رویداد روز

توضیحات مدیریت بحران درباره ریزش ناگهانی زمین در نسیم شهر

در پی انتشار فیلمی از رانش زمین در یکی از مناطق نزدیک نسیم شهر در فضای مجازی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران گفت: این حادثه بهمن نبوده است.

به گزارش روابط عمومی، نماهنگ «لغزش زمین» روز پنجشنبه در شهر نسیم شهر استان تهران منتشر شد. اصل به زودی تایید شد و فرماندار نسیم شهر گفت که مربوط به حادثه ای است که حوالی ساعت 3 بامداد پنجشنبه در یکی از کوچه های نزدیک نشیم شهر رخ داده است. بخشی از زمین تا عمق 15 و دو متری سقوط کرد.

اما موضوع انتخاب شده برای این رویداد نادرست بود، زیرا هیچ فرونشست در این منطقه رخ نداده بود و این رویداد شباهتی به پدیده فرونشست نداشت. منصور درگاتی مدیرکل بحران تهران نیز با روابط عمومی گفت و گو کرده است او این احساس را تکرار کرد: اتفاقی که در نسیم شهر افتاد غرق شدن نیست. منشأ این رویداد ساخته دست بشر است و یک بلا یا پدیده طبیعی نیست.

وی با بیان اینکه در پی این حادثه یک آپارتمان چهار آپارتمانی و گودالی که در برخی از نقاط خیابان و حیاط منزل نمایان شده بود به صورت موقت تخلیه شده است، افزود: این اقدام برای روشن شدن این حادثه انجام شد. همچنین در بررسی های اولیه مشخص شد که به دلیل شکستگی لوله آب یا عوامل دیگر منجر به فرونشست زمین فرونشست زمین نشده است و علت آن دخالت انسانی بوده است.

مدیرکل بحران استان تهران درباره اقدامات انجام شده برای ایمن سازی منطقه گفت: خودتان برگردید.

وی همچنین درباره علت این حادثه توضیح داد: قط علت دقیق حادثه در دست بررسی است. مشخص است که فرونشست نبوده و ناشی از دخالت انسان بوده است، اکنون باید توسط کارشناسان بررسی شود که لوله ترکیده یا کانالی را حفر کند و غیره.

وی همچنین با انتقاد از برخی اخبار گفت: متأسفانه گاهی اخبار به گونه ای نقل می شود که گویی بحران بزرگی رخ داده است و گاهی افراد نام هایی را انتخاب می کنند که حتی کارشناسان بحران و بلایای طبیعی نیز از آن خبر ندارند. این اقدامات آسیب زیادی به روح و روان شهروندان وارد می کند، آنها را در معرض فشارها و استرس های مختلف قرار می دهد. بنابراین نباید چنین اقداماتی صورت گیرد و رسانه ها باید با مسئولان مربوطه، مسئولان این موضوع را رصد کنند.

تفاوت زمین لغزش با زمین لغزش چیست؟

همانطور که از عکس های منتشر شده مشخص است این حادثه بیشتر شبیه بهمن است. روابط عمومی در مردادماه با رضا کرمی محمدی، رئیس وقت سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، غیرنظامی و زلزله شناس گفت وگو کرد تا تفاوت غرق شدن و سقوط را ببیند. کرمی محمدی گفت: پدیده رانش زمین را با ریزش اشتباه نگیریم. در حالی که برخی افراد رانش زمین را ناشی از رانش زمین می دانند، بهمن ناشی از رانش زمین و حفره های بزرگی است که در وسط زمین در اعماق زمین ظاهر می شود و ناگهان با فروریختن سطح زمین ظاهر می شود. .. مثل اتفاقی که چند سال پیش در منطقه شهران تهران افتاد. اما فرونشست در نتیجه خشکسالی و کاهش آب های زیرزمینی و غیره است. فرونشست تدریجی در سطح زمین که در چنین مواردی رخ می دهد.

کرمی محمدی با تاکید بر اینکه شهروندان نباید از رانش زمین هراس داشته باشند، افزود: خطر رانش زمین سازه های ساده مانند منازل بسیار کم است. “این در مورد ساختمان های بزرگ، پل ها، لوله های آب و غیره صدق می کند. می تواند مشکلاتی ایجاد کند.”

علی بیت اللهی، دبیر کارگروه ملی بلایای طبیعی، پیش از این درباره تفاوت زمین لغزش و رانش زمین به روابط عمومی گفته بود: یکی پدیده فرونشست، دیگری فروپاشی است و باید بین آنها تمایز قائل شویم. رانش زمین در تهران رایج است، از جمله ریزش ها می توان به ریزش میدان شهران، ریزش خیابان پیامبر، چندین ریزش خیابان مولوی و… اشاره کرد که با آتش سوزی در خط لوله گاز همراه بود. زمانی که این خطر رخ می دهد، سوراخ هایی به قطر 10 تا 20 متر روی زمین ظاهر می شود که با ریزش ناگهانی آن مشخص می شود که می تواند منجر به ریزش ساختمان، افتادن داخل خودرو، آسیب به لوله ها و … شود. خودشه. “

دبیر کارگروه ملی ریسک گفت: ریزش در تهران امری عادی است. این خطر با رانش زمین بسیار متفاوت است».

هر چند اتفاقی که صبح پنج شنبه در نسیم شهر رخ داد، رکود به نظر می رسد، اما امنیت و امنیت حادثه دیدگان اهمیت بیشتری دارد و مسئولان مسئول باید تصمیم جدی بگیرند. آن را پیدا کنید و البته این استراتژی را اجرا کنید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا