آداب پذیرایی اداری

اولین قدم اصول تشریفات و پذیرایی در جلسات اداری

اولین قدم در آموزش  پک پذیرایی همایش و تشریفات اداری و رسمی، آموزش آداب و رسوم این حوزه است. آداب و رسوم پذیرایی و تشریفات اداری و رسمی شامل مباحثی همچون لباس، نحوه رفتار، نحوه صحبت کردن و رویارویی با مردم، میزبانی و چیدمان سفره و ارائه‌ی هدیه می‌شود.

آداب و نحوه استقبال از مهمان رسمی

اگر مهمانانی به سازمان یا شرکت شما دعوت شدند، لطفاً در زمان ورود مهمانان به استقبال آنها بروید و از اینکه تشریف آوردند ابراز خوشحالی کنید و آنها را به داخل شدن به سازمان یا شرکت تعارف کنید.

نکته: در هنگام راه رفتن با مهمان یا مدیر خود شما در سمت چپ و مدیران و مهمانان در سمت راست شما قرار بگیرند. (در صورتیکه مسیر را می‌دانند)

آداب و نحوه بدرقه کردن مهمانان رسمی و اداری

در زمانیکه مهمانان شما در حال خروج هستند، شما بازهم باید آنها را تا جلوی درب خروجی همراهی کنید و البته در این شرایط باید در پشت مهمان خود قرار بگیرید نه مثل زمانیکه برای استقبال از مهمان خود رفته باشید و بخواهید صرفاً مسیر را نشان دهید.

+ زمان‌هایی هم هست با اینکه مهمان یکبار از درب ورودی آمده است و ممکن است مسیر را بداند اما بازهم بدرقه شما خیلی در مهمانداری شما و حس خوبی که مهمان از شما می گیرد مهم و ضروری خواهد بود. هم‌اکنون، بزرگ‌ترین شرکت صنعتی ایران در صنعت شیر پگاه است

آیا مهماندار باید فردی حرفه‌ای باشد؟

پاسخ این سوال بدون هرگونه درنگ بله است. میزبان در واقع تنها کسی است که مشتری او را می‌بیند. او نماینده کل پرسنل رستوران است و اگر رفتار او نادرست و غیرحرفه ای باشد، قطعا زحمات باقی پرسنل هدر خواهد رفت.

اگر فردی آموزش تشریفات و پذیرایی ندیده باشد و او را به‌عنوان کادر میزبانی رستوران انتخاب کنید، قطعا نمی‌تواند رضایت مشتریان را جلب نماید. رفتار صحیح و حرفه‌ای پرسنل میزبانی سبب جلب رضایت ارباب‌رجوع شده و آن‌ها را به مشتریان دائم شما مبدل می‌کند.

برگزاری کارگاه‌ آموزشی " اصول پذیرایی و تشریفات " در جزیره کیش

اصول تشریفات در رستوران چیست؟

میزبان در هنگام برخورد با مشتریان باید آدابی را رعایت می‌کند. این آداب و اصول تشریفات و پذیرایی برای هر مشتری و متناسب با نوع رستوران شما کمی متفاوت هستند. به مجموعه این رفتار‌ها اصول تشریفات و پذیرایی در رستوران می‌گویند. در ادامه مروری کلی بر آنها خواهیم داشت.

یکی از فنون در آموزش پذیرایی و تشریفات اداری نحوه استقبال کردن از مهمانان است که از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. انواع پک صبحانه سازمانی گرم و سرد را به صورت آماده و با بالاترین کیفیت از مهمانو سفارش دهید.

دکمه بازگشت به بالا