سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس: کمبود پزشک محسوس است

سخنگوی کمیسیون اصل 90 شورای اسلامی با بیان اینکه کبودی پزشکان در کشور قابل توجه است، گفت: با توجه به افزایش سن جمعیت، نیاز کشور به پزشکان عمومی در سال های آینده افزایش می یابد. .

علی هزریان در گفت وگو با روابط عمومی، در پاسخ به اظهارات برخی مسئولان وزارت بهداشت درباره کمبود پزشک در کشور، گفت: برخی از آمارهای ارائه شده به عنوان تعداد پزشک در کشور: نادرست تعداد پزشکان غیرفعال کاهش نیافته است.

وی افزود: علاوه بر آمار، در بسیاری از نقاط کشور کمبود پزشک وجود دارد و در بسیاری از نقاط کشور کمبود پزشک عمومی یا متخصص وجود دارد و مردم مجبور به مراجعه به مراکز استان ها و یا مراکز مرکزی هستند. رفتار. نمی توان آن را پنهان کرد. در تهران نیز پزشکان زیادی مشغول به کار هستند اما در برخی تخصص ها بیماران باید چندین ماه در نوبت بمانند که این امر درمان بیماران را با مشکل مواجه می کند.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش سن جمعیت، نیاز کشور به پزشکان عمومی و متخصص در سال های آینده افزایش می یابد که باید تعداد دانشجویان پزشکی افزایش یابد، متاسفانه وزارت بهداشت تعداد پذیرش را کاهش داده است، پتانسیل کمی رشد کرده است. اما با توجه به رشد جمعیت کشور و هرم جوان آن، این مقدار به هیچ وجه مطابقت ندارد پیشرفت به سمت پیری.

وی افزود: وزارت بهداشت باید با برنامه ریزی دقیق و پیش بینی نیازهای آتی هر چه سریعتر جذب دانشجویان پزشکی را افزایش دهد در غیر این صورت در آینده نزدیک با بحران جدی خدمات پزشکی مواجه خواهیم شد. .

هزریان گفت: افزایش ظرفیت مراکز درمانی علاوه بر افزایش دسترسی مردم به خدمات درمانی در سراسر کشور، سیستم ارجاع و زیرساخت منابع انسانی مورد نیاز برای معرفی پزشک خانواده را نیز فراهم می کند. متاسفانه این دو پروژه زیرساختی در نظام سلامت به دلیل کمبود نیروی انسانی محقق نشد.

وی در پایان گفت: وزارت بهداشت باید برنامه ظرفیت سازی بلندمدت را تدوین و ابلاغ کند در غیر این صورت افزایش ظرفیت فرامرزی پاسخگوی نیاز کشور نخواهد بود.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل