اقتصادی

رشد قیمت میلگرد و تیرآهن در 5 ماه اول 1401 نسبت به مدت مشابه پارسال

یکی از بهترین راه‌ها برای بررسی شرایط بازار و پیش‌بینی قیمت‌ها، مقایسه آن با دوره‌های زمانی مشابه در سال‌های گذشته است. به عنوان مثال هر ساله با تغییر فصل شاهد نوسانات در سطح تقاضای بازار برای ماشین آلات و تجهیزات و قیمت ها هستیم. این مقایسه همچنین می تواند دیدگاه مطلوبی را برای مردم نسبت به شرایط صنایع مرتبط مانند ساختمان و خودروسازی و روند قیمت ها در بازار مسکن و خودرو ایجاد کند. در ادامه قصد داریم تغییرات قیمت پیکان و فولاد را به عنوان دو بازیگر اصلی صنعت فولاد در 5 ماهه اول 1401 و 1400 تحلیل کنیم.

قیمت میلگرد و تایر در سال 1401 تحت تاثیر چه عواملی بیشترین نوسان را داشته است؟

عوامل متعددی مانند: عرضه و تقاضای بازارهای داخلی و خارجی، نرخ ارز، نرخ تورم و … مهمترین عواملی هستند که دست به دست هم می دهند. قیمت نهایی فولاد است آنها تصمیم میگیرند. این عوامل در 5 ماهه اول سال 1401 توانستند مانند یک اهرم عمل کرده و نسبت به سال قبل تغییراتی ایجاد کنند. قیمت مناسب است و فلش تغییر در بازار در ادامه این پارامترها را با جزئیات بیشتری بررسی خواهیم کرد:

عرضه و تقاضا

سطح تولید و عرضه محصولات فولادی در 4 ماهه اول سال 1401 نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد افزایش داشته است. بر اساس آمار دقیق، محل توقیف شد. حجم نامه و فلش تولید در سال 1401 3.463 میلیون تن و 416 هزار تن بیشتر از حجم تولید در سال 1400 بوده است. این امر تا حد كیدیه است به ثبات قیمت در بازار کمکم کنید

سطح تقاضا را می توان در دو بازار داخلی و خارجی بررسی کرد. بازارهای داخلی همیشه تحت تأثیر قدرت مالی مردم برای بازسازی و ساخت و ساز هستند будузе янулый долут брай проективы имрани кишор تنظیم شده است. از سوی دیگر، این تقاضا از سوی بازارهای خارجی مانند کره، تایلند، گرجستان، عراق و… موجب گسترش سبد صادراتی می شود؛ مساله این است آرسان فروشی روسیه bray frara برای پاشار تاریхімыхай آمریکا در اروپا، کاهش حجم صادرات به ایران انجام شد

نرخ تورم

نرخ تورم طی 5 ماه گذشته نوسان داشته که عمدتاً در گروه مواد غذایی، آشامیدنی و دخانیات رخ داده است. بنابراین بهبود شرایط اقتصادی نسبت به سال گذشته پیش بینی نمی شود. افزایش میزان تورم همواره توانسته انگیزه ای برای افزایش قیمت ها در بازار باشد.

قیمتش نیم دلاره

قیمت دلار در 5 ماهه اول سال 1401 به 31 هزار تومان رسید; تاثیر این افزایش نرخ را در بازارهای مختلف می‌توان مشاهده کرد فولاد بازار اجازه بدید ببینم. اما این هیجان قیمتی زیاد دوام نیاورد و باز هم به زیر 29 هزار تومان رسید. این نوسانات توانست ردیفی از سخت افزارها را در بازار ایجاد کند. اما تغییر قابل توجهی نداشت.

شرایط سیاسی و اقتصادی بد است

عواملی مانند: وضعیت اقتصادی کیشور، شرایط سیاسی و روابط تجاری با سایر کشورهای جهان در مورد قیمت، به قطعات فولادی توجهی نکرد. تحریم های اعمال شده بر صنعت فولاد ایران و توسعه برنامه هسته ای از جمله این عوامل است. به همین دلیل هرگونه خبر مرتبط با قرارداد و تصمیم هر یک از طرفین می تواند در نهایت فراز و نشیب هایی را در بازار سخت افزار ایجاد کند.

نمودار مقایسه ای تغییرات قیمت در 5 ماهه اول 1400 و 1401

در 5 ماهه اول سال 1400 شاهد تغییراتی در دولت و برخی جهت گیری های سیاسی بودیم. از سوی دیگر ورود به ماه های گرم باعث افزایش تقاضا برای قطعات فولادی شد. این تغییرات امکان پذیر است قیمت مناسب است بناب و مارک های دیگر نیز تحت تأثیر قرار می گیرند. به منظور تا پایان اسفند 1400 شاهد افزایش 43.4 درصدی قیمت ها بودیم.

بازار در عرض 5 ماه گذشته است. رکود کمتر است آن را تجربه کرد کاهش صادرات می تواند بیشتر محصولات فولادی را در داخل مرزهای کشور حبس کند و باعث انباشت آن در بازارها شود. به این ترتیب قیمت ها کاهش یافته و از افزایش قیمت ها در ماه های پیک تقاضای بازار جلوگیری کرده است. بر اساس آمارها مشاهده می شود که قیمت میلگرد 16 از ابتدای سال 1401 و در 5 ماهه اول روند نزولی داشته است در حالی که در مدت مشابه سال گذشته روند صعودی را تجربه کرده است.

بررسی قیمت روز سه شنبه در 5 ماهه اول سال 1400 نسبت به مدت مشابه در سال 1401

نوسان نرخ یکی از مهم ترین عوامل در تغییر قیمت مسکن است به شماره میاید; بنابراین نظارت و پیش بینی رفتار این محصول فولادی به دغدغه طیف وسیع تری از افراد جامعه تبدیل شده است. مرور قیمت ده است نمودار تغییرات قیمت فایکو نشان می دهد که نوسان ارزش واقعی این محصول طی 5 ماهه اول سال 1401 نسبت به سال گذشته بسیار ناچیز بوده است. طی دو سال گذشته قیمت تمام برندهای پیکان با توجه به تغییرات بازار افزایش یافته است اما اگر بخواهیم کاهشی را نشان دهیم. قیمت تیراخن فایکو و کارخانجات دیگر را بررسی کنیم، در 5 ماهه اول 1400 و 1401 این روند صعودی بوده است.

سخنرانی پایانی

بررسی همه جانبه قیمت پیکان و فولاد نشان می دهد که بازار سخت افزار در 5 ماهه اول سال 1401 نسبت به سال های گذشته بسیار پر نوسان بوده است. این ثبات و ثبات قیمت بر بازارهایی مانند مسکن نیز تاثیر گذاشته و باعث رکود شده است. بنابراین نظارت بر قیمت این محصولات می تواند به شما در شناسایی و پیش بینی رفتار صنایع مرتبط و بازارهای مرتبط کمک کند. همچنین می توانید از طریق وب سایت به یک بانک اطلاعاتی بزرگ دسترسی داشته باشید و بهترین قیمت محصولات فولادی مورد نظر خود را که توسط فروشندگان در بازارهای مختلف عرضه می شود را مشاهده کنید تا بتوانید تصمیم درستی برای خرید بگیرید.

منبع: gereft.com

دکمه بازگشت به بالا