استانی

مزیت رقابتی استان فارس، برخورداری از مردم مهمان نواز است

روابط عمومی/فارس به اعتقاد مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس، آنچه که در زمینه گردشگری بیش از برخورداری از اماکن تاریخی برای استان فارس مزیت رقابتی ایجاد می‌کند، برخورداری از مردم مهمان‌نواز و مهربان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در مراسمی که به مناسبت سالگرد سیل عید ۹۸ شیراز، تحت عنوان «پویش بنی آدم»  ۷ فروردین با حضور مدیران و مسئولین استانی در هتل بزرگ شیراز برگزار شد، با بیان اینکه رویداد بنی آدم پاس‌داشتی بر مرام و معرفت اهالی شیراز است، گفت: در برخی مناطق وقتی شرایط بحرانی برقرار می‌شود، اجناس و خدمات گران‌تر می‌شود اما آنچه مردم شیراز در سیل سال ۹۸ نشان دادند، درست نقطه مقابل این روحیه بود.

محمد ثابت اقلیدی افزود: مردم مهمان‌نواز شیرازی هر آنچه داشتند در طبق اخلاق گذاشتند و شاهد بودیم که مردم، خالصانه به مسافران حادثه دیده کمک کردند.

وی با بیان اینکه ۳۷ درصد جاذبه فاخر کشور در استان فارس قرار دارد، گفت: مزیت رقابتی استان فارس برخورداری از اماکن فاخر گردشگری نیست، بلکه مردم مهربان و مهمان نواز است. مردم فارس، همه چیز را با مادیات عوض نمی‌کنند که این ادعا در سیل سال ۹۸ تجربه و ثابت شد.

ثابت اقلیدی با تاکید بر استمرار این پویش و رویداد در سالروز سیل ۹۸ در دروازه قرآن گفت: امیدوارم این رویداد هر ساله حتی بعد از مدیریت بنده استمرار داشته باشد و توسعه پیدا کند تا این ویژگی مردم فارس بیشتر پرداخته شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس در ادامه با اشاره به اینکه انسان فطرت به دنبال زیبایی است و تلاش می‌کند بر اساس علایق خود به دنبال زیبایی ها برود، گفت: در هر گوشه از کشور ایران جاذبه و زیبایی دارد اما استان فارس آثاری مثل حافظیه، حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و تخت جمشید سایه انداخته که بر بسیاری از آثاری دیگر در کشور برتر است.

وی در پایان گفت: یکی از سیاست‌های ما در استان این است که اقداماتی در راستای تحریک تقاضا انجام دهیم و در این راستا لازم است به برگزاری رودیدادهای مختلفی بپردازیم که عده‌ای بر اساس علایق به آن منطقه سفر می کنند. سفر باعث ایجاد رونق گردشگری و توسعه آن شهر یا کشور می شودکه ما بنا داریم رویدادهای مختلفی برای جذب گردشگر داشته باشیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا