رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: تصمیم داریم این مدل را به مدت شش ماه آزمایش کنیم تا ریسک عدم انطباق با قیمت تولیدکننده به جای قیمت مصرف کننده کاهش یابد. محصولات مختلفی هستند که کمترین تاثیر را روی سبد مصرف کننده دارند.
به گزارش روابط عمومی، سعید ممبینی در نشستی با عباس تابش، رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و قاسم نود فراهانی، رئیس اتاق بازرگانی ایران، درباره درج قیمت تولید در اتاق بازرگانی ایران گفتگو می کند. . اعضای اتاق بازرگانی تهران و هیات مدیره فروشگاه های زنجیره ای. : تصمیم اخیر وزارت صلح مبنی بر درج قیمت تولید برخی کالاهای مصرفی (FMCG) و تعداد محدودی لوازم خانگی مورد توجه قرار گرفت.
وی افزود: با دستور وزارت صلح، از امروز به مدت شش ماه و به صورت آزمایشی، تولیدکنندگان “آب معدنی”، انواع آب میوه، نوشابه های گازدار، ماءالشعیر سمی و نوشیدنی های مالت از گروه کالاهای مصرفی “و” مواد غذایی “کارخانه مواد غذایی”، تولید کننده نوشابه، چرخ گوشت و “مایکروفر” از گروه کالاهای تولیدی در فاز اول این طرح گنجانده شده است و احتمالاً سایر کالاها اضافه شود. این چیزها در این هفته
ممبینی گفت: طی چند سال اخیر شاهد تغییراتی در عرضه کالا و خدمات به ویژه در تجارت مجازی و فروشگاه های زنجیره ای بوده ایم. آنها با روش ها و تکنیک های بازاریابی سعی در جذب و حفظ مصرف کنندگان داشته اند و در حالی که این روش هیچ ایرادی ندارد، گاهی اوقات این کسب و کارها تخفیف های نجومی و غیر واقعی ارائه می دهند که اغلب مورد انتقاد رسانه ها قرار گرفته است. پدیده بی اعتمادی مصرف کننده به برخی فروشگاه ها و محصولات.
وی با بیان اینکه یکی از روش های این گونه واحدهای تولیدی این است که قیمت ها را بالاتر از قیمت واقعی کالا تعیین می کنند و در مرحله بعد فروشندگان تخفیف های غیر واقعی را به مصرف کنندگان می دهند، طرحی برای کمک به تقویت بازار تدوین شده است. .
به گفته ممبینی، با اجرای این طرح، تولیدکنندگان موظفند قیمت تولیدی را که نشان دهنده قیمت فاکتور است، در محصول درج کنند و فروشگاه ها نیز موظف به درج کالا یا قیمت فروش (مصرف) هستند. قفسه و قفسه برای همان محصول.
وی افزود: ما به عنوان بخش خصوصی می گوییم در یک اقتصاد سالم و یک بازار آرام بهترین راه برای علی القاعده این است که تولیدکننده برای محصول قیمتی تعیین نکند و خودش قیمت خود را پیدا کند. محیط رقابتی می توانند قیمت های خود را ارائه دهند و مصرف کننده با مقایسه قیمت ها فروشگاه مورد نظر را انتخاب کند. اما از آنجایی که امروز چنین شرایطی در بازار ما وجود ندارد، وزارت صمت موظف است قیمت تولید را در محصول لحاظ کند و مصرف کنندگان با مقایسه قیمت تولید و قیمت تولید متوجه می شوند کدام فروشگاه قیمت منصفانه را اعلام کرده است. قیمت تعیین شده فروشگاه
وی گفت: برخی کارشناسان معتقدند این روش از تقلب در مصرف کنندگان جلوگیری می کند، اما به دلیل اینکه پیش بینی می شود اجرای آن سخت باشد، با مدیران اتاق بازرگانی ایران، اتحادیه های صنفی مربوطه و رئیس اداره حمایت دیدار کردیم. . سازمان باید از قبل محاسبه شود تا به برخی مسائل رسیدگی کند.
به گفته رئیس اتاق بازرگانی ایران، وی گفت: به منظور کاهش ریسک عدم پاسخگویی سامانه، مقرر شد در یک طرح آزمایشی و در مدت شش ماه روی چند محصول معرفی شود. این کالاها کمترین تاثیر را روی سبد مصرفی دارند.
انتهای پیام/