بالاتر است.

بهترین زمان سفر به ترکیه برای خرید

بهترین خرید از ترکیه را می‌توانید در زمان برگزاری فستیوال‌ها داشته باشید. فستیوال بهاره استانبول یکی از آن‌ها است که طرفداران زیادی دارد. این فستیوال از اواسط خرداد تا اوایل تیر برگزار می‌شود و در این زمان تمام مراکز خرید و فروشگاه‌ها تخفیف‌های سراسر دارند. البته ازآنجایی‌ که این بازه برای سفرهای تفریحی نیز زمان مناسبی است، مسافران زیادی در سطح شهر هستند.

یکی دیگر تز فستیوال‌های خرید، فستیوالی در اواخر شهریور است. در این فستیوال‌ها نیز می‌توانید خریده‌ای ارزانی داشته باشید. به‌علاوه این بازه به دلیل بازگشایی مدارس توریست کمتری دارد، بنابراین قیمت‌ها تا حدودی کاهش می‌یابد.

البته در فصل زمستان نیز شهر استانبول جشنواره خرید خوبی دارد. این فستیوال از اواسط آذر تا اواسط بهمن برگزار می‌شود. در این زمان هوای ترکیه سرد است. همین‌طور به دلیل جشن کریسمس، گردشگران زیادی در شهر دیده می‌شوند. البته به‌طور کلی قیمت تور ترکیه در زمستان کمتر از بهار و تابستان است.

بازار بزرگ استانبول سایت سفرمی

علاوه بر استانبول شهرهای دیگری نیز مانند وان، مرسین، آنکارا و … جشنواره های خرید دارند. در تمام فصول در اغلب شهرها مراکز خرید جشنواره آخر فصل دارند. به این صورت که اجناس فصل قبل را با کم‌ترین قیمت ارائه می‌دهند. ماه رمضان و بسیاری از مناسب‌های دیگر مراکز خرید ترکیه تخفیف‌های همیشگی دارند.

بهترین زمان سفر به ترکیه با تور ارزان

همیشه قیمت یکی از فاکتورهای مهم برای مسافرت بوده است. قیمت بلیط هواپیما، قیمت هتل، قیمت تور و … در زمان های مختلف سال با توجه به استقبال گردشگران فرق می کند. بنابراین، اگر به دنبال بهترین زمان سفر به ترکیه با توری ارزان هستید، باید زمان های کم توریست را انتخاب کنید.

زمستان ها معمولاً قیمت تورها کاهش می‌یابد. خصوصاً در شهرهایی که هوای خنک دارند. اوایل فروردین هم به دلیل شروع بهار و هم عید نوروز قیمت‌ها به‌شدت افزایش پیدا می‌کند. از طرفی هم تقاضا برای تور زیاد است و اگر از قبل برنامه‌ریزی نداشته باشید، احتمالاً از سفر جا می‌مانید.

در ضمن، درست اواخر فروردین که تعطیلات به پایان می‌رسد و مردم از سفرها باز می‌گردند، قیمت‌ها کمی کاهش می‌یابند.

منبع: سفرمی

بازنشر در : Rice.Edu

دکمه بازگشت به بالا