علمی و پزشکی

افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت با حضور وزیر بهداشت

به گزارش شفاف، وزیر بهداشت گفت: در شهر هندو کار بسیار جالبی انجام شد، مرکز جامع سلامت بسیار مجهز بود و با کمک خیرین شروع به کار کرد و تجهیزات توسط این وزارتخانه انجام شد. سلامت و هم اکنون مرکزی در شازند وجود دارد که حدود 70 درصد آن در 2 هزار متر مربع تکمیل شده و از نظر بهداشتی و درمانی مجهز است.

عین اللهی ادامه داد: با توجه به اینکه طرح پزشک خانواده و گسترش این طرح جزو برنامه های وزارت بهداشت است، در مراکزی که امروز افتتاح شد، پزشک خانواده سطح یک در قالب یک پرونده الکترونیکی و این مراکز آن را تکمیل خواهند کرد.

وی افزود: مرکز شازند یکی از مراکزی خواهد بود که در بهار امسال افتتاح می شود و این مرکز به صورت شبانه روزی خدمات بهداشتی کاملی خواهد داشت.

عین اللهی گفت: بعد از شازند به اراک می رویم و از بیمارستان ولیعصر (عج) بازدید می کنیم، این بیمارستان یکی از بزرگترین بیمارستان های اراک است که 400 تخت خواهد داشت و 400 میلیارد تومان اعتبار در استان مرکزی در طول استان اختصاص یافته است. سفر دولتی امیدوارم این مرکز بتواند یکی از پیشرفته ترین مراکز کیشور باشد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: از ابتدای دولت تاکنون 850 پروژه بزرگ بهداشتی را افتتاح کرده ایم و تا پایان امسال تعداد پروژه ها به 2 هزار پروژه خواهد رسید و این در تاریخ کشور بی سابقه است. 79 مرکز درمانی با حدود 10800 تخت به بهره برداری رسیده و تا پایان امسال 7700 تخت بیمارستانی دیگر اضافه می کنیم.

و گفت: می توانیم خدمات بهتری به مردم کشورمان ارائه دهیم.

افتتاح دو پروژه در حوزه سلامت در شهرستان توره

مرکز اورژانس 115 توسط شهر نیکوکار مشهد در یک سال و نیم ساخته شد.

مساحت زمین این پایگاه یک هزار و 25 متر مربع و زیربنای آن 137 متر مربع می باشد همچنین پارکینگ اتوبوس و آمبولانس جنب پایگاه روی زمین به مساحت 340 متر مربع در حال ساخت می باشد. متر مربع.

همچنین فرودگاه اورژانس شهر در مدت 3 ماه روی زمین به مساحت 2150 متر مربع ساخته شد و به دلیل اینکه یکی از 12 فرودگاه مرکز استان است حدود 200 میلیون تومان هزینه شد.

وزیر بهداشت همچنین از مرکز جامع سلامت شهری و تور روستایی بازدید کرد.

و اورژانس در حاشیه افتتاح این پایگاه گفت: شهر با توجه به موقعیت جغرافیایی و تردد بالای خود نیازمند احداث این پایگاه بود که توسط خیرین سلامت ساخته شده است و از خیرین این پایگاه تشکر می کنیم. ”

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا