علمی و پزشکی

جزییات واکسن کرونای انستیتو پاستور / ورود به فاز واکسیناسیون عمومی؛ پایان خرداد

رئیس انستیتو پاستور ایران با بیان جزئیات درباره مرحله سوم مطالعه انسانی-ایرانی واکسن کرونا ایرانی-کوبایی ، خاطرنشان کرد: مارک پاستور مارکی است که نمی توانیم آن را در هر واکسن قرار دهیم. از آنجا که این یک مارک تجاری 100 ساله است ، وی گفت: “چندین ماه است که ما در تلاش هستیم که واکسن را به عنوان یک واکسن پاستوریزه تولید کنیم ، اولاً ما اطمینان داریم که م workثر خواهد بود ، و دوم اینکه ، ما کاملاً اطمینان داریم که عوارض جانبی کمی دارد

در مصاحبه ای با روابط عمومی ، دکتر علیرضا بیگلری “این واکسن نتیجه همکاری انستیتو پاستور ایران و انستیتوی فنلاند کوبا است که یک واکسن نوترکیب برای حمل آنتی ژن های پوستی است. این واکسن بر اساس نتایج کلینیک های فاز اول و دوم یکی از م vaccثرترین واکسن ها در جهان است.

وی افزود: با توجه به اینکه انستیتوی پاستور ایران دو دهه پیش در زمینه تولید واکسن هایی مانند هپاتیت و واکسن های پنوموکوکی با کوبا همکاری داشت ، ما در زمینه تولید واکسن کوکسیدیا نیز با این کشور همکاری کردیم. این واکسن به عنوان یکی از بهترین واکسن ها برای همکاری بین دو کشور شناخته شده است.

مرحله سوم مطالعه انسانی واکسن علیه انستیتو پاستور ؛ در 7 استان از 24 استان

بیگلری ادامه داد: در مرحله سوم آزمایش بالینی واکسنی که به طور مشترک توسط ایران و کوبا ساخته شده است این واکسن در هفت استان کشور و در هشت دانشگاه علوم پزشکی از جمله مازندران ، بابل ، اصفهان ، یزد ، کرمان ، هرمزگان ، همدان و زنجان در حال بررسی است و در مجموع 24000 داوطلب در کشور ثبت نام شده و حداکثر 3000 نفر هستند.

اولین واکسن کرونا با دوز “یادآوری”

او گفت: لازم به ذکر است که این واکسن اولین واکسن در جهان است که برای این دوز تقویت کننده در نظر گرفته شده است. اکنون ، متخصصان بهداشت در سراسر جهان به همه شرکت های تولید واکسن توصیه می کنند که دوز تقویت کننده ای برای واکسن های خود ایجاد کنند تا چند ماه پس از تزریق واکسن covid ، دوز تقویت کننده در یک سطح ایمن باشد. بر این اساس ، دو دوز واکسن در پنج استان تجویز می شود و در دو استان علاوه بر دو دوز واکسن ، دوز یادآوری داریم که یک ماه پس از پایان واکسیناسیون در استان های زنجان و یزد تجویز می شود. نشان داده شده است که این دوز تقویت کننده باعث افزایش ایمنی و حفظ ایمنی بدن برای مدت طولانی می شود. با این حال ، یک دوز افزایش یافته می تواند به مدت یک تا نه ماه پس از تزریق استفاده شود. این اولین واکسنی است که با دوز تقویت کننده ساخته می شود.

انتقال به مرحله واکسیناسیون عمومی ؛ پایان فصل

وی گفت: “براساس نتایج مرحله اول و دوم آزمایشات بالینی این واکسن در کوبا و همچنین طراحی واکسن ، انتظار می رود نتیجه بگیریم که در دهه دوم یا سوم ژوئن می توانیم به طور کلی وارد شویم واکسیناسیون با این واکسن انشاالله یکی از واکسنهایی باشد که برای ایمن سازی مردم ما در برابر بیماری کرونا قلب استفاده می شود.

