اقتصادی

کردستان در حوزه تامین زمین برای مسکن ملی مشکل جدی دارد

روابط عمومی/کردستان وزیر راه و شهرسازی یکی از مشکلات جدی استان در زمینه مسکن را به دلیل توپوگرافی عرضه زمین برشمرد و گفت: بیشترین تقاضای مسکن در کشور مربوط به استان کردستان است و این میزان زمین برای پاسخگویی به نیازهای متقاضیان کافی نیست، بنابراین برای حل این مشکل پیگیری استاندارد جدید الزامی است.

روستام گاسمی امروز (26 تیر) در شورای اداری استان کردستان که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، گفت: استان کردستان عقب ماندگی جدی دارد که باید با جدیت به آن رسیدگی شود.

وی از اختصاص 6 هزار میلیارد تومان به راه ها و پروژه های راهداری استان خبر داد و افزود: این میزان اعتبار می تواند تحول بزرگی در توسعه راه های کردستان ایجاد کند.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: با تخصیص 200 هزار میلیارد تومان این طرح تا پایان سال اجرا می شود؛ این طرح تا پایان سال 2018 به بهره برداری می رسد. این پروژه حدود 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی وجود 300 کیلومتر کریدور شمال به جنوب استان کردستان را برای توسعه استان بسیار مهم عنوان کرد و گفت: برای تکمیل این بخش از پروژه در استان 1200 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

قاسمی با بیان اینکه بیش از 2 هزار کیلومتر از راه های روستایی استان در ارتفاعات کوهستانی قرار دارد و وضعیت راه های این استان از نظر وضعیت توپوگرافی با سایر نقاط کشور متفاوت است، اظهار کرد: این عدد کردستان را به کیشوری نزدیک می کند. فهرست مطالب.

وی 300 میلیارد تومان به سنندج به مریوان، 350 میلیارد تومان برای تکمیل صلوات آباد، 285 میلیارد تومان به بیجار، منابع مالی فرودگاه سنندج و سق را از دیگر دستاوردهای مهم این سفر عنوان کرد.

وزیر راه و شهرسازی یکی از مشکلات جدی استان در حوزه مسکن را با توجه به وضعیت توپوگرافی عنوان کرد و گفت: بیشترین تقاضای مسکن در کشور مربوط به استان کردستان بوده و این میزان زمین است. برای پاسخگویی به نیازهای متقاضیان کافی نیست، بنابراین برای حل این مشکل پیگیری استاندارد جدید الزامی است.

وی پیشینه فرهنگی را از دیگر مسائل مهم حوزه مسکن استان برشمرد و افزود: زمین های وسط این پس زمینه که به دلایل فرهنگی بلااستفاده مانده اند باید مرمت شوند.

وزیر راه و شهرسازی مرز باشماق را از دیگر اقدامات دولت در این سفر برشمرد.

پیام پایانی

دکمه بازگشت به بالا