اقتصادی

رونمایی از ۴ پروژه بومی همراه اول با حضور وزیر ارتباطات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در غرفه سیار اول چهار طرح ملی و محلی را ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی، به نقل از همراه اول، روز شنبه 4 آذر 1400، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ساعت 8 الی 9 مصادف با سومین روز از کنفرانس بین المللی مخابرات ایران 2021 حضور یافت. نمایشگاه. سالن، غرفه ها و میزهای همراه اول از خدمات دیجیتال همراه اول اپراتور تلفن همراه اول، بابک تراکمه، عضو هیئت مدیره تلفن همراه اول و وحید شاه منصوری، مدیر تحقیق و توسعه. به مرکز توسعه رفت.

اولین پروژه های بزرگ و ملی موبایل از جمله زیرساخت ها و ماموریت های فنی همزمان با بازدید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از این رویداد و بازدید از خدمات تلفن همراه اول و پلت فرم های دیجیتال به بازدیدکنندگان ارائه شد. “وسیله نقلیه متصل” و “جاده” نیز به عنوان “هوشمند” توضیح داده شد.

همچنین با مشارکت عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری پروژه های «IEC» و «جاده هوشمند»، «نوآوری باز»، «نرم افزار آی مپ» و تلفن همراه اول ارائه شد.

* افتتاح پروژه MEC همراه اول

پروژه MEC که به معنای محاسبات لبه موبایل است و یک راه حل پردازش لبه شبکه است، قبلاً در اختیار اپراتورهای مخابراتی نبود، اما با کمک یک شرکت مبتنی بر دانش داخلی، یوزکیس توانست آن را توسعه دهد. فرمت AR / VR به نمایشگاه مخابرات آورده شد. در این حالت تصویر زنده پس از افکت ها به صورت بلادرنگ دریافت و نمایش داده می شود.

این رابط کاربری برای «ربات جراح» و «خودروی هوشمند» که اولین پروژه‌های موبایلی دیگر هستند، قابل استفاده است و یکی از دروازه‌های 5G است.

* افتتاح پروژه راه هوشمند

شرکت تلفن همراه ایرانیان این کار را برای خدمت به مردم و حفاظت موثر از جان و مال هموطنان به عنوان یک وظیفه انسانی در راستای استراتژی “استفاده از جاده های هوشمند و ایمن در سراسر ایران” انجام داد.

علاوه بر اجرای این طرح ملی، با همکاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، در نظر دارد با هوشمندسازی تمامی جاده های خطرناک کشور با معرفی فناوری های نوین دیجیتال، سلامت مسافران را به ویژه در شرایط سخت ارتقا دهد. ایجاد یکی بهترین تجربه را برای مشترکین به اشتراک بگذارید.

طرح جاده هوشمند به منظور توسعه و پیاده سازی سامانه هشدار و تشخیص خطر و همچنین اطلاع رسانی سریع به رانندگان و ساکنان مناطق خطرناک در خصوص حوادث و شرایط اضطراری جاده ای اجرا شد.

* افتتاح یک سیستم نوآوری باز

مرکز تحقیق و توسعه همراه اول با هدف بهره مندی از آخرین نوآوری ها و تحولات در اکوسیستم کسب و کار خود، ایجاد انگیزه و تشویق فعالان درون و برون سازمانی، حمایت از حقوق مالکیت معنوی و ترویج نام تجاری همراه اول، یک سیستم نوآوری باز (محصول) راه اندازی شد. ایده).

ذینفعان اعم از شرکت های فناوری و نوآوری، دانشجویان و تیم های استارتاپی و همچنین کلیه فعالان اکوسیستم ICT در کشور می توانند با مراجعه به سایت مرکز تحقیق و توسعه و ثبت نام در این سامانه در اولین فراخوان این طرح شرکت کنند. . .

برای پروژه‌های فناوری اطلاعات مانند شبکه (5G)، هوش مصنوعی (AI)، اینترنت اشیاء (IoT)، داده‌های بزرگ (داده‌های بزرگ)، رباتیک فناوری (RPA)، پردازش ابری بلاک چین، آموزش الکترونیکی، رسانه و تبلیغات، الکترونیک سلامتی.

* باز کردن نرم افزار iMap

نرم افزار IMAP که به طور کامل توسط مرکز تحقیقات و توسعه همراه اول توسعه و عرضه شده است، قابلیت نمایش تمامی اطلاعات شبکه اعم از سایت ها و نودها به همراه وضعیت آنها و لیست درخواست های پشتیبانی ثبت شده و تمامی شبکه های تلفن همراه را دارد. جایگاه کل ایران

این نرم افزار به شما امکان فیلتر کردن اطلاعات و گزارش سریع بر اساس سایت ها، شهرها و استان ها را می دهد. این نرم افزار با نرم افزارهای دیگر از جمله نرم افزار فروش بلیط شامل iService ارتباط برقرار می کند و تمامی درخواست های مربوط به خرابی شبکه را در هر سایت نمایش می دهد.

نرم افزار DCIM که قابلیت مانیتورینگ و کنترل کلیه تجهیزات موجود در شبکه مرکز داده را دارد، اطلاعات را جمع آوری کرده و در نرم افزار iMAP به صورت گزارش فوری نمایش می دهد و در صورت بروز هر گونه خرابی یا حادثه در نرم افزار فروش بلیط به صورت خودکار درخواست ثبت می کند. . ..

با توجه به اینکه تیم موبایل ایران با شعار «همرا اول، تکانه دنیای دیجیتال» در رویداد امسال شرکت کرده و آخرین محصولات و خدمات خود را در قالب تجربیات جدید در دنیای دیجیتال ارائه کرده است، یک دستاورد است. تلفن همراه اول نیز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تشریح شد.

یک سیستم جراحی رباتیک (از راه دور) بر روی پلت فرم 5G، یک سیستم سیستم های شماره تلفن مجازی و تعهدات پوشش شبکه، یک سیستم مدیریت مرکز خدمات، یک سیستم مدیریت جغرافیایی برای شبکه های فروش و سایر بخش های دیجیتال و مزایای خدمات آنها وجود داشت. در این رویداد ارائه شده است. شرح داده شده.

اولین همکار بیست و دومین نمایشگاه بین المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و راهکارهای نوآورانه (ایران تلکام 2021)، محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران، از ساعت 8 الی 15 پذیرای بازدیدکنندگان از غرفه 8 سالن 8 تا 9 خواهد بود. PM

پایان گزارش تبلیغات

دکمه بازگشت به بالا