علمی و پزشکی

آنتی‌بادی خون شتر بی‌کوهان ویروس کرونا را خنثی می‌کند

اخبار آفتاب:

به نوشته روزنامه دیلی میل ، للاماها شترهای داخلی متولد آمریکای جنوبی هستند. برخلاف شترها ، للاماها خانه ندارند و مانند بسیاری از حیوانات خانگی ، پوست آنها ترکیبی از رنگهای مختلف مانند سفید ، قهوه ای و سیاه است. پاها و لب های این حیوان مانند شتر شکل گرفته است. لالاما در پزشکی به عنوان دلفین برای معالجه بیماران استفاده می شود و حیوان تا 30 کیلوگرم وزن دارد.

امروزه لاملا در خارج از آمریکای جنوبی پرورش می یابد و هم اکنون در ایالات متحده و اروپا برای پشم و گوشت پرورش می یابد.

آنتی بادی های خون شتر جاویدان ، coronavirus را خنثی می کنند

للاماها و همچنین شترها و جلبک ها نوعی لاما هستند که آنتی بادی های بسیار کمی تولید می کنند ، معمولاً به نام «نانوبول» که آنتی بادی هایی هستند که توسط بدن انسان تولید می شوند. نتایج آزمایشات آزمایشگاهی بر روی نانوبول های حاصل از خون للاما نشان می دهد که این آنتی بادی های طبیعی می توانند از نزدیک با “پروتئین بیل” (پروتئینی که باعث جلوگیری از انسداد کروناویروس می شوند و از ورود آن به سلول های انسانی جلوگیری می کنند) نزدیک باشند.

محققان دانشگاه آموزش و پرورش در انگلستان معتقدند که این نانوبول های لاما مانند سرانجام می توانند به عنوان درمانی برای بیماران مبتلا به بیماری بحرانی مبتلا به Covid-19 استفاده شوند.

در این مطالعه محققان دو نانوبول خون لاما به نام فیفی به دست آوردند. آنها نانوبول های خود را تنظیم کردند تا پروتئینی را که به سطح ویروس SARS-CoV-2 بستگی دارد ، هدف قرار دهند. آنها دریافتند که نانوبودها با موفقیت از ورود ویروس به گیرنده های روی سطح سلول های انسانی جلوگیری می کنند.

با این حال ، این مطالعه هنوز در مراحل ابتدایی است و معمولاً یک یا چند سال طول می کشد تا فرد به مرحله آزمایشی برسد.

دکمه بازگشت به بالا