رویداد روز

خشکسالی در کشور تا دو سال آینده به پایان می‌رسد

آفتاب‌‌نیوز :

محمدحسن نامی پیش از ظهر امروز پنجشنبه ضمن سفر به استان خوزستان و بازدید از سد و نیروگاه دز در شهرستان اندیمشک اظهار کرد: در این دوره از بارش‌ها و فعالیت سامانه بارشی قدرتمند در کشور و استان خوزستان، همکاری و همراهی مردم با مسئولان بود، هر آنچه که از سوی مسئولان و دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود، مردم رعایت می‌کردند و همین موضوع سبب شده تا شاهد مدیریت بسیار بهینه در سیلاب اخیر باشیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به حضور همه مسئولان کشور در صحنه بحران اشاره کرد و ادامه داد: رئیس جمهور دائماً مسائل را رصد و دستور‌های لازم را ابلاغ می‌کرد و معاون اول رئیس جمهور و وزیر کشور نیز پیگیر موضوع بودند و در صحنه حضور داشتند.

وی ادامه داد: حضور مردم و مسؤولان در صحنه و اجرای دستور‌ها و ابلاغ‌ها می‌تواند در آینده خطر بلایای طبیعی را به صفر برساند، در این بارش سیل‌آسای اخیر با همراهی مردم اتفاق افتاد و با اسکان اضطراری روستاییان و عشایر در معرض خطر، شاهد اتفاق بدی در کشور نبودیم.

وی گفت: در برخی مناطق دبی آب افزایش یافت و در صورتیکه جا به جایی و تخلیه انجام نمی‌شد، تلفات اتفاق می‌افتاد که با همکاری و همراهی مردم و حضور در صحنه مسؤولان بدون خطر و حادثه از سیلاب عبور کردیم.

نامی با بیان اینکه در پنج ساله دوم خشکسالی هستیم، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود این وضعیت تا یک یا ۲ سال آینده به پایان برسد و درصورتی‌که بارندگی‌های اخیر که رحمت الهی بود، اتفاق نمی‌افتاد، در تابستان امسال برای تأمین آب برخی مناطق دچار مشکل می‌شدیم.

تیم تحریریه مطالب حوادث

نویسنده حوادث با استعداد در استفاده از سبک نوشتاری منحصر به فرد هستم. توانایی خلق تاثیر و ارتباط عاطفی با خوانندگان را دارم.
دکمه بازگشت به بالا