علمی و پزشکی

زنان استرالیایی بیش از مردان از پیامدهای پاندمی کرونا آسیب دیده‌اند

متخصصان دانشگاه کوئینزلند استرالیا (UQ) نظرسنجی گسترده‌ای در مورد اثرات همه‌گیری پایدار کووید-19 انجام داده‌اند و داده‌های آن نشان می‌دهد که زنان در این کشور بیشتر از این نظر آسیب دیده‌اند.

بر اساس گزارش ما، داده‌های این مطالعه نشان می‌دهد که در طول همه‌گیری، اشتغال زنان، ساعات کار، وظایف خانه، سلامت روان و رفاه بیشتر از همتایان مرد خود در این کشور تحت تأثیر قرار گرفته است.

«تری فیتزسیمونز» محقق ارشد این مطالعه گفت: «این زنان احتمالاً کارگران عادی، پاره وقت یا قراردادی هستند و جزو اولین کسانی بودند که شغل خود را به دلیل همه گیری کووید-19 از دست دادند».

این یافته ها از یک نظرسنجی سراسری از 1931 مرد و 1691 زن شاغل در صنایع مختلف و بین نوامبر 2021 تا مارس 2022 به دست آمده است.

84 درصد از مردانی که در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفتند، کار تمام وقت داشتند، در حالی که این رقم برای زنان 72 درصد بود، به این معنی که زنانی که به دلیل ویروس کرونا در کار خود محدودیت دارند، بیشتر احتمال دارد شغل یا درآمد خود را از دست بدهند.

همچنین، زنان ساعات بیشتری را در محل کار، نظافت خانه و تربیت فرزندان سپری کردند و فرصت های شغلی جدید یا فرصت های پیشرفت حرفه ای را از دست دادند.

«فیتزسیمونز» گفت: اثر از دست دادن شغل، کاهش درآمد و فشار در محل کار، زنان را دچار خستگی، استرس، اضطراب و افسردگی کرده است.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، کارشناسان این تحقیق همچنین تاکید کردند: داده های این پژوهش نشان می دهد که برای ارتقای سلامت روان زنان و حمایت از آنها اقدامات بیشتری لازم است.

پیام پایانی

دکمه بازگشت به بالا