اقتصادی

ارایه پیش نویس لایحه «نحوه واگذاری اراضی واقع در سکونتگاه های غیررسمی» به دولت

وزارت راه و شهرسازی پیش نویس قانون نحوه واگذاری زمین در سکونتگاه های غیررسمی را برای بررسی به دولت ارائه کرده است تا از امکان سازماندهی و برنامه ریزی شهرک های غیررسمی و سازه های مضر و مالکیت آنها اطمینان حاصل شود. تایید شده.

به گزارش روابط عمومی ، به نقل از پایگاه داده دفتر کابینه ، رشد نابرابر جمعیت و مهاجرت روستاییان ، افزایش قیمت زمین و عوامل مشابه باعث شده است که دولت زمین و تاسیسات عمومی را تصرف کرده و به ساخت و ساز بپردازد. سکونتگاه های غیر رسمی ، به ویژه در حومه شهرها.

اگرچه سازمان آنها قوانین متفاوتی دارد ، اما عدم مالکیت منطقه ، هرگونه برنامه ریزی برای سازمان آنها یا ارائه خدمات عمومی مشکلاتی را ایجاد کرده است و اشغالگران چنین سرزمینی گروه های آسیب پذیر و کم درآمد هستند ، بنابراین آنها نمی خواهند خرید زمین با قیمت فعلی

بر این اساس ، وزارت راه و شهرسازی در تلاش است تا بر شرایط زیان آور سکونتگاه های غیررسمی فائق آید و انتقال هایی را برای تشویق مردم به خرید سرزمین و انتقال مالکیت و تعیین مالکیت انجام دهد. با برنامه ریزی سازمان خود ، پیش نویس قانون مربوط به تخصیص زمین واقع در سکونتگاه های غیررسمی برای بررسی و تصویب به دولت ارائه شد.

این پیشنهاد در حال حاضر در حال بررسی و تصمیم گیری در کمیسیون دولتی لوایح است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا