علمی و پزشکی

اعلام دستورالعمل جدید تزریق نوبت سوم واکسن کرونا و واکسن مسافران

معاون وزیر بهداشت در نامه‌ای به معاونت‌های بهداشتی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور آخرین مصوبات و به‌روزرسانی‌های دور سوم واکسن کرونا و واکسن مسافری را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی و به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، متن این نامه: 8/11/1300 دستورالعمل فوق برای واکسیناسیون مسافران مطابق مصوبات به روز می شود. مصوبه کمیته ملی واکسن کووید مورخ 16/10/1400:

– افرادی که برای بار اول و دوم واکسن های غیرفعال (سینوفارم، بهارات بیوتک و کوایران برکات) تزریق کرده اند، باید برای بار سوم از واکسن غیرفعال استفاده کنند، اما می توانند آسترازنکا یا پاستوکوکس پلاس را نیز مصرف کنند.

افرادی که برای اولین و دومین بار با واکسن AstraZeneca واکسینه شده اند می توانند واکسن AstraZena، Pastococcus Plus یا Sputnik V را برای اولین بار (به عنوان Sputnik Light) دریافت کنند.

افرادی که برای بار اول و دوم با واکسن اسپوتنیک وی واکسینه شده اند می توانند برای سومین بار واکسن آسترازنکا یا پاستوکوک پلاس را دریافت کنند.

– برای داوطلبان شرکت کننده در کارآزمایی بالینی در دو شهر که سه بار علیه واکسن پاستوکوکوس واکسینه شده اند، نوبت چهارم (هشدار) باید 6 ماه پس از نوبت سوم واکسن پاستوکوکس پلاس داده شود.

– افرادی که دو نوبت واکسن غیرفعال (سینوفارم، بهارات بیوتک یا کوایران برکات) دریافت کرده اند و به دلیل نیاز به سفر مایل به تزریق دو نوبت آسترازنکا هستند، می توانند با رضایت و مدارک سفر حداقل دو نوبت آسترازنکا را از راه دور مصرف کنند. بین شیفت ها ماه ها فاصله بگیرید

– افرادی که دو نوبت واکسن اسپوتنیک وی دریافت کرده اند و به دلیل نیاز به مسافرت مستعد مصرف دو دوز آسترازنکا هستند، پس از دریافت رضایت آگاهانه و ورود به مطالعه، می توانند دو نوبت استرازنکا مصرف کنند. این مطالعه باید به تایید کمیته اخلاق برسد.

افرادی که برای بار اول و دوم با واکسن پروتئین نوترکیب (اسپیکوژن) واکسینه شده اند می توانند برای بار سوم همان واکسن را دریافت کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا