علمی و پزشکی

نشانه‌های خاموش بروز مشکل در قلب

حاشیه نویسی:

– سالم هستی؟ طبق مطالعه ای که در شماره 2015 مجله JAMA منتشر شده است ، از هر 10 زن و مرد 8 زن بافت ماهیچه ای در عضله قلب ایجاد می کنند که این نشانه حمله قلبی قبلی است. من کسانی که در معرض خطر بودند را نمی شناختم.

این نوع از مشکلات قلبی به انفارکتوس میوکارد خاموش (SMI) معروف است. در ادامه با برخی از علائم و نشانه هایی که نشان دهنده مشکلات قلبی است بیشتر می آموزیم.

به راحتی می توانید از هرگونه فعالیت بدنی خسته شوید

اگر معمولاً روزانه یک مایل دویدن دارید ، اما اخیراً نتوانسته اید این کار را انجام دهید و به طور ناگهانی خسته شده اید ، می تواند نشانه این باشد که قلب شما به اندازه کافی خون در بدن شما پمپاژ نمی کند. اقداماتی که قبلاً آسان ، اما ناگهان دشوار بود ، هشدار دهنده مشکلی در بدن شماست. اگر خواب شبانه خستگی شما را تسکین نمی دهد ، سریعاً به پزشک مراجعه کنید.

دچار مشکلات جنسی خواهید شد

اختلال نعوظ یکی از علائم کلاسیک مشکلات قلبی است. اضطراب ، افسردگی و استرس می تواند باعث این اختلال شود. اما مشکلات جنسی می تواند به انسداد شریان ها منجر شود که جریان خون مناسب به آلت تناسلی را مسدود می کند.

اختلال عملکرد عروق نعوظ شایعترین نوع اختلال عملکرد جنسی است و غالباً ناشی از آترواسکلروز و اختلال عملکرد اندوتلیال است. آترواسکلروز یا آترواسکلروز در اثر سخت شدن و باریک شدن عروق ایجاد می شود که می تواند منجر به حملات قلبی و سکته های قلبی شود. اختلال عملکرد اندوتلیال مانع از آرامش و اتساع مناسب رگ های خونی می شود و این باعث کاهش جریان خون به کل بدن می شود. علائم اختلال نعوظ اغلب حداقل دو سال قبل از شروع علائم قلبی ظاهر می شود. تشخیص اختلال نعوظ می تواند به تحریک و متوقف کردن بیماری های قلبی کمک کند. چاقی ، دیابت ، فشار خون بالا و کلسترول و عدم ورزش از دیگر عوامل خطر بیماری قلبی هستند.

شما فشار خون بالایی دارید

سلامت قلب با فشار خون ارتباط دارد. فشار خون بالا می تواند خطر حمله قلبی ، سکته مغزی یا بیماری قلبی را افزایش دهد. اگر فشار خون خود را پایین نیاورید ، می تواند به شریان ها آسیب برساند و باعث ایجاد پلاک ها بر روی دیواره های آنها شود ، که به تدریج جریان خون را مسدود می کند. فشار خون بالا کار قلب و عروق خونی را پیچیده می کند و برای جریان خون در بدن مؤثر نیست.

اکثر مردم از اینکه فشار خون آنها زیاد است ، آگاهی ندارند ، بنابراین نظارت بر فشار خون روزانه توصیه می شود. فشار خون یکی از عوامل خطرناک در بروز مشکلات قلبی است.

ناگهان سرفه مداوم دارید

سرفه می تواند ناشی از بیماری های ساده ای مانند سرماخوردگی باشد ، اما می تواند نشانه مشکلات قلبی باشد. بعضی اوقات تجمع مایعات در ریه ها به دلیل نارسایی احتقانی قلب می تواند باعث حمله قلبی یا سرفه شود که در صورت بروز مشکل قلبی می تواند منجر به آسم یا بیماری ریه شود. اگر قلب خون را به درستی پمپاژ نکند ، مایعات می توانند در عروق ایجاد شوند و باعث نشت آن در نواحی خاص مانند ریه ها می شوند. قلب نادرست درمان شده می تواند به بیماری انسداد مزمن ریوی منجر شود ، یک اصطلاح معمول برای بیماری پیشرونده ریوی است که نفس کشیدن را دشوار می کند.