برآورد تولید انبوه واکسن ایران و کوبا

بیگلری درباره تولید انبوه این واکسن در کشور گفت: تولید همه واکسن ها به تدریج انجام می شود. بنابراین ، تولید در ماه های اول معمولاً کم است و می توان با گذشت زمان تولید را افزایش داد. طبق پیش بینی ما ، تا ماه ژوئن آماده استفاده از حداقل یک میلیون دوز واکسن بلافاصله پس از تأیید نتایج خواهیم بود ، اما تولید آن از ژوئیه افزایش می یابد. بنابراین ، ممکن است حداقل پنج تا شش میلیون دوز در ماه های اکتبر و نوامبر باشد.

چرا در 7 استان؟

رئیس انستیتو پاستور ایران علت انجام مرحله سوم آزمایشات بالینی در هفت استان کشور را گفت: این استانها با توجه به پراکندگی جغرافیایی انتخاب شدند. ما این استانها را براساس معیارهایی که برای آزمایش این واکسن در مناطق مختلف جغرافیایی کشور و نوع بیماری در کشور داشتیم ، انتخاب کردیم و فرض کردیم که 24000 نفر در کشور در هشت دانشگاه پزشکی تحصیل کنند. علوم موجود در کشور و در هفت استان با این مسئله سرو کار دارند ، دو دانشگاه در مازندران وجود دارد و نمی توانیم بیش از 3000 نفر را در هر دانشگاه پذیرش کنیم. این مطالعه به گونه ای طراحی شده است که یک منطقه جغرافیایی داشته باشیم.

در کوبا ، مرحله سوم واکسن 44000 داوطلب را درگیر می کند

بیگلری گفت: “در كوبا 44000 نفر در مرحله سوم واكسن مشاركت دارند.” با توجه به شیوع کم بیماری ، افراد بیشتری باید به این مطالعه پیوسته باشند.

وی گفت: فراخوان ثبت نام در مرحله سوم آزمایش بالینی آغاز شد و با توجه به اینکه ظرفیت تماس بلافاصله تکمیل می شود. انشالله انتظار داریم مرحله دوم واکسن را از دوشنبه آینده آغاز کنیم.

ما مارک Pasteur را روی هر واکسنی نمی گذاریم

این واکسن موثر است و عوارض جانبی کمی دارد

بیگلری درباره نتایج دو مرحله اول واکسن تولید همزمان گفت: “نتایج این واکسن کاملاً موفق بوده است.” لازم به ذکر است که مارک “Pasteur” مارکی است که نمی توانیم واکسن بزنیم. زیرا این یک مارک 100 ساله است. این واکسن با دقت انتخاب شده است. از آنجا که مردم به نام پاستور اعتقاد دارند و پاستور 100 سال سابقه واکسیناسیون دارد ، لازم است بهترین واکسن از نظر فنی انتخاب شود. اکنون می بینید که هر واکسن عوارض جانبی خاصی دارد. ما چندین ماه است که تلاش می کنیم واکسن را به عنوان واکسن پاستوریزه اختراع و معرفی کنیم ، اولاً مطمئن هستیم که م workثر خواهد بود و ثانیا مطمئن هستیم که عوارض کمی دارد ، بنابراین این واکسن انتخاب شد

وی افزود: “هم م institسسات تولید کننده این واکسن ، هم انستیتوی پاستور ایران و هم م Finnishسسه فنلاندی کوبا در جهان معتبر هستند و به همین دلیل است که مارک خود را به عنوان یک واکسن با اعتماد به نفس و نتایج اولین و مراحل دوم آن را کامل می کند. “ثابت شده است که واکسن بسیار م effectiveثر است و عوارض جانبی بسیار کمی دارد. ما واکسنی را که معرفی خواهیم کرد انتخاب کرده ایم.

به گزارش روابط عمومی ، طبق اعلام انستیتو پاستور ایران ، این دادگاه برای افراد 18 تا 80 ساله که در اصفهان ، بابل ، بندرعباس ، زنجان ، ساری ، کرمان ، همدان و یزد زندگی می کنند ، با سلامتی عمومی و بیماری های کنترل شده آزاد است.

کسانی که مایل به شرکت در این آزمایش بالینی هستند می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در آدرس زیر اقدام کنند:
https://www.pasteurcovac.ir

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا