عمومیکسب و کار ایرانیان

نحوه مراقبت از بند ساعت چرمی

چگونه بند ساعت را تمیز کنیم؟ ساعت جزو اکسسوری و وسایلی است که همیشه دم دست ما قرار دارد. وقتی به مچ‌مان می‌بندیم همچنان نزدیک دست است و کوچکترین گرد و خاک و یا لکه‌ای ممکن است بند ساعت را کثیف کند. نحوه تمیز کردن بند ساعت (مخصوصا بند ساعت هوشمند) از این جهت بسیار مهم است. ساعت موندوشاپ با طراحی زیبا و قیمت مناسب، انتخابی عالی برای هر فردی است که به دنبال یک ساعت متفاوت می‌باشد . چون بند ساعت بخش مهمی از زیبایی ساعت را به دوش می‌کشد. اگر این بند کثیف باشد و یا رنگ آن چندان جالب نباشد زیبایی خود ساعت اصلا به چشم نمی‌آید. مخصوصا اگر ساعتی مثل گلکسی واچ و یا اپل واچ دارید.

نحوه تمیز کردن بند چرمی ساعت مچی5ˆÛŒ

با این حال ما روش تمیز کردن بند ساعت را به شما یاد خواهیم داد. انواع مختلف بند استیل، چرمی و سیلیکونی و پلاستیکی و پلی اورتان وجود دارند که روش خاص خودشان را برای تمیز کردن دارند. به شما خواهیم گفت چگونه انواع بند ساعت را تمیز کنید و مثل روز اول درخشان‌ و زیبا تحویل بگیرید. با تمیز کردن بند ساعت چرمی شروع می‌کنیم. اما قبل از هر چیز را به دقت مشاهده کنید. چون قرار است بند را از ساعت خارج کنید. برای هم می‌توانید از این آموزش ویدیویی استفاده کنید. هم در اینجا آموزش داده شده است.

چگونه بند ساعت چرمی را تمیز کنیم؟

چرم به یک انتخاب محبوب در کیف و کفش و لباس و اکسسوری تبدیل شده است. در حقیقت به خاطر استایل کلاسیک و در عین حال فانتزی‌اش می‌توان هر جایی از چرم استفاده کرد. رنگ‌ها و طرح‌های مختلف چرم هم عرضه شده‌اند که با استایل مدرن و طراحی‌های خاص طرفداران جدیدتری هم به این عرصه روی آورده‌اند. بند چرم هم محصول هم انتخاب‌ها و نیازهای افراد است. اگر بند ساعت چرمی دارید باید به خوبی از آن مراقبت کنید. چون چرم یک متریال حساس است. چرم عرق و لکه‌ها را جذب می‌کند و در گذر زمان شکل و فرم آن ناخوشایند می‌شود. برای تمیز کردن بند چرمی ساعت:

  1. بند را از ساعت جدا کنید.

بسیاری از افراد بدون اینکه بند ساعت را جدا کنند آن را تمیز می‌کنند. اما اگر می‌خواهید تمام قسمت‌های بند را یک‌دست و یکنواخت تمیز کنید بهتر است آن را جدا کنید. در ضمن به بدنه‌ی ساعت هم آسیبی نمی‌رسد و خیس هم نمی‌شود.

  1. ابتدا با یک پارچه خشک لکه‌ها را تمیز کنید.

قبل از اینکه از هر مایعی برای تمیز کردن بند ساعت استفاده کنید بهتر است با یک پارچه خشک تمیز لکه‌ها و چربی‌ها را پاک کنید. یک پارچه می‌تواند تا حد زیادی گرد و خاک و لکه‌های روی سطح بند را پاک کند. می‌توانید از یک پارچه نرم مانند میکروفیبر با پارچه مخصوص پولیش بند ساعت که در فروشگاه‌ها وجود دارد استفاده کنید.

  1. روی سطح بند صابون بمالید.

قدم بعدی برای تمیز کردن ساعت چرمی این است که آن را مستقیما با صابون بشویید. از یک صابون نرم و ملایم استفاده کنید. یک تکه از صابون را برش دهید و روی یک پارچه نرم قرار دهید و با این صابون تمام قسمت‌های آن را خوب با صابون بمالید. دقت کنید که لازم نیست پارچه خیس باشد. اینجا از کف صابون استفاده نمی‌کنید. بلکه مستقیما از خود صابون استفاده می‌کنید. درون و بیرون بند را خوب با صابون بمالید. هر قسمت را چند بار با پارچه صابونی و با حرکات دایره‌ای و سرتاسری صابون را روی سطح بکشید.

  1. پارچه را مرطوب کنید و صابون را پاک کنید و اجازه دهید خشک شود.

