راهکارهای ملی شدن پزشک خانواده دنبال می‌شود

روابط عمومی/پرشیا دستیار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اجرای فاز اول این برنامه در کشور خبر داد.

دکتر حسین فرشیدی در سفر به شیراز و بازدید از مراکز خدمات جامع سلامت، دستاورد مهم را پیشرفت منطقی و عادلانه خدمات بهداشتی و درمانی، ارائه خدمات مناسب و کاهش پرداختی های مردم دانست.

فرشیدی گفت: طرح پزشک خانواده از 10 سال گذشته در استان های فارس و مازندران اجرا می شود اما هنوز به مراحل نهایی نرسیده تا در سطح کشور اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: راهکارهای بهبود و ملی شدن طرح پزشک خانواده ارائه شده است و امیدواریم با بهره گیری از تجربه فارس شاهد اجرای فاز اول این طرح در سطح کشور در سطح گسترده باشیم. و استان های مازندران.

فرشیدی الزامات برنامه پزشک خانواده را در این زمینه دانست و اظهار داشت: در این راستا در حال برنامه ریزی، تامین زیرساخت ها و رایزنی با سازمان های مرتبط هستیم.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت گفت: در فارس کارهای بزرگی انجام شده است و خدمات پزشک خانواده و مراقبین سلامت در دراز مدت عوارض بیماری ها را کاهش می دهد.

وی شناسایی بیماران مبتلا به دیابت، فشار خون و سرطان را از جمله دستاوردهای اجرایی این برنامه خواند و افزود: ادامه درمان بیماران نیازمند پیگیری و پایش است که در فارس به میزان قابل توجهی در حال اجراست.

دستیار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دیدار با استاندار فارس، بار دیگر از اجرای طرح پزشک خانواده در سطح کشور خبر داد و گفت: تجربه استان های فارس و مازندران در اجرای طرح برای ملی کردن این برنامه از برنامه پزشک خانواده استفاده خواهد شد. اما این موضوع نیاز به تقویت و چالش دارد.

فرشیدی افزود: باید زیرساخت های لازم برای ملی شدن طرح پزشک خانواده فراهم و تقویت شود که مهم ترین آن تامین اعتبار و رفع دغدغه های بهداشتی پزشکان و مراقبان است.

دستیار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: ناظران سلامت هم پای پزشک خانواده هستند و در عین حال به جمعیت تحت پوشش خدمات بهداشتی ارائه می کنند.

اجرای طرح پزشک خانواده در سطح کشور نیازمند تعهد و اراده جدی است

استاندار فارس نیز در این جلسه اجرای برنامه خانواده پزشکی در سطح کشور را مستلزم عزم و اراده دانست و گفت: برای تقویت نظام سلامت، اجرای نظام ارجاع ضروری است و چاره کار اجرای آن است. برنامه خانواده پزشکی.”

دکتر محمدهادی ایمانیه گفت: از جمله مهمترین مسائل در این زمینه، اعتبار بخشی و رفع دغدغه پزشکان خانواده و مراقبین سلامت است که باعث تشویق و افزایش انگیزه آنها می شود.

و ارائه خدمات بهداشتی به نیازمندان در مناطق محروم کشور را یکی از افتخارات دولت و نظام سلامت دانست و گفت: تنها راه نجات کشور اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام سلامت است. سیستم ارجاع

استاندار فارس نیز بر ارتقای جایگاه پزشک خانواده و رسیدگی به کارکنان حوزه سلامت تاکید کرد.

دکتر مصطفی رضایی رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت نیز در این جلسه مهمترین چالش های اجرای برنامه پزشک خانواده، اهمیت همکاری با سازمان های بیمه گر و پیش بینی، منابع و اعتبار لازم برای این برنامه گفت: با تامین زیرساخت ها و اعتبارات لازم فاز اول طرح پزشک خانواده در کشور اجرا می شود.

دکتر سید وحید حسینی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اجرای طرح پزشک خانواده در سطح کشور را مستلزم حمایت همه مسئولان محلی دانست و گفت: چالش های طرح پزشک خانواده باید مورد بازنگری و بررسی قرار گیرد. حل شود تا بتوان آن را به درستی و منطقی در سطح ملی اجرا کرد.

دکتر عباس رضاییان زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز اجرای نظام ارجاع را تنها راه نجات و ارتقای حوزه سلامت دانست و گفت: یکی از اهداف برنامه پزشک خانواده عدالت در توزیع منابع بهداشتی در سطوح مختلف، ارائه خدمات به صورت منطقی و عادلانه و صرفه جویی اقتصادی است.

و با اشاره به اهمیت بهره گیری از توانمندی ها و ظرفیت های حوزه فناوری اطلاعات در سامانه ارجاع و اجرای طرح پزشک خانواده گفت: این امر باعث می شود تا فایل الکترونیکی به صورت ایمن در ساختار نرم افزاری مناسب تکمیل شود.

رفع مشکلات حاملة و المديستان سلامت

معاون وزارت بهداشت همچنین با بیان اینکه رسیدگی به دغدغه‌های پزشکان خانواده و مراقبین سلامت در دستور کار وزارت بهداشت در نشست برخی از مسئولان حوزه سلامت در دفتر پزشک خانواده در وزارت بهداشت است، گفت: سلامتی.

فرشیدی گفت: به دنبال آن هستیم تا با فراهم شدن زیرساخت ها و استفاده از تجربیات مربوطه فاز اول طرح پزشک خانواده در سطح جوانان در استان های فارس و مازندران اجرا شود.

این پست مسئولیت برنامه ریزی و هماهنگی اجرای طرح پزشک خانواده، همکاری بیش از پیش با سازمان های بیمه گر و نظارت بر اعتبارات طرح پزشک خانواده را بر عهده دارد.

پیام پایانی

خروج از نسخه موبایل