علمی و پزشکی

ایجاد بازار مشترک محصولات سلامت محور ایران و عراق

بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان در دیدار وزیر صنایع عراق ضمن پیشنهاد ایجاد بازار مشترک محصولات سلامت وزیر محور، بر ایجاد نمایشگاه مشترک تولیدات مختلف دو کشور تاکید کرد.

هیسارش روابط عمومی، د،تر بهرام عین اللهی گفت: دو کوشور باید با ایجاد بازار شیدر

وی افزود: من نیازی به مشاوره از هیچ مشتری نداشتم. بنابراین می توانم با استفاده از دارو و تجهیزات ازشکی از آنها در زمینه های مورد نیاز استفاده کنیم.

وزییر هددظظ ظظرر:::: ضایدب بظار :ظ :ظظ::::: ازیی بظارظ ظزظ:

اللهی افزود: استفاده از تولیدات عینی ایجاد ساختار و مومین اوز

وی با اشاره به آمادگی مردم و انجام دوکشور برای تبدیل شدن به سازمان های اجرایی، گفت: برای تبادل تجاری، فناوری ها و توانمندی ها کارگروهی لازم است که برنامه های اجرایی را تنظیم و اجرا کند.

وی دوستی و برادری دو کوشور ایران و عراق را دیرینه دانست و بیان کرد: ایران ملت صالحی است و اهمیت آن روز به روز بیشتر شده است.

وزارت بهداشت کشور ضمن اعلام آمادگی وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران برای توسعه تبادلات اقتصادی مشترک با عراق، گفت: وزارت بهداشت ایران نسبت به کیفیت محصولات بسیار سختگیر است زیرا در علوم پزشکی تاثیر محصول و کاهش کیفیت به سرعت خود را نشان نمی دهد. قابل مشاهده است. بنابراین از کیفیت خدمات و محصولات ازشکی به لحاظ شرعی و قانونی نباید کوتاه بیایم.

عین اللهی افزود: عراق در اولویت همکاری های اقتصادی ماست و همان طور که پروژه تولید واکسن پاستوکوواک را با کوبایی انجام داد، امکان سرمایه گذاری مشترک عراق و ایران نیز در عرصه سلامت وجود دارد.

تلاش برای یافتن هنر سانسکریت مناسب برای ایران.

وزیر صنایع عراق نیز در این دیدار، با بیان این‌که سفرهای متقابل با بیان بلندپایه‌ای، دو کشور را برای توسعه همکاری‌ها نشان می‌دهد، گفت: از فهرست نیازهای پزشکی خود را برای سفر ایران می‌فرستیم و این شروع کار خواهد بود.

وی افزود: درهای وزارت صنایع عراق بر روی تحقیقات باز است و تلاش می‌کنیم یک، حکومت عراق بای یافتن شرکای خوب و با ثبات عزم جدی دارد. ک ووید ۱۹ به ما یاد داد باید مشکالات را درک کرده و آن‌ها را پوشش دهد.

وی افزود: حجم مبادلات دو کشور بالاست و ایران گاز نیروگاه‌های عراق را تامین می‌کند. مشکل مشترک تامین آب هم هست که باید به آن توجه کرد.

وی با اشاره به همکاری های ایران و عراق در صنایع خودروسازی، مواد غذایی و سیمان، گفت: شرکت های عراقی 10 درصد داروی کشور را تولید می کند و بقیه داروها را تولید می کند، ولی از نظر ما کیفیت و قیمت عامل مهم دارو است.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، وزیر صنایع عراق ضمن اشاره به توریسم درمانی، اظهار داشت: همکاری مشترک دو کشور برای تولید دارو و تجهیزات پزشکی می‌تواند به منطقه را پوشش دهد. هدف از زندگی در ایران چیست؟هدف از زندگی در ایران چیست؟هدف از زندگی در ایران چیست؟هدف از زندگی در ایران چیست؟هدف از زندگی در ایران چیست؟

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا