استانی

ورود بیش از ۷ میلیون و ۸۱۰ هزار نفر زائر به خراسان رضوی

به گزارش روابط عمومی از خراسان، حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد امروز پنج شنبه در نشست مطبوعاتی با رسانه‌های استان گفت: هزار و ۳۶۰ نفر به استان خراسان رضوی و مشهد سفر کرده‌اند.
معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی ادامه داد: ۲۳۹ هزار و ۸۷۰ نفر از طریق فرودگاه، ۴۳۱ هزار و ۷۱۰ نفر از طریق راه‌آهن، ۵۹۲ هزار و ۲۱۳ نفر از طریق حمل و نقل جاده‌ای و ۶ میلیون و ۵۴۶ هزار و ۵۶۷ نفر از طریق حمل و نقل شخصی در این ایام به استان و مشهد الرضا (ع) مشرف شده‌اند.

وی با بیان اینکه در استان خراسان رضوی پیش‌بینی‌های لازم برای اقامت زائران در بخش رسمی، موقت و اضطراری انجام شده است، گفت: ضریب اشغال واحدهای اقامتی طی شبانه روز گذشته در استان ۵۱ درصد، و در مشهد ۵۳ درصد بوده است. همچنین میانگین ضریب اشغال از ۱۵ اسفند ماه گذشته تاکنون در استان ۳۹ درصد و میانگین ضریب اشغال مشهد ۴۱ درصد است که این آمار نشان می‌دهد در استان و مشهد هنوز ظرفیت برای پذیرش زائر و مسافر وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین گنابادی‌نژاد یادآور شد: تخفیف‌های ۳۰ تا ۴۰ درصدی که برای اقامت ۱۰ روزه زائران در مشهد در نظر گرفته شده بود، تاثیرگذار بوده و ۱۵ درصد از ظرفیت‌های اقامت رسمی مشهد متاثر از این اقدام تکمیل شده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان خطاب به مسافرانی که قصد سفر به مشهد دارند، توصیه کرد: زائران عزیز قبل از این که به سمت مشهد عزیمت کنند، محل اقامت خود را رزرو نمایند. در همین راستا تلفن ۰۵۱۳۷۰۴۵ قرارگاه عملیاتی خدمات سفر شهرستان مشهد برای هدایت، راهنمایی و دریافت شکایت زائران و مسافران پیش‌بینی شده است.

وی عنوان کرد: برای مدیریت سفرها به خصوص بازگشت مسافران و زائران چند اقدام از جمله پیش‌ فروش الکترونیکی بلیت، تهیه بلیت رفت و برگشت در مبدا و استقرار نمایندگان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده استان‌های دیگر در مشهد انجام شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین گنابادی‌نژاد ادامه داد: امسال علاوه بر تعطیلات ۱۲ و ۱۳ فروردین، تعطیلات ۲۲ تا ۲۴ فروردین را هم در پیش داریم که ما برای بازگشت زائران در هر دو زمان اوج سفرها برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه از اکنون وارد موج سوم سفرها به خراسان رضوی شده‌ایم، ادامه داد: تاکنون حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد ظرفیت مراکز اقامتی رسمی مشهد رزرو شده و در همین راستا کمیته اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر استان امروز تشکیل شد تا آمادگی حداکثر برای میزبانی از زائران و مسافران در این موج سفر وجود داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: براساس تحلیل سفرها و پیش بینی کارشناسان، استان خراسان رضوی در شب‌های قدر و تعطیلات عیدسعید فطر با موج سفر مواجه خواهد بود که برای میزبانی از زائران و مسافران در این موج‌های سفر از آمادگی کامل برخوردار است.

۴۶

دکمه بازگشت به بالا