هنگام خواب عصبانی می شوید یا در تنفس مشکل دارید

آپنه انسدادی خواب غالباً باعث ایجاد شکم شکمی و خواب می شود. این مشکل با افزایش خطر حمله قلبی یا فیبریلاسیون دهلیزی ، نوعی آریتمی قلبی همراه است. افراد مبتلا به آپنه خواب کاهش اکسیژن در طول خواب را تجربه می کنند ، بدن عصبی می شود و به رگ های خونی دستور می دهد جریان اکسیژن را به قلب و مغز افزایش دهند ، که این امر تنفس را متوقف می کند. .

افراد مبتلا به آپنه خواب در معرض خطر بیشتری برای فشار خون بالا هستند که این یکی دیگر از علائم بیماری قلبی است.

اخیراً ریزش مو را روی پاهای خود تجربه کرده اید

پاهای بدون مو به این معنی است که به دلیل تنگ شدن رگ های خونی و کاهش جریان خون ، خون کافی در این قسمت از بدن وجود ندارد. فولیکولهای مو بدون خون سرشار از مواد مغذی و اکسیژن نمی توانند رشد کنند. اگر به بیماری شریانی محیطی مبتلا هستید ، به دلیل گردش خون ضعیف یا کند شدن رشد مو روی پاها ، ممکن است ریزش مو را تجربه کنید.

پاهای شما متورم است

اگر توجه داشته باشید که جوراب یا کفش شما محکم است ، این می تواند نشانه نقص قلب باشد. هنگامی که قلب خون را به درستی جذب نمی کند ، رگ های خونی جمع می شوند و مایعات اضافی وارد بافت های بدن می شوند و باعث تورم در پاها ، شکم و حتی زخم ها می شوند. اگر در مناطق غیرمعمول متوجه تورم شدید ، به پوست خود فشار وارد کنید. اگر سوراخی در پوست وجود داشته باشد ، به این معنی است که مایعات اضافی در بافت ها وجود دارد و برای بررسی دقیق وضعیت باید به پزشک مراجعه کنید.

درد گردن یا فک دارید

بسیاری از افراد فکر می کنند که درد قفسه سینه اولین علامت مشکل قلبی است ، اما علائم قلبی در واقع می توانند در سایر قسمت های بدن ظاهر شوند. زنان علائم غیرمعمول بیشتری نسبت به مردان دارند که این امر اغلب می تواند منجر به مشکلات قلبی تشخیص داده نشده و بدون درمان شود. علائم حمله قلبی در زنان شامل حالت تهوع و خستگی است. درد در گردن یا فک و همچنین بیماری های قلبی ناشی از خون غنی از اکسیژن می تواند نشانه آنژین باشد. آنژین ممکن است مانند سفتی در قفسه سینه احساس شود ، اما این درد می تواند در قسمت های دیگر بدن مانند گردن ، پهلوها ، پشت و شانه ها پخش شود.

شما نمی توانید نفس بکشید

اگر هنگام بالا رفتن از پله ها یا دویدن دچار تنگی نفس غیرمعمول شدید ، این معمولاً یکی از علائم هشدار دهنده مشکل قلبی است. مردم باید بدانند که طبیعی است که هنگام مواجهه با چیز غیرمعمول ، سریع تشخیص دهند.

لثه های شما متورم است

برای داشتن قلب سالم ، به دهان سالم نیاز دارید. ورم التهابی در افراد مبتلا به بیماری لثه بیشتر دیده می شود و التهاب در بدن می تواند خطر حمله قلبی را افزایش دهد. میزان بالای التهاب در افراد مبتلا به بیماری پریودنتال مشاهده می شود. التهاب می تواند عامل التهاب های متعدد در بدن باشد.

شما یک حمله قلبی دارید

ضربان قلب سریع یا نامنظم می تواند نشانه ای از مشکل در سیستم قلبی عروقی شما باشد. عملکرد نادرست با آریتمی یا تپش قلب می تواند در آینده به مشکلات جدی قلب منجر شود. یک قلب ضعیف می تواند در ریتم آن دخالت کند. “ضربان قلب سریع یا نامنظم می تواند نشانه ای از مشکل دریچه قلب باشد.”

دکمه بازگشت به بالا