رویداد روز

زلزله تایوان؛ تلاش های امدادی همچنان ادامه دارد

یک هفته از وقوع زلزله قدرتمند ۳ آوریل در سواحل شرقی تایوان می‌گذرد و بازسازی مناطق زلزله و بازگشت به شرایط و روال عادی، چالش مهم این کشور است.

به گزارش روابط عمومی، زمین لرزه ۷.۴ ریشتری چهارشنبه هفته گذشته در ساعت 8 صبح به وقت محلی با کانونی در نزدیکی شهر «هوالین» در ساحل شرقی این کشور روی داد.

در این زلزله مرگ ۱۳ نفر تایید شده است و عملیات جستجو برای یافتن شش نفر که در ناحیه گردشگری دره «تاروکو» و جاهای دیگر مفقود شده‌اند، همچنان در این مدت ادامه دارد.

این زمین‌لرزه همچنین به ۸۷۰ ساختمان آسیب رساند و ۷۵ مورد خسارت به جاده‌ها و تونل‌ها در سراسر تایوان وارد کرد.

همچنین شهرداری هوالین می‌گوید که بیش از ۱۴۰۰ خانه آسیب دیده است. مقامات محلی با مشاوران املاک و سایرین برای تامین مسکن برای افراد آسیب‌دیده همکاری می‌کنند. باجه‌ای نیز برای ثبت درخواست‌های کمک مالی و یارانه راه‌اندازی کرده‌اند.

به گزارش ان اچ کی، برخی از جاده‌ها هنوز در تنگه تاروکو بازسازی نشده‌اند، جایی که ریزش کوه و رانش زمین اتفاق افتاده است. همچنین نگرانی‌ها در مورد تأثیر زمین‌لرزه بر گردشگری، صنعت کلیدی در منطقه نیز دغدغه جدیست و قابل چشم پوشی نیست.

انتهای پیام

تیم تحریریه مطالب حوادث

نویسنده حوادث با استعداد در استفاده از سبک نوشتاری منحصر به فرد هستم. توانایی خلق تاثیر و ارتباط عاطفی با خوانندگان را دارم.
دکمه بازگشت به بالا