دقت کنید که بند چرم را به هیچوجه زیر آب نگیرید. در این صورت ممکن است الیاف داخلی بند چرمی آسیب ببینند. پارچه را نیمه‌مرطوب کنید و روی سطح بند بکشید تا کم کم صابون به صورت کف از روی سطح بند جدا شود. وقتی که تمام قسمت‌ها را به این شکل جدا کردید. با یک پارچه خشک کف را هم خشک کنید و بعد بند را جلوی هوای محیط قرار دهید تا خشک شود.

  1. از یک کاندیشنر یا خوش‌بوکننده چرم استفاده کنید.

بعد از اینکه بند خشک شد ممکن است هنوز هم بوی صابون روی سطح بند وجود داشته باشد. به همین دلیل بهتر است از یک کاندیشنر یا خوشبوکننده چرم استفاده کنید. خوشبوکننده را روی سطح چرم اسپری کنید و با یک پارچه آن را خشک کنید. چند بار این کار را انجام دهید و مجددا خشک کنید و حالا می‌توانید بند زیبا و تمیزتان را دوباره به ساعت وصل کنید و استفاده کنید. این کار را هر دو هفته یا حداقل هر یک ماه یک بار انجام دهید تا همیشه بندی تمیز و خوش‌رنگ و خوش‌بو داشته باشید.

چگونه بند سیلیکونی را تمیز کنیم؟

بند سیلیکونی بند فانتزی‌بازهاست. بند ورزشکارهاست و به دلیل خاصیت ضدتعریقش برای ورزش کردن و تحرک بدنی بسیار ایده‌آل است. یکی از مشکلاتی که بعد از استفاده مداوم از بند سیلیکونی به وجود می‌آید سیاه شدن بند است. اما برای تمیز کردن بند ساعت سیلیکونی یک روش وجود دارد که همیشه جوابگو است.

  • از جوش شیرین استفاده کنید.

بند را جدا کنید. یک مسواک نسبتا نرم انتخاب کنید. این مسواک را در مخلوط آب ولرم و جوش شیرین قرار دهید تا این مخلوط به خودش جذب کند. حالا با این مسواک به صورت منظم روی سطح بند بکشید. این کار را تا وقتی ادامه دهید که این سیاهی‌ها تا حد زیادی از بین بروند. دقت کنید که نباید زیاد فشار دهید. خیلی نرم و آرام مسواک را روی سطح بند بکشید. حرکات دایره‌ای و سرتاسری را هم فراموش نکنید. بعد از اینکه این حرکت را به طور کامل انجام دادید با یک پارچه میکروفیبر یا هر پارچه‌ی نرمی بند را خشک کنید.

  • از مخلوط پاک‌کننده لاک ناخن استفاده کنید.

اگر مخلوط لاک پاک کن دارید می‌توانید آن را روی یک پارچه کتان بریزید و روی سطح بند بکشید. این کار تقریبا تمام سیاهی‌ها و لکه‌های روی بند را از بین می‌برد. به محض اینکه چند بار این پارچه را روی سطح بند کشیدید تغییرات را خواهید دید. لکه‌ها به صورت تکه تکه از سطح بند جدا می‌شوند. این کار را تا زمانی ادامه دهید که بند کاملا تمیز (و حتی مثل روز اولش) تمیز شود.

  • از اسفنج یا پارچه نرم برای خشک کردن استفاده کنید.

با یک اسفنج یا پارچه نرم خشک بند را به طور کامل خشک کنید و اجازه ندهید هیچ قطره‌ای روی آن باقی بماند. بعد آن را در معرض هوای محیط قرار دهید تا کاملا خشک شود. و حالا می‌توانید مجددا بند را روی ساعت ببندید و استفاده کنید. نحوه تمیز کردن بند ساعت سیلیکونی بسیار ساده است و هر بار که احساس می‌کنید بند کثیف شده است می‌توانید این مراحل را انجام دهید و به راحتی بند را مثل روز اول تمیز و درخشان کنید.

چگونه بند ساعت استیل را تمیز کنیم؟

بند استیل یا بند فلزی بند درخشش و جذبه است. بندی با استایل کلاسیک که بیشترین استفاده را میان مردم دنیا دارد. بندی برای محیط‌های رسمی. متریال سخت و سفتی مانند استیل ضدزنگ هم نیاز به مراقبت دارد. شما باید به صورت منظم این بند را تمیز کنید. چون معمولا این بند دارای شکاف‌ها و سوراخ‌هایی در قسمت‌های اتصال است و یا طراحی آن به گونه‌ای است که امکان نشستن گرد و غبار داخل آن زیاد است. اما برای تمیز کردن بند ساعت استیل چکار باید کرد؟

  1. بند را جدا کنید.

جدا کردن بند ساعت استیل راحت است. ساعت‌های هوشمند به گونه‌ای طراحی شده‌اند که جدا کردن بند به سادگی انجام می‌شود. حتی اگر ساعت شما ضد آب است هم بهتر است بند را جدا کنید.

  1. با یک پارچه خشک آن را تمیز کنید.

قبل از اینکه از هر مایعی استفاده کنید بهتر است با یک پارچه یا گوش پاک کن قسمت‌های مختلف بند را تمیز کنید. چربی‌ها و لکه‌ها و گرد و غبار را از روی سطح و قسمت‌های دور از دسترس بند پاک کنید.

  1. بند را داخل کف صابون و آب ولرم قرار دهید.

برای تمیز کردن بند ساعت استیل ضد زنگ کافیست آن را داخل مخلوط آب ولرم و صابون قرار دهید. این کار باعث می‌شود تمام چربی‌هایی که به سطح بند چسبیده‌اند جدا شوند. گفتیم که حتما بند را از ساعت جدا کنید. اما اگر به هر دلیلی موفق نشدید حتما چک کنید که ساعت ضد آب باشد و با اطمینان این کار را انجام دهید.

  1. از یک مسواک استفاده کنید.

کف صابون می‌تواند چربی‌ها را جدا کند. اما برخی چربی‌ها و لکه‌ها که داخل شکاف‌های بند وجود دارند همچنان باقی می‌مانند. صابون می‌تواند آن‌ها را کمی سست کند و حالا با یک مسواک می‌تواند این چربی‌ها را هم جدا کنید. از یک مسواک متوسط یا نسبتا نرم استفاده کنید و زیاد روی سطح بند فشار وارد نکنید.

  1. بند را زیر آب گرم بگیرید و بعد خشک کنید.

حالا بند شما بدون لکه است. می‌توانید آن را یک دقیقه زیر آب گرم بگیرید تا کف صابون و تکه‌های لکه جدا شده کاملا از سطح بند پاک شوند. بعد که از تمیز شدن آن مطمئن شدید ابتدا با یک پارچه آن را خشک کنید و بعد آن را در هوای محیط قرار دهید تا کاملا خشک شود.

  1. به آن درخشندگی اضافه کنید.

برای اضافه کردن درخشش بیشتر می‌توانید از یک شیشه پاک کن استفاده کنید. مایع شیشه پاک کن را روی یک پارچه نرم اسپری کنید و روی سطح بند بکشید. شکاف‌ها و درزهای آن را به دقت مرطوب کنید. یا حتی می‌توانید بند را از ساعت جدا کنید و داخل شیشه پاک کن قرار دهید و بعد از 15 دقیقه مجددا آن را زیر آب گرم بگیرید و خشک کنید. با این کار یک درخشش خاص به بندتان اضافه می‌کنید.

چگونه بند پلاستیکی ساعت را تمیز کنیم؟

بندهای پلاستیکی و پلی یورتان جزو بندهای پرکاربرد و تا حدی ارزان هستند که استفاده‌ی زیادی هم دارند. رنگ‌بندی متنوعی دارند و افراد زیادی هم از آن استفاده می‌کنند. برای تمیز و پاک کردن بند پلاستیکی ساعت می‌توانید مراحل زیر را انجام دهید.

  1. کمی خمیر دندان روی بند بریزید و با یک مسواک نرم و حرکات دایره‌ای و سرتاسری بند را با خمیر دندان بپوشانید و روی تمام قسمت‌های بند بکشید.
  2. بند را زیر آب بگیرید تا خمیردندان روی آن کاملا شسته شود.
  3. پارچه‌ی کتانی یا یک پنبه‌ی نرم را به الکل آغشته کنید و روی قسمت‌های مختلف بند بکشید.
  4. مجددا آن را با آب گرم بشویید.
  5. بعد کمی جوش شیرین را با آب مخلوط کنید و با یک پارچه یا همان مسواک نرم روی قسمت‌های مختلف بند بکشید.
  6. بند را مجددا زیر آب گرم بگیرید. بعد با یک پارچه خشک کنید و جلوی هوای محیط قرار دهید تا خشک شود.

این عملیات برای تمیز کردن بند ساعت پلاستیکی به خوبی جواب می‌دهد. بری بند پلی یورتان ساعت یا همان بند TPU هم می‌توانید همین عملیات را تکرار کنید. بند ژله ای یا پلاستیک پلی یورتان ممکن است بعد از مدتی دچار تغییر رنگ شود. با این کار تا حد زیادی از زرد شدن بند هم جلوگیری می‌شود.

جمع بندی

با شستن و تمیز کردن بند ساعت می‌توانید دوباره درخشش و زیبایی را به بند ساعت‌تان برگردانید و بیشتر بدرخشید. ما قبلا راهنمای کوچک کردن بند ساعت استیل را هم برای شما آماده کرده‌ایم که می‌توانید استفاده کنید. اگر قصد را دارید می‌توانید ابتدا را بخوانید و بعد بند موردنظرتان را از میان بندهای متنوع استایل آپ انتخاب کنید. بندهای اورجینال با بالاترین کیفیت و با ضمانت اصالت برای شما ارسال می‌شوند و می‌توانید استایل دلخواه‌تان را بسازید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا