اقتصادی

نشست ویژه وزارتی اوپک برگزار و دبیرکل جدید انتخاب شد

نشست فوق العاده سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برگزار شد و هیثم الغیس نماینده سابق کویتی شورای اجرایی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به عنوان بیست و چهارمین دبیرکل این سازمان انتخاب شد. سازمان.

به گزارش روابط عمومی، 1313 عضو اوپک امروز (دوشنبه 13 دی) در نشستی ویژه بیست و چهارمین دبیرکل این سازمان را انتخاب کردند.

هیتم الغیس، نماینده سابق کویت در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) تنها گزینه دبیرکلی بود.

او مدیر اجرایی چند زبانه صنعت نفت و گاز با بیش از 30 سال تجربه بین المللی است. وی در زمینه فروش بین المللی نفت و گاز و بازاریابی و توسعه تجارت و کسب تجربیات منطقه ای و بین المللی با تصدی پست های مهم در کویت، پکن و لندن فعالیت داشته است.

القاعده همچنین دارای تجربه در مدیریت گروه های بین المللی و منطقه ای پیشرو، دانش و تجربه گسترده در تحقیق و تحلیل بازار است و چندین سمت در ارگان های اصلی اوپک و کمیته های بین دولتی داشته است.

دوره مسئولیت دبیرکل کنونی نیجریه، محمد سانوسی بارکیندوی، در آگوست 2022 (اوت 1401) به پایان می رسد.او در اواسط سال 2016 این سمت را آغاز کرد و در سال 2019 برای یک دوره سه ساله دیگر انتخاب شد.

کویت تا سال های 1965 و 2005 که به عنوان دبیر کل اوپک انتخاب شد، این سمت را برعهده داشت. اشرف لطفی در سال 1965 به مدت یک سال در این سازمان خدمت کرد و شیخ احمد فهد الاحمد الصباح در سال 2005 دبیرکل آن سازمان شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا