قوانین استفاده از گارانتی ساعت مچی

شرایط استفاده از گارانتی ساعت مچی | مواردی که شامل گارانتی نمیشوند

گارانتی ساعت مچی در صورتی که معتبر باشد، می تواند خیال شما را از خریدی که کردید راحت کند. اما برای آنکه بدانید کدام موارد شامل گارانتی می شوند و کدام موارد نمی شوند؛ این مقاله از گالری ساعت محبتی را تا پایان دنبال کنید.

منظور از گارانتی چیست؟

فرض کنید شما قصد دارید از یک فروشنده کالایی بخرید؛ مثلا یک ساعت‌ مچی از گالری ساعت محبتی. فروشنده، شما را برای خرید محصولش متقاعد می‌کند؛  که این ساعت‌ مچی نه تنها هیچ نقص ندارد بلکه می‌تواند همه توقعات شما را برآورده سازد و نیازهایتان را تامین کند. با این وعده‌ها ابتدا اطمینان شما را نسبت به محصول و بعد نسبت به فروشنده جلب می‌کند.

اما آیا واقعا همه این قول و قرارها برای جلب اطمینان مشتری کفایت می‌کند؟ پس باید چاره‌ای اندیشید.

شاید می‌بایست به راه‌حلی که جیمز آلن پارک در سال ۱۷۸۶ میلادی دست و پا کرد و امروزه در سراسر جهان از آن سود می‌برند، پناه آورد: « تضمین اجناس تُجار».

در این حالت فروشنده در برابر همه تعهداتش مسئول خواهد بود؛ بر اساس ضمانت‌نامه یا کارت گارانتی متعهد خواهد شد که ساعت مچی موردِ نظر شما چه از لحاظ ظاهری و چه از نظر فنی کامل و بی‌نقص است. در نتیجه اگر ساعت شما کارایی لازم را نداشت و یا عیب پیدا کرد می‌توانید ساعت را برگردانید، پول خود را پس بگیرید و یا آن را با یک ساعت بهتر عوض کنید.

خرید ساعت مچی |شرایط گارانتی

چند مدل گارانتی ساعت مچی داریم ؟

گارانتی اکسپرس

همانطور که از نام آن پیداست، گارانتی اکسپرس ضمانت نامه‌ای است که از طرف فروشنده به خریدار انجام می‌شود که در آن باید محصول خریداری شده مطابق با مشخصات خاصی عمل ‌کند. در صورت وجود ایراد، فروشنده محصول معیوب را تعمیر یا تعویض می‌کند. ضمانت نامه می‌تواند به صورت کتبی یا شفاهی در تبلیغات، روی محصول و یا به وسیله دیگری بیان شود. تمام ضمانت‌های بیانی شده ضمانت نامه نیستند و ممکن است فقط جهت تبلیغ اعلام شوند.

گارانتی ضمنی

گارانتی ضمنی، یا ضمانت ضمنی خرید و فروش، تضمینی است که محصول خریداری شده به روش توضیح داده شده عمل ‌کند. این به این معنی است که در این حالت نه تعهدی به زبان می‌آید و نه برگه‌ایی در دسترس شما است. در این حالت گارانتی ساعت مچی شما در کاتالوگ و یا دفترچه خرید وجود دارد. ضمانت‌های ضمنی همچنین زمانی اعمال می‌شوند که فروشندگان محصولی را ارائه کرده و به فروش می‌رسانند که برای انجام یک هدف خاص مناسب باشد. خریدار برای خرید محصول به تخصص فروشنده متکی است. هر گونه اظهار نظر فروشنده در مورد محصول می‌تواند تضمین تلقی شود.

گارانتی تمدید شده

گارانتی تمدید شده نوعی گارانتی است که تعمیر و نگهداری محصول را فراتر از گارانتی سازنده پوشش می‌دهد. این نوع گارانتی ساعت مچی بیشتر یک قرارداد خدمات است تا یک ضمانت، زیرا پوشش اختیاری است که توسط خریدار ساعت مچی، خریداری می‌شود. مانند گارانتی‌های بیان شده، ضمانت‌های تمدید شده دارای شرایط و ضوابط هستند و در صورت نقض توافق توسط خریدار، می‌توانند از پوشش گارانتی رد شود. معمولاً ضمانت‌های تمدید شده برای محصولات با ارزش قابل توجهی مانند اتومبیل، لوازم الکترونیکی، ساعت‌های لوکس و لوازم خانگی در دسترس است. این نوع ضمانت‌نامه‌ها در واقع بیمه نامه‌ای هستند که باید از مراکز بیمه خریداری شوند.

گارانتی مادام العمر

این نوع گارانتی همانطور که از نام آن پیداست همیشگی است. در این نوع ضمانت نامه ساعت مچی، ضمانت می‌شود که ساعت مچی تا هنگامی که در دستان شماست مسئولیت خرابی و یا عدم کارایی آن با فروشنده (شرکت برند) می‌باشد. در این گارانتی اگر شما ساعت مچی را به کس دیگری دهید دیگر گارانتی شامل آن نخواهد شد و مسئولیتی بر دوش فروشنده نخواهد بود.

قوانین و نکات لازم در استفاده از گارانتی ساعت مچی

مطمئناً همه شما با نام گارانتی آشنایی دارید. اما ممکن است ندانید شامل چه مواردی می‌شود. در این بخش به قوانین استفاده از گارانتی اشاره می‌کنیم. اگر شما نیز قصد خرید ساعت مچی دارید، این بخش را مطالعه کنید.

1. بند ساعت و باتری ساعت

بند و باتری ساعت مچی یکی از مواردی است که گارانتی هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال تعویض آن بر عهده نخواهد داشت.

2. بدنه ساعت

بدنه انواع ساعت مچی معمولاً از جنس استیل ضدزنگ می‌‌باشد که در این صورت هرگونه تغییر رنگ یا زنگ‌زدگی شامل گارانتی می‌شود؛ اما یک سری از ساعت مچی‌ها هستند که در مشخصات آن‌ها جنس بند آلیاژ ذکر شده است. این ساعت مچی‌ها با استفاده از آبکاری روکش می‌شوند که پس از مدتی رنگ اولیه خود را از دست می‌دهند و کمرنگ‌تر خواهند شد. این مورد نیز مشمول گارانتی نخواهد شد.

3. ضد آب بودن

معمولاً ضد آب بودن در ساعت مچی اصل، شامل گارانتی می‌شود اما این مورد بستگی به میزان مقاومت ساعت مچی در برابر نفوذ آب دارد. همچنین این مورد برای ساعت مچی های کپی (High Copy) شامل ضمانت نمی‌شود.

4. کارکرد موتور

وجود هر گونه نقص و اختلال در عملکرد موتور ساعت مچی که با کار کردن نمایان شود، مشمول طرح گارانتی است.

5. شیشه ساعت

بسته به این که ساعت اصل یا های کپی باشد، ممکن است دارای گارانتی شیشه باشد یا نباشد. شیشه ساعت اصل معمولاً ضدخش و نشکن است و دارای خدمات پس از فروش می‌باشد.

قوانین استفاده از گارانتی در کشور

  1. ساعت‌هایی که باطری دارند سه ماه گارانتی باطری و ساعت‌های کوارتزی یک سال گارانتی موتور دارند.
  2. بندهای ساعت‌های مچی از هر نوع شامل گارانتی نمی‌شوند.
  3. ایرادات ظاهری ساعت تنها از 3 تا 24 ساعت قابل گزارش هستند. پس از آنهیچ‌گونه گزارشی قابل قبول نیست. میزان مهلت گزارش توسط شرکت تولید کننده تعیین می­شود.
  4. ساعت‌های دارای بدنه فلزی با رنگ آبکاری پس از مدتی استفاده به مرور کمرنگ می­شوند. رنگ آبکاری ساعت شامل گارانتی نمی‌شود.
  5. در ساعت‌هایی که های کپی high copy هستند ضد آب بودن ساعت شامل گارانتی نیست.
  6. رنگ قالب و بدنه ساعت‌هایی که اصل هستند شامل گارانتی است.
  7. سهل‌انگاری در نگهداری ساعت مانند ضربه خوردن، افتادن و شکستگی شامل خدمات گارانتی نیست.
  8. آبداغ و بخار آب شامل گارانتی ضدآب بودن نیستند. ساعت در این فضاها به دلیل شل شدن واشر دور صفحه آن در برابر آب نفوذپذیر می­شود.
  9. در ساعت‌های اصل مقاومت ساعت در برابر آب ذکر شده است، در صورتی که ساعتی که صدمه دیده است شرایط آن را رعایت نکرده باشید شامل گارانتی نمی‌شود.
  10. مقاومت‌های موجود در برابر آب به صورت کد در ساعت ذکر می‌شود. ساعت‌هایwater resistant مقاوم در برابر نفوذ آب هستند. واحدهای ATM و BAR تعیین کننده میزان مقاومت ساعت هستند. هر یک واحد از این علائم برابر 10 متر آب است.
  11. هرگونه نقص در کارکرد موتور زمانی برای گارانتی قابل قبول است که در زمان تولید ساعت اتفاق افتاده باشد.
  12. رنگ ثانویه موجود بر روی بدنه ساعت‌ها تنها در صورتی شامل گارانتی می­شود که شرایط ذکر شده در گارانتی مربوطه را داشته باشد.
  13. رنگ اصلی بدنه در ساعت‌های برند و اصل ثابت هستند و به مرور زمان دچار مشکل نمی­شوند. به این دلیل شامل گارانتی نیز نمی­شوند.
  14. رنگ بدنه در صورتی که در اثر ضربه و خراشیدگی عمدی و حادثه­ای از بین رفته باشد شامل گارانتی نمی‌شود.

شرایط استفاده از گارانتی

  • برای استفاده از گارانتی ساعت باید فاکتور فروش معتبر و گارانتی اصل کالا همراه با مهر و امضای نمایندگی معتبر باشد.
  • در صورتی که کد ساعت مخدوش شده باشد و یا مطابقت نداشته باشد گارانتی ارائه شده قابل قبول نیست.
  • ساعت قابل تعمیر به طور کلی تعویض نمی‌شود بلکه قطعات آن با نمونه اصل آن جایگزین شده و تعمیر می­شوند.
  • در صورتی که ساعت توسط تعمیرکار غیرمجاز و غیر از نمایندگی معتبر باز شده باشد شامل گارانتی آن ابطال می­شود.
  • مدت زمان گارانتی از تاریخ فروش محاسبه می­شود.
  • مدت زمان گارانتی هر کالا توسط شرکت مربوطه تعیین می­شود. این مدت زمان در هر برندی متفاوت است.
  • گارانتی تنها در صورتی قابل استفاده است که شماره سریال آن با شماره سریال درج شده بر روی درب ساعت منطبق باشد.
  • تنها گارانتی­هایی معتبر هستند که دارای مهر و امضاء و تاریخ نمایندگی معتبر باشند.
  • در صورتی که قطعه‌ای شامل گارانتی نباشد اما در لیست قطعات موجود در تعمیرگاه باشد با اخذ هزینه از مشتری تعمیر می­شود.
  • قوانین استفاده از گارانتی کالاهای داخلی با کالاهای خارجی متفاوت است.
  • در صورتی که ساعت خود از فروشگاه‌های آنلاین خریداری کرده­اید قبل از خرید ساعت موردنظر قوانین سایت مورد نظر را نیز مطالعه کنید.
  • در قوانین موجود در سایت‌ها ممکن است شرایط خاص‌تری برای استفاده از گارانتی برای شما در نظر گرفته باشند.
  • در سایت‌های اینترنتی خرید ساعت هزینه پست برای ارسال و برگشت آن به عهده مشتری است.
دکمه بازگشت به بالا